X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אורי שבח כיום [צילום: באדיבות אורי שבח]
לאן נעלם הזמר אורי שבח?
הוא היה זמר בולט בשנות ה-70 וה-80 בשדה הזמר הישראלי. שירים שביצע זכו במקומות ראשונים בפסטיבלי הזמר המזרחי. בעשורים האחרונים "התחזק בדת" והפחית בהופעות ובהקלטות, אולם עדיין ממשיך להופיע סיפור חייו של הזמר אורי שבח
הזמר אורי שבח [צילום: באדיבות אורי שבח]

שבח מספר לי כי נולד בתל אביב, בחנוכה שנת 1949 (בויקיפדיה מצוין כי נולד בשנת 1951) ליחיאל ולאסתר שבח. בינקותו עבר עם משפחתו להתגורר בחולון. יש לו אחות בשם ראומה ואח בשם אלחנן. אורי למד בבית הספר הממלכתי דתי "ישורון" בעיר ובתיכון למד ב"אורט חולון" במגמת מכניקה עדינה. קולו היפה והצלול התגלה עוד בילדותו. הוא הופיע בשירה במסגרת בית הספר והשתתף בהצלחה בתחרות לכישרונות צעירים.
מועבר מחיל חימוש לצוות הווי חטיבת הצנחנים
מספר אורי: "ערב גיוסי לצה"ל התקבלתי ל-4 להקות צבאיות, התגייסתי בשנת 1968אולם צה"ל החליט בנימוק שנקרא עדיפות מקצועית לשבץ אותי בחיל חימוש, בשל בית הספר המקצועי בו למדתי. באחת ה"רגילות" שלי מהצבא הופעתי בתחרות הרדיו "תשואות ראשונות " שהייתה מעין כוכב נולד של אז, ועליתי לשלב הגמר. מוסיף שבח: "קצין החינוך של פיקוד המרכז דאז, יצחק גולן, בעקבות הופעתי המוצלחת ב"תשואות ראשונות" המליץ עלי בפני רחבעם זאבי ("גנדי") שהיה אז אלוף פיקוד המרכז, וכך, לאחר שנה וחודשיים בבסיס חיל חימוש במרכז הארץ, הועברתי לשרת בלהקת צוות הוי פיקוד מרכז ומשם עברתי לשרת בצוות הווי חטיבת הצנחנים, "גנדי" הורה לחייב את חברי הלהקה לצנוח ממטוס ככל חייל צנחנים. "צנחתי במסגרת השירות הצבאי שלי מספר פעמים", אומר אורי. בלהקה פגש אורי את דודו זכאי ואת אברהם זיגמן, מחבר "אלעד ירד אל הירדן", וכן את אלעד אופיר בנו של שייקה אופיר. שבח שר שם, בין היתר, כסולן ב-1970 את השיר "צנחן שלי" .אתו בלהקה היו גם לואי להב, צרויה להב ועוד.
על תקופת שירותו בלהקה הצבאית, מספר אורי: "הייתה זו תקופת מלחמת ההתשה ותקופת המרדפים הופענו באינטנסיביות שלא תאמן. היו ימים רבים שהופענו 6-5 פעמים ביום. חתמתי חצי שנה קבע והשתחררתי בשנת 1971".
מקומות ראשונים בפסטיבלי הזמר המזרחי
לאחר השירות הצבאי הופיע שבח בשנת 1971 בפסטיבל הזמר והפזמון בסגנון עדות המזרח - "למנצח שיר מזמור" מה שקרוי בקיצור פסטיבל הזמר המזרחי, וביצע שם את שירו של אביהו מדינה "עונג שבת". "מספר אורי: השיר אומנם לא זכה במקומות הראשונים אבל זכה וזוכה עד היום להצלחה רבה. הוא שיר מבוקש ואהוב עד היום. בכל הופעה שלי מבקשים את השיר 'עונג שבת' .
כעבור שנה בפסטיבל הזמר המזרחי 1972 ביצע שבח את שירו של המלחין, והמנצח עמוס מלר "עיר כלה" וזכה במקום הראשון. ב-1973 זכה במקום השלישי עם "שיר שמח" שכתב אביהו מדינה וב-1974 זכה במקום הראשון עם השיר "ארץ אהובה", אף אותו כתב אביהו מדינה. בשנות ה-70 הוציא 2אלבומים שכללו את להיטיו מהפסטיבלים לצד שירים נוספים כמו "יעקב ועשו", "לנר ולבשמים" ועוד.
בתחילת שנות ה-80 הוא שב לפסטיבל הזמר המזרחי עם השיר "שובי שובי השולמית", שהלחין למילים מ"שיר השירים". וזכה במקום השלישי.
בשנות ה-80 הוציא שבח אלבום נוסף שנקרא "עולם יפה" וכלל שירים רבים שכתב אביהו מדינה, ביניהם "לילה בקהיר", "בתקווה אל המחר" ו"מזלות" באלבום זה ביצע גם שירים בתימנית של ר' שלום שבזי .בהמשך הוציא שבח אלבומים נוספים כמו "אודך", "מסורת מבית אבא", "להר המוריה" "מודה אני" ועוד.
מקדיש חצי יום ללימוד תורה
אורי נשוי לאורה יוצאת תימן מחדרה, לבית משפחת כהן עירקי. לזוג 8 ילדים- 4 בנים ו-4 בנות. אורי: "נולדתי בנר שמיני של החנוכה והשם בירך אותי ב-8נרות." מוסיף אורי: "כל ילדי עוסקים בצורה כזו או אחרת במוזיקה חלקם מופיעים אף איתי. שני ילדי, אור שבח, וטל שבח שירתו בלהקת הרבנות הצבאית כמה מילדותיי הן מורות. ברוך השם יש נחת מהילדים".
בעניין השמועות על חזרתו בתשובה מדגיש אורי שבח: "לא חזרתי בתשובה, אני מאז ומתמיד הייתי דתי .ההתחזקות שלי בדת החלה בהיותי בגיל 37 לפני 27 שנים .מחצית היום אני מקדיש ללימוד תורה. לימוד התורה נותן לי להיות בריאה החדשה כאילו נולדתי מחדש ונותן לי רעננות. ומעניק לי עושר רוחני". אורי: "אמנם הפחתתי את היקף פעילותו המוזיקלית בשל לימוד התורה אולם לא הפסקתי את הופעותיי אני מופיע במקומות שונים ובמסגרות שונות כמו מתנסי"ם ועוד. המוזיקה היא מקור הכנסתי, אומר שבח.

תאריך:  23/06/2015   |   עודכן:  23/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלם הזמר אורי שבח?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
התחזק בדת או התרופפו לו הברגים ל"ת
בבר  |  23/06/15 22:16
 
- המפתח אצלך ...בכיס ברבר ל"ת
ברבר  |  24/06/15 01:48
 
- ברגים רופפים- צודק לחלוטין
מברגן  |  12/06/21 22:55
2
אורי שבח
בר-אילן  |  23/06/15 22:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חאתם עמשה
עד כדי כך הן מהוות מטרד, שלאחרונה הציע איגוד המצילים הארצי להוסיף דגל סגול שיצביע על סכנת מדוזות    מהי המדוזה, כיצד היא פוגעת בנו, איך להימנע וכיצד לטפל בפגיעותיה
איילת נדיב
גוף האדם הוא מכונה מתוחכמת שכל מה שהאדם המציא עד היום הוא ניסיון לחקות את נפלאות הגוף    ככל שממציאים מכונות חכמות מבינים, שעדיין ארוכה הדרך להבנת נפלאות גוף האדם
ליאור ונטורה
לרגל יום המאבק במדבור ובבצורת: כיצד מתמודדים בעולם ובארץ עם סכנות המדבור, ומה הקשר למכרסם אחד קטן שנעלם ממדבריות ארצות הברית?
איתמר לוין
לא קל להיות בקיא ומרוכז כאשר דנים בעשרות תיקי תעבורה, והשופטת רונה פרסון עומדת היטב במשימה. האנושיות שלה באה לצד היעילות, והתוצאה היא אווירה רגועה וניהול יעיל של התיקים
מאיה פלח
ביום הארוך בשנה ציינו בארץ ובעולם את יום דיגום האוקיינוסים הבינלאומי    עשרות מדענים וחובבי ים יצאו אל הים בו-זמנית כדי ליצור מאגר מידע ענק של האוקיינוסים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il