X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יאיר להמן. הקהל יוצא עם חיוך על השפתיים [צילום: פרי מנדלבאום]
האמנם הישראלי הוא יפה?
ממה נוצקה דמותו של הישראלי, מהם מרכיביה ועד כמה מהוות המלחמות חלק כה משמעותי בעיצוב אופיו והתנהגותו של הישראלי המצוי?
[צילום: דוד וינוקור]

יאיר להמן כתב ומבצע את מחזהו "הישראלי היפה" במסגרת תיאטרון האינקובטור הירושלמי כפילוח עמוק לתוך הנפש של לוחם קרבי לשעבר, מ"מ וקצין סיור חטיבתי, מעלה את לבטיו ומחשבותיו במופע דרמטי קצבי עם חיוך, שמרתק את הקהל מהרגע הראשון ועד לאחרון.
אין ספק, שהמצוקות בהן אנו נתונים כשאויבים מנסיים לכלותינו בכל מאודם, ותנאי המצוקה הכלכליים הניחתים עלינו בשל תאוות הבצע של בעלי המפעלים והיבואנים הקובעים מחירי מזון ומוצרים לא הגיוניים שמקשים על חיינו - כל אלה הם חלקים בפאזל שממנו נוצק האופי של הישראלי. אנו חושבים עצמנו ליפי נפש, כואבים את סבל האחר, מתירים לכל בר-בי- רב להסתנן לארצנו ולקבל כאן זכויות, ומתעלמים מהעובדה הפשוטה שאין ולו צפצוף אחד מפי ערביי ישראל, בעלי הזכות לבחור לכנסת, מילה של ביקורת על אחיהם הרוצחים ומפגעים בנו.
האנרגיה העצומה שמפגין השחקן המוכשר יאיר להמן (ניסן נתיב ירושלים, ומגמת בימוי בסמינר הקיבוצים ולימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטה) אנרגיה זו מלכדת בתוכה ביקורת על כל פגמינו עם מבט אוהב וסלחני ועם חיוך לחולשותינו, וקסם בלתי נדלה הודות למשחקו ואופיו, שמותירים אותנו לאחר כל הסערות שעובר הגיבור בים החיים, וכל המלחמות והמאבקים שהוא נוטל בהם חלק בלית ברירה, בתחושה שיש עתיד ויש אור בקצה המנהרה. לא הכל שחור, ועם מבט רחב על כל האספקטים - ועם כל הביקורת העצמית, הרי שזה מה שאנו, ועלינו לקבל את עצמנו על כל צדדי האופי הרבגוני שלנו.
ואם תהיתם למראה "טיסת הקללות" שהוקרנה אמש בחדשות הטלוויזיה, הרי יש בהחלט סיבה טובה למי שהתפרץ מדוע עשה מה שעשה. המירווחים בין המושבים בטיסות התאיידו ואינם. הנוסעים יושבים כה צפוף, עד שנמאס כבר לטוס, ובטח למקומות רחוקים. אם אדם מסב את גב כסאו אחורה - הוא מיצר את תחום זה שמאחוריו, והשמחה והצעקות משתוללים. בקיצור - לטוס היום זה לא תענוג, אלא אם אתה עשיר דייך כדי לטוס במחלקת עסקים, ואז אין טענות ואין התלקחויות. אך רוב העם נתון במלקחיים, כמו במטוס - גם בחיי היומיום. ואם אנו לא כאלה יפים בעיני מישהו מבחוץ - שיואיל ויחיה כאן בתנאים שלנו, ונראה אם לא יתנהג כמונו.
הצגת "הישראלי היפה" מלאה עניין, משוחקת נפלא ע"י המחבר והשחקן יאיר להמן, וגורמת לקהל לצאת עם חיוך על השפתים ועם תחושה מאוד טובה. מה שנדיר בהצגות יחיד, שלא תמיד צולחות להפנט את הצופים. אך סוד קסמו נובע גם משיתוף הקהל ברגעים מסוימים בהצגה וזוכה בתחושת הזדהות מצידם..
שאפו ליאיר להמן ולמנהל תיאטרון האינקובטור אריק עשת, לשעבר מנהל ניסן נתיב ירושלים.

תאריך:  21/05/2015   |   עודכן:  21/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
זיכרונות ילדות מחג השבועות בשכונת "נחלת צבי" בירושלים של שנות החמישים    חג השבועות הוא חג אחד עִם שמות רבים: חג הקציר, יום הביכורים, חג השבועות, וחכמי המשנה הוסיפו לו שמות - יום החמישים, עצרת, יום הַקְהֵל וחג מתן תורה
אלי אלון
בפאתיה המזרחיים של שכונת נווה שרת, בצפון-מזרח תל אביב, נמצאת פנינת טבע "ירוקה" שלא ידועה ומוכרת לרוב רובו של הציבור, כולל אף לרבים מהתושבים המתגוררים באזור. נא להכיר: "נחל פרדסים" שיש המכנים אותו ואדי נווה שרת    היכרות עם נחל לא ידוע ולא מוכר שיש לטפחו ולהנגישו להנאת הציבור הרחב
חיים נוי
"טריפ" - מחזמר רוק על מסע הזוי של צעירים ביערות דרום אמריקה - תזזיתי, חושפני, ארוך אבל חושף כישרונות חדשים
מאיה פלח
ברוב מדינות הים התיכון נהוג לעצור את הדיג בתקופת הרבייה של הדגים, שחלה בחודשי האביב והקיץ. אז למה בישראל ממשיכים לדוג כל השנה?
מיטל עזר
כל שנה לאחר חג הפסח מתחילה "עונת הדיאטה" בה אנו מתחילים להשיל את השכבות, מסדרים ארונות ומגלים שאנחנו לא מרוצים, לא מוכנים לקיץ, לבגדים הקצרים וכמובן לבגד ים    אז מה עושים? מתחילים לשנות הרגלים ומכינים את הגוף לעונה החמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il