X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נתניהו. נהנה מהפרסום [צילום: פלאש 90]
הרצוג. לא נפגש [צילום: פלאש 90]
אחרי ימים של בוקה ומבולקה במערכת הפוליטית ובמפלגות בשל הפרסום בערוץ 1, לפיו נתניהו והרצוג קיימו פגישה חשאית בניסיון להקים ממשלת אחדות, עולה מבדיקת News1: המדובר בפרסום שגוי. נתניהו והרצוג לא נפגשו. עכשיו ניתן לצפות מאילה חסון לתקן את הפרסום השגוי
▪  ▪  ▪
חסון. תתקן מידע שגוי שקיבלה [צילום: יח"צ]

אחרי כמה ימים של מתחים ולחצים במערכת הפוליטית בכלל, ובמפלגות הליכוד והמחנה הציוני בפרט, מתחוור מעבר לכל ספק: הידיעה שפורסמה באופן בלעדי וסנסציוני בערוץ 1, מפיה של העיתונאית אילה חסון, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ יצחק הרצוג קיימו פגישה חשאית - בניסיון לבחון אפשרות להקמת ממשלת אחדות, עולה מבדיקת News1: מדובר בפרסום שגוי. נתניהו והרצוג לא נפגשו.
יותר מזה: מבדיקת הח"מ עולה, כי מאז ערב הבחירות - נתניהו והרצוג לא קיימו אפילו שיחת טלפון אחת במטרה לבחון אפשרות להקמת ממשלה רחבה ו/או ממשלת אחדות, וזאת למרות שבדיקה כזו מתבקשת. לפחות לטובת מדינת ישראל, כמובן. בין השניים התרוצצו, אגב, מתווכים מטעם עצמם, ואפילו התרוצצו שמועות - שלא אומתו - לפיהן אהוד ברק יזם "דיבור" בין נתניהו להרצוג, אך בדיקה אמיתית ורצינית בין שני המנהיגים, לא התקיימה, ופגישה בוודאי שלא הייתה.
מאז ערב הבחירות התקיימה בין השניים שיחת טלפון אחת, שבה מסר נתניהו להרצוג כי הוא מפנה אליו את ראש המוסד, יוסי כהן, למסירת דיווח-עידכון על הסכם הגרעין המתגבש בין אירן למעצמות; וכן לחיצת יד מנומסת בעיצומו של טקס יום השואה שנערך בכנסת: "לכל איש יש שם". וזהו.
מאכזב שנתניהו, שחושש אולי מעצמו, לא יצק תוכן ממשי, בימים שלאחר מכן, להזמנתו הפומבית לכל המפלגות, ובכלל זאת למחנה הציוני בראשות הרצוג (או למצער למפלגת העבודה) - כפי שזו הוצגה בפיו מעל בימת הכנסת, בטקס השבעת חברי הכנסת.
הפרסום השגוי בערוץ 1 עורר, כאמור, בוקה ומבולקה בשתי המפלגות הגדולות, כמו גם בקרב חברי הכנסת והפעילים במפלגות העתידות להצטרף לממשלה צרה בראשות נתניהו: כולנו, הבית היהודי, ש"ס, ישראל ביתנו, יהדות התורה. אלה תמהו האם אכן מדובר בפרסום שגוי, כפי שטען הרצוג מיד לאחר הפרסום, או שאכן התקיימה פגישה, שתכליתה, לפחות מצד נתניהו, להלחיץ את ראשי המפלגות דלעיל ולגרום להם להיכנס למו"מ מרתוני עם עו"ד דוד שמרון, המנהל את המו"מ מטעם נתניהו-הליכוד.
כך או כך, נתניהו הוא שנהנה מהפרסום המופרך. שכן, מצד אחד גרם הפרסום להתרוצצות ולפריצה במו"מ מול הבית היהודי, ישראל ביתנו, כולנו וש"ס; ומצד שני - נתניהו יכול לרחוץ בנקיון כפיו, כביכול, ולומר: הנה, עמדתי בהבטחתי לחתור להקמת ממשלה בלי המחנה הציוני; לא ניהלתי מו"מ מאחורי גבכם. אגב, הפרסום השגוי פגע ומיזער את הסיכוי להקמת ממשלת אחדות, גם אם אכן חפצו נתניהו והרצוג, בסתר ליבם, לבחינת אפשרות להקמת ממשלה משותפת.
מי שיוצא לא טוב מהסיפור דלעיל היא רשות השידור, שנתנה ביטוי נרחב וגיבוי לפרסום של אילה חסון - שנעשה באמצעות ערוץ 1 ורשת ב', ואף הדפה בתוקף הכחשות, בלא שהציגה הוכחות כלשהן (מקום פגישה, זמן, שותפי סוד) כי אכן התקיימה פגישה. יודגש, עד כה לא מצאה רשות השידור את הדרך לפרסם תיקון לפרסום השגוי, על-אף המידע שהובא לכמה עיתונאים ברשות השידור, המפריך את הפרסום. חסון, עיתונאית מוכשרת ואמיצה, הוכשלה על-ידי גורם בעל עניין ושגתה כשנתנה אמון במידע הכמוס כביכול, שנמסר לה. זה עלול לקרות לכל עיתונאי רציני. חסון עיתונאית רצינית. לכן אני משוכנע כי היא תמצא את הדרך, למען עצמה ולמען הציבור, להעמיד דברים במקומם.

תאריך:  18/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו והרצוג לא נפגשו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חקור מקור להד"ם - השחחת הציבור ל"ת
אנא - מהעורך כותב  |  19/04/15 01:00
2
ככל שאני מכיר את נתניהו
מרק  |  19/04/15 03:17
3
מעניין מי הטעה את חסון? ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  19/04/15 05:38
4
תנסה בדיחת ניוז 1.
בדיקת ניוז 1?  |  19/04/15 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
רפי לאופרט
הנחת העבודה שלי הייתה שהבית היהודי שווה כ-14 מנדטים ואם כתוצאה מהתנהלות דומה לשלי תקבל רק 11 מנדטים ותחזק את הליכוד ב-3 או 4 מנדטים, תהיה זו התוצאה הטובה ביותר לה ניתן לקוות
אפרים הלפרין
חברת כנסת ממרצ מבקשת לחוקק חוק האוסר על שרים לנסוע ברכב השרד בשבת כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת. הצעתי היא לחוקק חוק שיאסור את זילות מעשה החקיקה בקדנציה הקרובה, כלומר כל עוד מר"צ עוברת את אחוז החסימה
ליאור רזניק
דרכו של השמאל אל ניצחון צריכה לעבור קודם כל בלבבות האנשים, לבבות האנשים שחיים מחוץ לבועת תל אביב
אהוד פרלסמן
החודשים האחרונים הוכיחו שאין כל סיכוי שבעולם להקהיית עוצמתה של שנאת השמאלנים לימנים שנישלו אותם מהשלטון. ועל כן מוצע לנתניהו להתחיל לשלוט, ולהחליף את שלטון העריצות של בג"ץ בשלטון העם
השופט סלים ג'ובראן
מבט על חוק דרכי התעמולה ויישומו בבחירות במאה ה-21 - בעיניו של מי שעמד בראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il