X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"רונאל נותן מתנות גם לשופטים" אמרה רות דוד למקורבותיה כעת אין מנוס מפתיחת חקירה מעמיקה בעניין: מי הם השופטים? אלו מתנות קיבלו? האם השיבו אותן לבעליהן? והאם דיווחו על השוחד?
▪  ▪  ▪
אמור להכיר את החוק. פישר [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]
גם היא. דוד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

השוחד לרות דוד: תיקי גוצ'י באלפי דולרים
יואב יצחק
חשיפה: עו"ד רונאל פישר נהג לשחד את רות דוד כשכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) במתנות רבות בהן תיקים יוקרתיים בשווי של אלפי דולרים כל אחד * כשהעירו לה על כך אמרה: אז מה? זה בסדר. רונאל נותן מתנות גם לשופטים
לרשימה המלאה

האם נגע השחיתות המידבק מבית מדרשו של עו"ד רונאל פישר הגיע גם אל המערכת השיפוטית? עולה חשד שכן. על-פי חשיפתו של יואב יצחק [ראה משמאל: "השוחד לרות דוד: תיקי גוצ'י באלפי דולרים"] מסתבר, כי כאשר כיהנה עו"ד רות דוד בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) נהג רונאל פישר להעניק לה מתנות רבות, בהן תיקים יוקרתיים ויקרים מאוד. כשהעירו לה שאסור לעובד ציבור לקבל מתנות, היא הגיבה כך: זה בסדר. רונאל נותן מתנות גם לשופטים.
בתקופת כהונתה כפרקליטת המחוז, הייתה רות דוד עובדת ציבור ועל כן כפופה לחוק שירות הציבור (מתנות) הקובע באופן הברור ביותר מה דינן של מתנות הניתנות לעובד ציבור. החוק מבהיר באופן מפורש, כדי למנוע כל טעות: "ניתנה לעובד הציבור מתנה - בין בישראל ובין בחוץ לארץ, בין שניתנה לו עצמו ובין שניתנה לבן זוגו החי עמו, או לילדו הסמוך על שולחנו - ועובד הציבור לא סירב לקבלה ולא החזירה לנותנה לאלתר, תקום המתנה לקניין המדינה; ובמתנה שאין בה קניין חייב עובד הציבור לשלם לאוצר המדינה את שוויה".
נקודת המוצא לכללים הקפדניים שנקבעו בחוק ובתקשי"ר באה לידי ביטוי בשורת פסקי דין של בית המשפט העליון שעמד על החשיבות הגדולה שיש לאמון שהציבור רוחש לעובדי המדינה. כך לדוגמה (בג"ץ 6163/92 אייזנברג נגד שר השיכון), נכתב כך: אמון הציבור ברשויות השלטון הוא מנכסיה החשובים של הרשות השלטונית ושל המדינה. כאשר הציבור מאבד את אמונו ברשויות השלטון, הוא מאבד את אמונו באמנה החברתית המשמשת בסיס לחיים משותפים. יש ליתן משקל נכבד לשיקולים הבאים לקיים, לשמר ולפתח את תחושת הציבור, כי משרתיו אינם אדוניו, וכי הם עושים את מלאכתם למען הציבור, מתוך יושר וניקיון-כפיים.
מדוע "שונא מתנות יחיה"?
מדוע מקובל לומר "שונא מתנות יחיה" ומה, בעצם, כל כך רע בקבלת מתנות?
חז"ל הסבירו כי הציפייה של אדם לקבלת מתנה, וכל שכן קבלתה בפועל, מביאות להשתעבדות לדרכו ולדעותיו של מעניק המתנה. המתנה שאדם מעניק לזולתו מהווה צינור להשפעה מסוימת על המקבל. זו אחת הסיבות שבגללה אסרה התורה נטילת שוחד. ומתנה אסורה היא שוחד.
רונאל פישר ורות דוד הם עורכי דין האמורים להכיר את החוק ואת המשמעות החמורה של ההתעלמות ממנו. ואם שני הפרקליטים האלה חייבים לדעת, קל וחומר ששופטים חייבים להכיר את החוק, בעיקר נוכח העובדה שכללי האתיקה לשופטים קובעים במפורש, כי על קבלת מתנות על-ידי שופט חל חוק שירות הציבור (מתנות), והמתנה היחידה שמותר לשופט לקבל היא ספר, אם נותן המתנה הוא מחבר הספר.
נוכח העובדות החמורות שהתפרסמו עד כה בפרשת המתנות נראה, כי אין מנוס מפתיחת חקירה מעמיקה לבירור מספר שאלות מהותיות אלה:
א.
מי הם השופטים שקיבלו לכאורה מתנות מרונאל פישר ומה היו מתנות אלה?
ב. האם השופטים שקיבלו לכאורה את המתנות החזירו אותן בנזיפה רועמת למי שניסה לצרף אותם לרשימת קשריו העסקיים?
ג. האם העבירו השופטים את המתנות לידי המדינה והאם דיווחו לפרקליט המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה וליו"ר לשכת עורכי הדין, שרונאל פישר ניסה לכאורה לשחד אותם?
להעמיד לדין ואף להשעות!
אם יסתבר כי אכן עברו השופטים על החוק, ראוי להעמיד אותם לדין משמעתי במקרים הקלים, ואף להשעותם מתפקידם במקרים החמורים. אם לא יינקטו הצעדים הנדרשים לשמירה על טוהר המידות בבתי המשפט, יאבד לחלוטין אמון הציבור במערכת המשפטית, אמון שכבר התגלו בו בקיעים.
נוכח חומרת הפרשה החדשה, חשוב מאוד ששרת המשפטים המיועדת איילת שקד תרד לעומק העניין ותפעיל את מלוא סמכויותיה והשפעתה כדי לטהר את המערכת. באותה מידה ראוי גם שנשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור תביע בפומבי את דעתה על הסימנים המדאיגים המתחילים לצוץ מבעד למסך הכבד המנסה מזה שנים למנוע מן הציבור לדעת את האמת על מערכת השפיטה. אסור להסכים שמערכת השיפוט תמצב את עצמה, ללא פיקוח מחמיר וקפדני, באזור הדמדומים שמעל לחוק.

תאריך:  13/05/2015   |   עודכן:  13/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  אסף דעבול / Assaf Daaboul  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יוסף ניצני / Yossef Nitzani  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מרים נאור / Miriam Naor  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שלומי לחיאני / Shlomo Lahiani  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם שופטים קיבלו מתנות מרונאל פישר
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אני בלחץ היסטרי
אהרון שחר  |  13/05/15 20:35
 
- "הנפש הטובה מסצ'ואן",שוב חזרה
רפי לאופרט  |  14/05/15 10:36
2
לתשומת לב, הרשות השופטת
ל.ר.  |  13/05/15 22:07
3
יש לשער שנוכח עיוותים לא מעטים
מאד יתכן שקיבלו  |  14/05/15 07:50
 
- "הנחות כאלה" הן החשדות חסרות
רפי לאופרט  |  14/05/15 10:29
4
החמור שעושה מו- ספר על שחיתות
סהר שוקר  |  14/05/15 16:02
5
המושחתים הם תמיד בעבודה  ל"ת
ראה פואד בן אליעז  |  15/05/15 01:30
6
להעמיד שופט לדין ואז הם ירתעו.
הבורר שנהב  |  15/05/15 07:00
7
להעמיד שופט לדין ואז הם ירתעו.
הבורר שנהב  |  15/05/15 08:45
8
בהחלט יכול להיות
נימו  |  15/05/15 17:32
9
"אין מנוס מלפתוח בחקירה" ?
דוד_ppp  |  3/11/15 11:00
10
לפי חז"ל אין מתנה הקראת שוחד
יוחנן תימסית  |  4/11/15 09:57
11
נו .... מישהוא בדק ? חקר ?!
שוקי משעול  |  19/10/16 15:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
ראש עיריית נצרת עילית יושעה למעשה עד שיסתיים משפטו השני באשמת שוחד    יכהן רק כחבר מועצת העיר ולא יוכל להיות סגן ראש העיר וחבר בוועדות העיקריות של המועצה
איתמר לוין
ראש עיריית נצרת עילית נדון לעבודות שירות לאחר שהורשע בשוחד    המדינה גם מבקשת להטיל עליו קלון כך שלא יוכל לשוב לתפקידו
איתמר לוין
מבקר המדינה מביע דאגה רבה מפעולותיו של ראש עיריית נצרת עילית, שחזר לתפקידו לפני שירצה עבודות שירות בעקבות הרשעתו בהתניית שוחד וכאשר תלוי ועומד נגדו כתב אישום נוסף
אלעזר לוין
הדיקן לשעבר בפקולטה לניהול ואחיו מדריך הטיולים "חסכו" במשך שנים מיסים ב-130 אלף שקל על 5 דירות שהשכירו בכפר מעש    עתה נתפסו, והם צפויים לשלם 500 אלף שקל ויותר    פינה שוכרת ותיקה שסירבה לשלם 6,000 שקל
איציק וולף
פרופ' רייכל, המרצה בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון, חשוד כי העלים יחד עם אחיו הכנסות בסך של 1.3 מיליון שקלים מיחידות דיור שבבעלותם בכפר מעש    ניסה למנוע את פרסום שמו כחשוד, אך סורב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il