X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי שאחראי למהפכה התרבותית הזו של פתיחת המערב לחדירה הסינית הוא לא אחר מאשר פרופ׳ הנרי קיסינג׳ר, אותו פגשנו בפתיחת התערוכה במוזאון המטרופוליטן בניו-יורק (ה-MET)
▪  ▪  ▪
הנרי קיסינג'ר [צילום: AP]

כל סולתה ושמנה של עולם האופנה האמריקני והעולמי נכחו בפתיחה לאירוע הזוהר והמוחץ של המוזאונים בניו-יורק. בשורה הראשונה של המכובדים בפתיחה לעיתונות העולמית, ישב בין כל מעצבות האופנה ונציגי משרדי החוץ, שר החוץ לשעבר של הנשיא ריצ׳רד ניקסון - פרופסור הנרי קיסינג׳ר. הוא שיזם וקרם את העור והגידים להליך פתיחת המערב, ארה״ב, בפני הענק הסיני. תוצאות רקימת יחסי הידידות והכלכלה, היו השפעה מוחצת של הציורים והעיצובים הסיניים על כל גדולי מעצבי האופנה, וולנטינו, דיור, שאנל, ג׳ון גאליאנו ועוד, שחלק מהם הקדימו את פתיחת השערים, ובעיצובי כמה מהם כבר ניכרה השפעה סינית עשרות שנים קודם לכך, אך במידה צנועה וכבושה יותר, וכעת בכל התנופה והעוז.
התרבות הסינית קיבלה במוזאון המטרופוליטן בניו-יורק חלל הולם כראוי לה, והאגף המוקדש לה מכובד וגדול, ומלבד האוסף העשיר הקבוע שם, מתקיימות בMET תערוכות מתחלפות מכל מהלך ההיסטוריה התרבותית הסינית, שמרחיבות את הידע של אנשי המערב בצורה שלא קיימת באף מוזאון אחר בעולם בכמות ובאיכות דומה. תערוכה כזו, לאחד האמנים המעולים של סין מהמאה ה-16 או ה-17 גילתה לי בזמנו מניין שאב אחד מגדולי הציירים האמריקנים, צ׳ארלס ברצ׳פילד את הזיקה לסגנון הציור הסיני. תערוכה משלו מוצגת בימים אלה בגלריה נודעת בניו מיורק, ועליה נדווח בנפרד.
כל חלונות הראווה של חנות היוקרה הניו-יורקית ״ברגדוף גודמן״ הציגו אופנה של גדולי המעצבים, כולה בהשפעה סינית, ונראים כמו היו חלק מהתערוכה המרתקת ב״מט״. אולמות התערוכה ״סין מבעד למראה״ מציגים שמלות ערב עשירות ברקמות ובציורים המזכירים את הציורים הסיניים, של צמחים, פרחים, פגודות ועוד. לצד כל שמלה של מעצב מערבי מוצגת ההשראה אותה קיבל מהיצירה של מעצב סיני, בתאורה אפלולית, בה רק היצירות מוארות, וקל מאוד להסתבך במבוך המלא מראות, צבעים זוהרים ואפלולית המעברים. אין מילים די כדי לתאר את החוויה הזוהרת והמרהיבה. חובה להיות שם ולחוות את החוויה המהפנטת הזו.
הנרי קיסינג׳ר לא נשאר לחזות בתצוגה, לאחר נשיאת הדברים של מנהלי המוזאון, האוצרים והדמויות החשובות שאחראים לאירוע, שכלל לא הזכירו אותו בדבריהם. לאחר שהסתיימו הנאומים, נגשתי אליו, חיכיתי שיסיים לשמוע את דברי הראשונה שהצליחה לתפוס אותו, כשלפתע הוא פנה ממנה אלי, ולחץ את ידי. הצגתי את עצמי, ואמרתי לו עד כמה הוא דמות מפתח בהיסטוריה של המערב, ועד כמה הערצתי את פעילותו, שרק הודות לה התאפשרה התערוכה החשובה הזו. תערוכה שמפוארת ממנה לא נראתה עד היום באגף עיצוב האופנה במטרופוליטן. "אני לא היחיד שאחראי לכל זה״ אמר לי בצניעות, אך אני מחיתי והוספתי: ״ אבל אתה היית הראשון שפתח להם את הדלת, ובכך איפשרת את כל התהליך, ועל כך אתה כה מוערך בישראל". מסתבר שדברי אלה חיממו את ליבו, כי לאחר מכן, אמרה לי אישה שניצבה לידינו, שפניו ממש קרנו ממילותי, ולבטח היו הנעימים ביותר לליבו מכל היתר ששמע שם.
בהמשך, שאלתי אותו מתי נזכה לראותו שוב בישראל, ואם יש בכוונתו לבקר בישראל. תשובתו היתה: "בשנה הקרובה, במשך שנים עשר החודשים הבאים - אגיע".
תערוכת התרבות הסינית והשתקפותה במראה של האופנה העולמית, היא המאתגרת ביותר כרגע בניו-יורק, ואסור להחמיצה.

תאריך:  10/05/2015   |   עודכן:  10/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפעת התרבות הסינית על האופנה המערבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תערוכה במט
שיוש  |  11/05/15 08:04
2
תוצג עד ה7.9.15 ל"ת
alice  |  4/07/15 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן לאופר
אחת הבעיות הקשות עם מחירי עסקות המדווחים באתר רשות המיסים הינה הנטייה לייחוס של מספר חלקות או תתי חלקות כמחיר (מנופח) של אחת בלבד. מצורפות מספר דוגמות לפיענוח של דיווח מטעה לכאורה, בו נתקלתי במסגרת עבודתי כשמאי מקרקעין
ראובן לייב
מסעדת העובדים הכשרה "הניס", שבמרכז תל אביב, מציעה לסועדיה ארוחות מזינות של בריאות מסביב לשעון, במחירים השווים לכל נפש, כשבימי שישי מתקיים בה גם שוק אוכל שבועי
יואב יצחק
מפלגת הליכוד בראשות נתניהו זכתה ב-30 מנדטים ובניצחון ברור    למרות זאת, ארנון מוזס, החושש מאוד מהתחזקות ישראל היום ומהתרסקות ידיעות אחרונות אם ימשיך נתניהו בשלטון, ממשיך בחתירתו כדי למנוע מנתניהו להקים את הממשלה    הטקטיקה: סחיטה ואיומים כדי למנוע רוב בהצבעה להשבעת הממשלה בכנסת
יואב יצחק
גדעון פישר הקיא את אחיו אל מחוץ למשרדו    בועז בן-צור ניתק עצמו משותפות עם עו"ד פישר חודשים לאחר שהוקמה
ד"ר אילן רבינוביץ'
הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' כותב כיצד הונה אותו רונאל פישר, ש"גויס" "לעזרתו" על-ידי מנכ"ל קשת אבי ניר    וכיצד נאלץ פישר להשיב את מלוא שכר הטרחה לאחר שרבינוביץ' גילה את התרמית    רומז במקביל על הקשר הבעייתי המתמשך בין פישר לבין אבי ניר    ממליץ לאבי ניר לעשות חשבון נפש על העסקתו של פישר כטאלנט בקשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il