X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ספרי הלימוד באירן מבטאים את האסטרטגיה והטקטיקה של האייתולות. הם אמינים יותר מנאומים, ראיונות והצהרות של הנשיא רוחאני ושר החוץ זאריף, המצטיינים באומנות ה"טאקייה": כפל לשון והונאה למען האיסלאם, וחתימה על הסכמים עם "כופרים", הניתנים להפרה עם שינוי מאזן הכוחות
▪  ▪  ▪
מוטיב אפוקליפטי [צילום: AP/Vahid Salemi]

ספרי לימוד אירניים, כגון "הקוראן והחיים" (כיתה י"ב), מכשירים את הנוער האירני למלחמה אפוקליפטית, נוראה, נגד ארה"ב והמערב "היהירים והעושקים", המובלים על-ידי "מנהיגים עובדי אלילים". אומנם "המושיע" - המהדי - שהוא, לכאורה, חף מטעות ופועל מכוח השגחה אלוהית, עדיין לא הופיע, אך הנוער לומד שהמאבק העולמי החל ומצפה להקרבה.
ספרי לימוד הם הבבואה האמינה ביותר של תפישת עולם, ערכים ויעדים של משטרים ועמים. ספרי הלימוד באירן מבטאים את האסטרטגיה והטקטיקה של האייתולות. הם אמינים יותר מנאומים, ראיונות והצהרות של הנשיא רוחאני ושר החוץ זאריף, המצטיינים באומנות ה"טאקייה": כפל לשון והונאה למען האיסלאם, וחתימה על הסכמים עם "כופרים", הניתנים להפרה עם שינוי מאזן הכוחות.
ספרי הלימוד מהווים אמצעי קריטי לגיוס הנוער האירני למערכה גורלית נגד ארה"ב והמערב, ומכאן הדחיפות בשילובם בדיון על הסכם עם אירן - לפני גיבוש הסכם - ועל האיום האירני על שלום העולם. קיום שימועים ודיונים בנושא בשני בתי הקונגרס בוושינגטון - לפני גיבוש הסכמה בלוזאן - עשוי למנוע הסכם שיוביל למלחמה גרעינית.
"גם ללא הסכמת ההורים"
פרופסור אלדד פרדו מהאוניברסיטה העברית, החוקר את ספרי הלימוד האירנים מאז 2004, פרסם במאי 2015 דוח עבור "המכון לחקר שלום וסובלנות במזרח התיכון". לפי פרופ' פרדו, "אירן גיבשה תוכנית לימודים קרבית להכשרת דור שלם למלחמה עולמית לפי חזון ההקרבה הקולקטיבית... בין האיסלאם החדש האירני 'הטוב' לבין התרבות המערבית 'הזדונית'".
פרדו מתעד את המוטיב האפוקליפטי בספרי הלימוד, כמו "כוננות ביטחונית" (כיתה י"א), המהללים את 500,000 הילדים שנשלחו לפנות שדות מוקשים במלחמת עירק-אירן, 1980-88. כתבת ה"וושינגטון פוסט", רובין רייט, דיווחה בספרה Sacred Rage: The Wrath of Militant Islam: "הילדים פינו את שדות המוקשים ולראשם סרט לבן המסמל את קורבנם, וזעקו: שאהיד, שאהיד. הם התפוצצו בדרכם ל'גן עדן'".
החינוך להתאבדות למען האיסלאם - כולל נערות - מתקיים בכל 12 שנות החינוך. "חובת המוסלמים להגן על האיסלאם, גם ללא הסכמת ההורים" ('פסיקות דתיות, כיתה י"א').
להתגייס תוך ציות עיוור
החזון האפוקליפטי מתוגבר על-ידי מוטיב הג'יהאד ("כוננות ביטחונית" ו"פסיקות דתיות", כיתה י"א): הג'יהאד הנצחי והעולמי מונחה על-ידי האלוהים להגנת מוסלמים ונדכאים; הוא מתבטא בהרג, טבח, רצח או מלחמה; על הנוער להתגייס תוך ציות עיוור.
"דת וחיים" (כיתה י"ב) מבהיר שבשעת הצורך יש לחתום על הסכמי-הונאה זמניים גם עם עובדי אלילים, אך להפר אותם כאשר המציאות מאפשרת. פרופסור פרדו מציין שכך פועל חמינאי בהקשר המו"מ הגרעיני. הוא מונחה על-ידי הסכם 661 לספירה בין האימאם חסן לבין החליף מועאוייה. חסן הכיר במגבלות זמניות, לא זנח את החזון הקבוע ופעל להחלשת יריבו.
ספרי לימוד מהווים גלאי אמת של כוונות האייתולות, והשימוש שיעשה ביכולות גרעיניות על-ידי משטר פורע חוק, אפוקליפטי ומגלומני. הסכם שלא יהיה מותנה בשינוי דרמטי של אופי משטר האייתולות - כולל ספרי הלימוד - ישפוך שמן על מדורה גרעינית.

תאריך:  31/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרי לימוד באירן: גלאי אמת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הנה הכתבה באנגלית - להפיץ!!!
יסודו של דבר  |  31/05/15 22:55
2
להסביר איך זה שנוכח האמור לעיל
אולי יואיל החוקר  |  1/06/15 09:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מרדכי קידר
בעוד שסנקציות כלכליות על אירן יכולות לזרז את תהליכי התפרקותה, העולם המערבי בראשות הממשל האמריקני דווקא מזדרז להגיע עם האירנים להסכם שיסיר מהם את הסנקציות ויאריך את חייה של אירן
יורם אטינגר
תקדימים מוכיחים שיש הרבה אופציות צבאיות שאינן מלחמה, ואף קריטיות למניעת מלחמה. לעומת זאת, הסרת האופציה הצבאית משולחן המו"מ עם משטר פורע-חוק, מגבירה את תאבונו, שוחקת את תדמית ההרתעה של ארה"ב, ומוסיפה שמן למדורת המלחמה
אריאל י. לוין
כיבושה של רמאדי בידי דאעש אינו מהווה בהכרח איתות להתחזקות מחודשת שלו, משום שהיא ממילא הייתה כמעט לחלוטין בידיו. ההשלכות של הכיבוש יהיו בעיקר ביחסי ממשלת עירק עם הסונים
עמי דור-און
מהי המדיניות הנדרשת ממנהיגי המדינה בנוגע להחלטה מי קובע מתי ואיך ללחוץ על "הכפתור האדום" בעת מתקפת אויב או כמכת מנע
איתמר לוין
דן שפירו אומר שהנחיית הנשיא ניתנה לגבי היחסים עם ממשלתו החדשה של נתניהו    מבהיר במפורש: במידת הצורך - קיימת גם האופציה הצבאית מול אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il