X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קורת רוח ברש"פ מתופעות החרם על ישראל וההערכה היא כי החרם הבינלאומי עליה יתפשט ויגבר צרפת יוזמת את חידוש המו"מ בין ישראל לרש"פ בסתיו הקרוב למרות התנגדות הרש"פ
▪  ▪  ▪
סופק כפיו בהנאה [צילום: AP /Raad Adayleh]

התנהגותו של בכיר ברש"פ, ג'יבריל רג'וב, בכל הקשור לדרישתו לסילוקה של ישראל מפיפ"א והתקפלותו, גרמו נזק אדיר לרשות הפלשתינית בדעת הקהל הפלשתינית.
הרשות הפלשתינית נתפסת כחלשה ובעלת תפקוד לקוי בכל הקשור להפעלת לחצים על ישראל. עם זאת, ברשות הפלשתינית יש קורת רוח מתופעות החרם השונות על ישראל המתחילות לבצבץ בעולם. ההערכה ברש"פ היא שהתופעות האלה יתרחבו ושישראל מגלה אוזלת יד בטיפול בהן ואיננה מעכלת את חומרת מצבה בזירה הבינלאומית. ישראל תשלם, להערכת הפלשתינים, מחיר כלכלי ומדיני על "מדיניות ההתנחלויות והפרת זכויות האדם" ובידודה הבינלאומי יגבר.
במקביל לתופעת החרם המתרחבת עוסקים בירדן בהרחבה בדברים שאמרו המלך עבדאללה וראש ממשלת ירדן עבדאללה נסור על משא-ומתן חשאי המתנהל על אדמת ירדן בין נציגי ישראל לנציגי הרש"פ. ירדן שמודרה מהסכמי אוסלו ושיש לה מעמד מיוחד בהר-הבית, מודאגת כי מתחת לאפה מנסה הרשות הפלשתינית להגיע להבנות חשאיות עם ישראל דוגמת הסכם אוסלו "העלוב", כך כינה אותו ראש ממשלת ירדן.
הרשות הפלשתינית מכחישה את הדברים בתוקף באמצעות צאיב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני, אבל האם ייתכן שהמלך עבדאללה וראש ממשלתו יגידו לחברי הפרלמנט הירדני דברים בלתי מבוססים? כבר נאמר שאין "עשן ללא אש". על-פי מקורות ירדנים המפגשים החשאיים בין נציגי ישראל לרש"פ נערכו באזור המלונות בצד הירדני של ים המלח.
כך או כך, ההערכה אצל כל הגורמים הקשורים לסכסוך הישראלי-פלשתיני היא כי הקיפאון במצב לא יכול להימשך זמן רב וכי חידוש המשא-ומתן בין שני הצדדים הוא רק שאלה של זמן. תאריך היעד, על-פי הגורמים המדיניים, הינו הסתיו הקרוב, לאחר שייחתם הסכם הגרעין בין אירן למעצמות ולאחר שצרפת תגיש למועצת הביטחון של האו"ם בחודש ספטמבר הקרוב את הצעתה לחידוש המשא-ומתן הישראלי-פלשתיני.
שר החוץ הצרפתי לורן פביוס התייחס בסוף השבוע להודעת אורנג' העולמית על ניתוק הקשרים עם ישראל ואמר כי "ארצו מתנגדת נחרצות לכל חרם על ישראל".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לשוחח השבוע בטלפון עם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה הולנד. צרפת היא גורם משמעותי בסכסוך הישראלי-פלשתיני והיא אמורה כאמור להגיש בחודש ספטמבר לאו"ם את הצעתה לקידום התהליך המדיני שתאומץ כהחלטה של מועצת הביטחון. השאלה היא האם היוזמה הצרפתית במועצת הביטחון תביא לחידוש המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים?
ההתנגדות העיקרית של הפלשתינים ליוזמה הצרפתית קשורה לסעיף המתנה את הקמת המדינה הפלשתינית בתמורה להכרה בישראל כמדינה יהודית. צרפת תקיים בשבועות הקרובים מגעים עם ישראל ועם הרש"פ בניסיון למצוא נוסחה מקובלת על שני הצדדים.
גם ארצות הברית עדיין לא קבעה עמדתה ולא ברור אם תטיל וטו על הצעת ההחלטה הצרפתית אם זו תהיה למורת רוחה של ממשלת נתניהו. הנשיא אובמה מסרב להתחייב לכך והוא רומז שייתכן שארצות הברית תאפשר להחלטה הזו לעבור. הפלשתינים מעודדים מהצהרותיו של הנשיא אובמה כלפי ממשלת נתניהו ומהדברים שאמר בשבוע שעבר בראיון לתוכנית "עובדה" בערוץ 2. עם זאת הם רוצים לראות מעשים בשטח, ויותר מכל הם רוצים לראות את ארצות הברית מפסיקה להגן על ממשלת נתניהו במוסדות הבינלאומיים.
ההערכה ברשות הפלשתינית היא כי ישראל תיזום יוזמות מדיניות חדשות כדי לסכל את הגשת ההצעה הצרפתית למועצת הביטחון של האו"ם, היוזמות האלה מיועדות, להערכתם, להרוויח זמן ולרמות את הקהילייה הבינלאומית. הפלשתינים מציינים כדוגמה את ההצעה האחרונה של ראש הממשלה נתניהו לשרת החוץ של האיחוד האירופי בעת ביקורה בארץ, לחדש את המשא-ומתן על הגבולות של גושי ההתנחלויות הגדולים בגדה שיישארו בידי ישראל במסגרת הסדר הקבע.
כאמור הפלשתינים מכחישים את הידיעות מירדן על משא-ומתן חשאי עם ישראל. עמדתם הרשמית כרגע היא כי לא ניתן יהיה לחדש את המשא-ומתן עם ממשלת הימין בישראל וכי חידושו מותנה בהקמת ממשלה אחרת בישראל או בהרחבת הממשלה הנוכחית והכנסת "המחנה הציוני" אליה. אולם הפלשתינים צפויים ללחצים בינלאומיים כבדים. הם יוכלו ליהנות בינתיים מפירות החרם הבינלאומי על ישראל, אולם לקראת הסתיו הקרוב יגברו הלחצים עליהם לחדש את המשא-ומתן עם ישראל וספק אם יוכלו להמשיך במדיניות הסרבנות שמוביל מחמוד עבאס.

תאריך:  05/06/2015   |   עודכן:  07/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרם או חידוש המשא-ומתן?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה ענין שמיטה לתשמיש המיטה?
לוס פרנציסקו  |  5/06/15 18:42
2
עומר ברגותי
מעורבת  |  6/06/15 00:09
3
אם עומר ברגותי המושחת מתגורר
בבקשה לחקור!  |  6/06/15 11:51
4
להמשיך את הבניה והספוח בכל עוז
שבץ חלובה  |  6/06/15 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
טל בן דור
האם ברור לכל כי טבורו של העולם היהודי והנוצרי יהיה נתון בסכנת הכחדה, אם יחליט דאעש לפעול ברחבי ארץ ישראל, בין אם תוקם ישות פלשתינית שתפסיד את שלטונה ביהודה ושומרון לארגוני האיסלאם הקיצוני, ובין אם יצאו אנשי הארגון למלחמה על ישראל רבתי?
רבקה שפק ליסק
הפניית אצבע מאשימה כלפי נתניהו בלבד נותנת לגיטימציה למערכת הסברה בינלאומית המתוקצבת ע"י מדינות המפרץ לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של מדינת היהודים. היא גם נותנת רוח גבית לתנועה למען חרם על מדינת ישראל
צ'לו רוזנברג
עיתונאי מקור ראשון חוטא בחטא הילדות כאשר במאמר שכתב מתחשבן הוא עם אובמה בגלל שהוא זה שהתחיל והוא זה שממשיך. זה באמת ילדותי. אין חשיבות יתר לשאלה מי התחיל. יש חשיבות עליונה לשאלה מתי זה ייפסק
יוסי ברנע
"אל תגידו לא ידענו" הוא המידע הבסיסי התמציתי והמזוקק מהסוג שממנו בדרך כלל מכין גדעון לוי את כתבותיו. עמוס גבירץ כותב כי הוא איננו תחקירן ואינו עיתונאי. הוא רואה עצמו פעיל שלום וזכויות אדם, ששנים רבות התמקד בפעילות להכנסת תפישת אי-האלימות לסכסוך שלנו, ולהפסקת תהליך דחיקת הפלשתינים מהארץ
דרור אידר
יש לקוות שהפור נפל, ובדרגים הגבוהים מבינים שמדובר במלחמה לכל דבר ועניין. ובמלחמה כמו במלחמה, יש להיערך בהתאם, לזהות את מפת הסיכונים ולספק מענה לאיומים. בשקט ולא ברעש, בחוכמה ולא בהיסטריה. בסבלנות ננצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il