X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יו"ר פורמולה ויז'ן מדבר על הלקח החשוב ביותר שלמד על בשרו, על השפעות הרגולציה, על אנשי רשות ניירות ערך ועל הפופוליזם האנטי-עסקי
▪  ▪  ▪
"אל תהיה אי.די.בי" [צילום: ניב קנטור]

"אחד הדברים החשובים שלמדתי בניהול חברות הוא להתמקד". כך אומר (22.6.15) יושב-ראש פורמולה ויז'ן ויושב-ראש איגוד החברות הציבוריות, דני גולדשטיין. הוא דיבר בשיעור האחרון של השתלמות דירקטורים שערכה המדרשה למשפט מעשי בלשכת עורכי הדין. גולדשטיין הזכיר, כי קבוצת פורמולה הגיעה בשיאה ל-13 חברות, אשר לא הצליחה להתרומם בתחום עיסוקה.
"אם אתה לא בארצות הברית ולא עומד בראשו של ארגון אימתני כמו ג'נרל אלקטריק - תתמקד בנושא אחד. אל תהיה אי.די.בי", קובע גולדשטיין. הוא הזהיר, כי חברות מפוזרות מדי צפויות להסתבכות באחת משלוחותיהן, דבר העלול להוביל לקריסתן. "הפוקוס מוכיח את עצמו. זו תובנה שעלה לי אישית לא מעט להגיע אליה".
עוד טוען גולדשטיין, כי "הרגולציה הפכה להיות בעיה אקוטית. זה כבר לא ברמת הניהול והדיווח, אלא יורד לרמה של החלטות שמתבצעות בצורה לא נכונה בשל זוטי דברים". הרגולציה מתמקדת בניגוד העניינים, אך ניגוד העניינים הגדול ביותר הוא בין הרגולטור לבין המשקיע - עליו רוצה הרגולטור להגן, בעוד שכל רצונו להרוויח. "מה שמעניין אותו זה קודם כל כמה הוא מרוויח, ולא כמה ישיבות מקיימים ואיך מדווחים".
ברשות ניירות ערך, הדגים גולדשטיין, יושבים אנשים שאין סיכוי שמישהו יעמיד לכבודם אנדרטה אם המשקיעים ירוויחו. לעומת זאת, אם חברה פועלת שלא כדין - הרגולטור יהיה הראשון שיועמד אל עמוד הקלון. "לכן הרגולטור אומר לעצמו: אני אשים עוד כמה מכשולים קטנים ואפחית את הסיכון שמשהו יקרה. אולי בדרך הרווחים יירדו, אולי הדירקטוריון לא יתפקד ויעסוק בכסת"ח - אבל אותי לא יתקפו בעיתון. לכן הרגולטור תמיד יילך לחומרה".
לדברי גולדשטיין, "הדירקטורים לא מתמודדים עם האסטרטגיה של החברה, אלא איך בסעיף 92ג לפי דוח ברנע הרביעי אנחנו לא נותנים תשובה שמשאירים אותנו חשופים". הוא סבור, שאנשי רשות ניירות ערך הם ברובם אנשים מוכשרים בראשית דרכם, ולא מי שעבדו בחברות וצברו ניסיון מעשי - אלא להפך. "זה אומר שכשאתה שם, בחיים לא היית בישיבת דירקטוריון אחת, ולכן הוא לא באמת יכול לייצג את מה שקורה בחברות, ובוודאי שלא את מה שרוצים בו המשקיעים. לכן לתקינה של רשות ניירות ערך יש בעיה של תיאורטיות-יתרה".
גולדשטיין הוסיף, כי כיום ניתן להגיע להצלחה כלכלית הן במסלול של נטילת סיכון והן במסלול של הימנעות ממנו, בשל יצירת המעמד של מנכ"לים שכירים עשירים - מעמד שהיה שמור בעבר רק ליזמים. לדבריו, בשנים האחרונות קיימת תפיסה הרואה את החברות כחומסים ואויבי העם; "אתה יכול לעמוד 100 פעם בטלוויזיה ולומר שזה מה שמקדם את המשק, ושניסו לעשות את זה אחרת בגוש הסובייטי - וזה לא יעזור.
"הפופוליזם יצר מושגים כמו 'טייקונים' או 'הבנקים הרשעים'. עכשיו לך תראה ששופרסל הרוויחה 0.75% על המחזור. אומרים שמרוויחים עלינו עשרות אחוזים - אז איפה הם? נגיד שיש למעלה שניים-שלושה חזירים; הכסף לא הלך למשכורות שלהם. אז אפשר לשבת ולצעוק שגונבים אותך, כאשר אפשר להוכיח שחור על גבי לבן שזה לא נכון", סיים גולדשטיין.

תאריך:  24/06/2015   |   עודכן:  24/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
הוא היה זמר בולט בשנות ה-70 וה-80 בשדה הזמר הישראלי. שירים שביצע זכו במקומות ראשונים בפסטיבלי הזמר המזרחי. בעשורים האחרונים "התחזק בדת" והפחית בהופעות ובהקלטות, אולם עדיין ממשיך להופיע    סיפור חייו של הזמר אורי שבח
חאתם עמשה
עד כדי כך הן מהוות מטרד, שלאחרונה הציע איגוד המצילים הארצי להוסיף דגל סגול שיצביע על סכנת מדוזות    מהי המדוזה, כיצד היא פוגעת בנו, איך להימנע וכיצד לטפל בפגיעותיה
איילת נדיב
גוף האדם הוא מכונה מתוחכמת שכל מה שהאדם המציא עד היום הוא ניסיון לחקות את נפלאות הגוף    ככל שממציאים מכונות חכמות מבינים, שעדיין ארוכה הדרך להבנת נפלאות גוף האדם
ליאור ונטורה
לרגל יום המאבק במדבור ובבצורת: כיצד מתמודדים בעולם ובארץ עם סכנות המדבור, ומה הקשר למכרסם אחד קטן שנעלם ממדבריות ארצות הברית?
איתמר לוין
לא קל להיות בקיא ומרוכז כאשר דנים בעשרות תיקי תעבורה, והשופטת רונה פרסון עומדת היטב במשימה. האנושיות שלה באה לצד היעילות, והתוצאה היא אווירה רגועה וניהול יעיל של התיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il