X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יש להכניס סדר ולוח זמנים גמיש לחופש הגדול, או במילים אחרות סדר מגוון - כך נעבור ביחד את החופש הגדול בשלום
▪  ▪  ▪
הכינו רשימת פעילויות [צילום אילוסטרציה: AP]

החופש הגדול מגיע ואיתו עולה מפלס הלחץ בקרב הורים רבים. הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז מתקשים לעיתים עוד יותר. ילדים אלו משתעממים מאוד מהר ומתחילים לדרוש תשומת לב רבה, ומההורים נדרשת סבלנות וזמן.
אז הינה כמה עצות לעזרה:
  • בנו עם הילדים מערכת שעות לחופש הגדול. חשוב להכניס פעילויות שהילד אוהב וירצה לבצע. אל תשכחו לגוון - הם ממצים מהר פעילות.
  • בתקופת החופש חשוב להיות גמישים עם המערכת בהתאם לצרכים המשתנים, ולתת גם זמן חופשי למנוחה. מגיע להם - שנת הלימודים אינה קלה לילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה.
  • כדי שלא יהיו תלויים בכם, הכינו איתם מראש רשימה של פעילויות מעניינות, מתוכם יוכלו לשלוף פעילות בזמנים ה"ריקים". תוכלו להפנות אותם לרשימה כל פעם שיעלה הצורך. אפשר להכין מראש חומרים ליצירה חופשית. אפשר אפילו לרשום תוכניות טלוויזיה ומשחקי מחשב שאתם מאשרים.
  • הכינו עם הילדים רשימה של חוקי הבית בחופש, ותלו במקום מרכזי. חלק מהחוקים יתייחסו אל ניהול עצמי וניהול הבית ותכניסו אותם גם אל מערכת השעות, למשל: לסדר את המיטה בבוקר, לצחצח שיניים, לאכול ארוחת בוקר, לפנות מהשולחן וכדומה. אל תצפו מהילדים לזכור לבד - כך תמנעו לפחות חלק מהחיכוכים, ותורידו מעצמכם חלק מהבלגן והעול.
  • דאגו להרבה פעילות גופנית - תמצאו את הדרך בה הילדים יוכלו להיות פעילים במסגרת שתהיה נוחה לכם, וכך תורידו את מפלס החיכוכים, הצעקות וההשתוללות בזמנים לא נוחים.
  • זמן החופשה הוא זמן נהדר ללימודים חווייתיים. ילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה לומדים הכי טוב תוך כדי תנועה וחוויה. אפשר להעביר להם ידע רב בחודשיים הללו בכייף. יש פעילויות רבות חלקן חינמיות, ולמי שיש זמן אפשר להמציא פעילויות לבד. יש רעיונות רבים באינטרנט. את חוברות העבודה אפשר להשאיר לבית-הספר.
  • הכינו מלאי של צ'ופרים, לא רק פרסים חומריים, כדי לקדם התנהגות חיובית ושיתוף פעולה. הפרסים צריכים להיות מגוונים, אחרת יפסיקו להשפיע.
  • תנסו לארגן ערבים משפחתיים רגועים בצוותא - הליכה משותפת בפארק, ארוחת ערב משותפת, להקריא סיפורים (הם לא חייבים לקרוא בעצמם אם קשה להם), להסתכל בתמונות משפחתיות, כיד הדמיון הטובה עליכם.
  • שעת שינה - גם אם אתם מאפשרים גמישות בשעות שינה וקימה, תדאגו לשני דברים: האחד - שעות שינה מספיקות. ילד עם ADHD וחוסר שינה זה מתכון לבלגן. השני - גם לכם מגיע ערב רגוע -ניתן להגביל את הילדים לבילוי שקט בחדרם אחרי שעה מסוימת.
  • ואל תשכחו לקחת בייביסטר ולצאת לבלות לבד. חובה למלא מצברים.

הכותב הוא פסיכולוג חינוכי המתמחה בטיפול בילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז
תאריך:  14/06/2015   |   עודכן:  14/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיה מלכין
אני כן זוכרת את הספארי בקרוגר פארק ועוד יותר מזה את הספארי בקניה ב"צאבו פארק" הנפלא, לשם נסעתי בתוקף תפקידי כדיילת אוויר באל-על    השהייה בניירובי התארכה עד שבוע ימים והצוות התארגן למסע של שלושה-ארבעה ימים לפארק הנפלא    עד היום אני חשה את הניחוחות המיוחדים לפארק, את האווירה המיוחדת, את החיות הנהדרות, את הטבע במלוא הדרו
יואב יצחק
החרם מוטל מצד משרדי פרסום שנמנעים משיקולים זרים מהעברת תקציבים לאתרנו News1 ומצד יריבים    דוגמה 1: מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית, העסקן גדי מרגלית, התחייב לדאוג להעברת תקציבים כחלקו של News1 בשוק התקשורת, ושיקר פעם אחר פעם; דוגמה 2: ארנון מוזס, יושב-ראש קבוצת ידיעות אחרונות, לחץ על משרדי פרסום כדי שיסייעו בחרם על News1    המטרה המשותפת: לחנוק ולסכן את קיומו של News1 ככלי תקשורת עצמאי ולוחם    מטרתם תסוכל, כמובן(!)
לאה טרן
הסרט הישראלי המצליח "חולה אהבה משיכון ג'" הופך להצגה בקאמרי בכיכובו של שלום מיכאלשווילי    להקת "מומיקס" חוזרת לארץ עם יצירה חדשה    וגם תערוכת יחיד "בחצר האחורית" לאמן קצנשטיין במוזאון ת"א
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מעודד מתופעת החרם נגד ישראל וסבור שחזרה למשא-ומתן תחלץ את ישראל ממנו    עם זאת יש קולות אחרים ברש"פ הסבורים כי האסטרטגיה הזו תוביל למבוי סתום והפלשתינים יפסידו ממנה
אורנה ליברמן
ברלין החצויה שחוברה לה יחדיו היא מטפורה ברומן לסופר המסוכסך שהשתחרר מחומות נפשו ונעשה אדם שלם. העיר התפייסה עם עברה הכאוב והטרגי, התחדשה, שופצה, וכך גם הגיבור (והסופר?) המחלים מאירועי העבר, הרחוק והקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il