X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיפה, עיר עם עתיד [צילום: מרסלו סוס / פלאש 90]
חיפה, חיפה - להכיר את העיר האמיתית
לא רק זיהום אוויר, סרטן והזנחה; בואו להכיר באמת את העיר חיפה - עיר למבקרים, לתיירים ולחובבי נוף וקולינריה טובה

חיפה עלתה לאחרונה לכותרות בהקשרים שליליים. זיהום האוויר הכבד זרע פאניקה בתושבי המפרץ, ושמה של העיר נקשר שוב עם בעיית זיהום בתי הזיקוק ושיעורי תחלואה עולים. זה הזמן להזכיר את חיפה האחרת - העיר התוססת שמציעה למבקרים אירועי תרבות ושפע של אטרקציות. למרות הקשיים, דבר אחד לא השתנה - היופי, הטבע ומפרץ הים החושף נוף נפלא.
תיירים רבים מגיעים אל העיר על גבי אחת מספינות הנופש הרבות העוגנות בנמל וזוכים לראות את העיר כולה ממורדות הכרמל ועד למרומיו. שמה של חיפה נקשר כבר מזמן כעיר תיירותית חשובה, ואומנם תחום התיירות בחיפה צבר בשנים האחרונות תנופה אדירה הבאה לידי ביטוי בהקמת מלונות רבים בעיר, פיתוח ושיפוץ מוקדי תיירות ובניית שדרות מוכוונות מבקרים ותיירים.
לאחרונה אף אושרה תוכנית "חזית הים" אשר עומדת להפוך את רצועת החוף המוזנחת של העיר למתחם תיירות ובילוי, ותכלול פיתוח שטחי ציבור, פיתוח טיילת חוף ואזורי תיירות, מסחר, בילוי ותרבות. המטרה - להפוך את המקום לאזור שוקק ומצליח בדומה לאזור הנמל בברצלונה שבספרד.

בוטיק על גג הכרמל

למי שרוצה לחוות את העיר הצפונית הגדולה, אך עדיין לשמור על חוויה אינטימית ומיוחדת, מומלץ שיטפס במעלה הר הכרמל ויתמקם במלון בוטיק – וילה כרמל, השוכן במרכז ההר. יתרונו הגדול של המלון טמון באפשרות לחוות חופשה שקטה ואיכותית ובמקביל להיות במרכזה של עיר התיירות.
המבנה בו שוכן המלון הוקם בשנות ה-40 כמלון "וכטל" (מאוחר יותר "ורד הכרמל") ונחשב לבית ההארחה הרשמי של משפחות האצולה החיפאיות. הבנייה הייחודית וחורשת הברושים הפרטית, הפכו את בית המלון דאז לביתה של האריסטוקרטיה החיפאית. גדולי הישוב התארחו בין כתלי המלון ואף פולה ודוד בן-גוריון נמנו על אורחיו. 70 שנים לאחר מכן, מתעוררת ההיסטוריה לחיים חדשים.
בתחילת 2015 הושלם מהפך השיפוץ ומלון הבוטיק וילה כרמל נפתח מחדש לאחר שמעצבי 'שתית בע"מ' התאימו את המלון לטרנדים המובילים בעולם העיצוב והלייף-סטייל. התוצאה – מלון בוטיק מעוצב בסגנון אירופאי מסוגנן, המעניק חווית בוטיק אמיתית. המלון משתרע על פני 1,000 מ"ר המכילים שלוש קומות ושישה מפלסים ובהם פרושים 15 חדרים וסוויטות מרווחות. מיקומו - במתחם השקט בעורפה של שדרת מוריה, אך עם זאת קרוב לציר הבילויים המרכזי של הכרמל, בקרבתם של בתי קפה אופנתיים, מסעדות גורמה, מוזאונים ומוסדות תרבות. מומלץ לחובבי השקט והשלווה. המחיר: אמצ"ש לזוג - החל מ-660 שקלים עד 980 שקלים.
סופ"ש לזוג - החל מ-850 שקלים ועד 1150 שקלים.

טאטאמי – שוברת שגרה

אם כבר החלטתם להקדיש את הסופ"ש לבילוי בחיפה, מומלץ שתבלו את הערב ב"טאטאמי" – המסעדה האסייתית החדשה של חיפה. המסעדה אותה מנהל ערן לוי נפתחה לפני כחודשיים, אך מציעה משהו אחר בנוף המסעדות האסייתיות בעיר. אל תצפו למצוא שם עוד פעם את מנת הבקר בנוסח סצ'ואן, עוף ברוטב חמוץ ומתוק ושניצלונים בשומשום. טאטאמי במובן הקולינרי של המילה היא שוברת שגרה, אך יודעת להתאים את עצמה לחיך הסועד הישראלי. מי שעומד מאחורי בניית התפריט הוא השף יאיר פיינברג אשר הרכיב תפריט הכולל סושי לצד מנות אסייתיות ייחודיות מהמטבחים היפני, הסיני, הקוריאני, התאילנדי, ההודי, האינדונזי והוויאטנמי. מומלץ לגוון במנות הראשונות, שם תפגשו באמת במקוריות ובטעמים ייחודיים, ולקנח (לאמיצי הלב) בסאקי שיחמם את הלב והגרון. לחובבי אוכל טוב ויצירתי אשר רוצים ליהנות ממסורת ומאסתטיקה יפנית.

תאריך:  26/04/2015   |   עודכן:  26/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד בן-גוריון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיפה, חיפה - להכיר את העיר האמיתית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיפה המסכנה
הצדקנית  |  27/04/15 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דייזי יוהנס
המרכז למחקר ולמידע של מחוז תל אביב במשרד החינוך מציג מאמר קצר שנושאו המרכזי הוא הורים שתלטנים העלולים לפגוע בכישוריהם החברתיים של ילדיהם
ראובן לייב
ארוחה במסעדה בארץ הפמפס היא תמיד חגיגה לקיבה באיכות ובשפע בלתי-נדלה. מעדנים של גורמה מוצעים לא רק במסעדות הצמרת, אלא גם בכל מסעדה עממית. כתבה רביעית בסדרה
יואב יצחק
חברת שראל הוקמה ב-1995 בהחלטת ממשלה כדי לאפשר לבתי החולים לרכוש דרכה במרוכז ובמחירים זולים תרופות וציוד רפואי    בפועל - החברה שמתנהלת באופן בזבזני מוכרת לבתי החולים במחירים הגבוהים ב-10%-17% יותר מהמחירים בשוק
יואב יצחק
קבוצת ברן דיווחה על שורה של הצעות לפרויקטים בסרי לנקה בהיקף כספי מצרפי העולה על 100 מיליון אירו    הפרויקטים הוקפאו בחודשים האחרונים עם קריסת הממשלה בסרי לנקה בגלל חקירות שנפתחו בחשד לשחיתות שבה חשודה גם קבוצת ברן    למרות זאת, קבוצת ברן נמנעה ממסירת דיווח לרשויות בישראל
אורנה ליברמן
רומן שמציג את ההיסטוריה של התפתחות המינים ומסביר את סודות ההישרדות בעולם מנוכר שהסכנות בו נובעות מפנים ומחוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il