X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"חוות החיות" - ספרו הנודע של אורוול בגרסת המחזמר - מרגש ומעורר מחשבה - בית צבי הדמויות בספר ובהצגה מקבילות לאישים בשלטון הקומוניסטי ואכן אורוול ספג קשיים רבים באותה תקופה
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]

מאת "חוות החיות" הוא ספרו הנודע של ג'ורג' אורוול המהווה משל וסטירה נוקבת שפורסם בשנת 1954. במהותו היה הספר משל על המשטר הקומוניסטי בברית המועצות, מעמד הפרט וזכויותיו. בשנות השמונים עיבד פיטר הול את הספר לגרסה בימתית מוזיקלית והוא הועלה בבימויו בתיאטרון הלאומי של אנגליה ואחרי כן ברחבי תבל.
העלילה מספרת על חווה אנגלית שבעלי החיים מורדים בבעלים ומתיימרים להיות חיות עצמאיות וחופשיות, בעלי מעמד שווה. עד מהרה מתברר, כי אכן כל החיות שוות, אך יש שוות יותר והן מנוהלות בעריצות על-ידי חזיר בשם נפוליון שהופך אותן שוב למשועבדות ולא בנות חורין.
הדמויות בספר ובהצגה מקבילות לאישים בשלטון הקומוניסטי ואכן אורוול ספג קשיים רבים באותה תקופה, כיון שברית המועצות הייתה בת ברית של בריטניה במלחמתה נגד הנאצים.
ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת ומעוררת מחשבות ותהיות רבות לגבי חרות ושוויון. אלדר גרויסמן אחראי להבימוי ועל התנועה והוא הצליח בזכות להקת השחקנים המוכשרת להפיק הצגה מרשימה מאוד.
עוף בגריל
נדיר אלדר מגלם את נפוליון החזיר המבטיח לבעלי החיים שיון וזכויות שוות, אך עד מהרה הוא מגייס לעזרתו כלבים המסייעים לו להשתלט על החווה ולנהל אותה בעריצות. הפרשנים מזהים את נפוליון כדמותו של סטלין שהשתמש בכוח הזרוע ובברוטאליות כדי לשלוט. נדיר משחק באורח מעולה ויש לו יכולת תיאטרלית משובחת. הקטע שבו הוא סועד עוף בגריל עם תוספות של תפודים צלויים הוא נהדר.
עוזרתו הנאמנה היא בוגדנוב, בן דמותו של מולוטוב, ובמקור היא נקראה סקווילר, הדוברת והמוציאה לפועל של החלטותיו. את התפקיד מגלמת באורח נפלא בל וענונו. הקטע שבו היא מתערסלת על גבי נדנדה ומשליטה טרור הוא קסום.
מאי אזולאי בדמות בנימין החמור הזקן, מאופרת ולבושה באורח מדהים. היא משחקת נהדר אם כי התנועה הרצופה לאורך כל ההצגה של צחצוח נעל, יכולה להוציא כל צופה משלוותו.
אבירם אביטן הוא ביאנקו המוצא להורג בשל חתרנותו וכן הוא מגלם פר. משחקו הוא מוצלח מאוד. יעל חיימובסקי מצוינת כמולי הסוסה הגנדרנית וכתרנגולת והיא טובה מאוד ומקסימה. נעמה פרידמן כקלבר הסוסה מצוינת ובעלת יכולת מוזיקלית נפלאה.
השליט החדש
שיר קאופמן היא מיוריאל נהדרת ונפלאה, במשחק ובתנועה. ניל משען מגלם באורח משובח את העורב, נער האורווה והכלב. נדב הנדלר מוצלח מאוד כאיזידור, האדון ותרנגול. עמית גיל טוב מאוד כבוקסר הסוס, המחרה אמן אחר כל שיגיונותיו של השליט החדש.
כרמל סלע משובחת כפרה ועז.
נעמה לוינגר טובה מאוד כתרנגולת וחתולה. יהב קדוש מצוין ככבש וכלב. לירון כרמיאל מקסימה ככבשה וכחזירה צעירה. מור כהן מוצלחת כחתולה וכבשה. הנוסח העברי הוותיק הוא של אהוד מנור. הפזמונים הם מאת אדריאן מיטצ'ל והמוזיקה הנהדרת של ריצ'ארד פייזלי.
התפאורה הפרקטית של שמעון קסטיאל היא מוצלחת והבמה מכוסה בחול ובו מתפלשים השחקנים. אורי מורג אחראי לתאורה הראוייה. נטשה מנטל עיצבה את התלבושות המקסימות. מיכל סולומון אחראית לניהול המוזיקלי ולנגינה בפסנתר.

הכותב עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  24/06/2015   |   עודכן:  24/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפוליון החזיר שוב שולט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עריצות התרבות
אהרון שחר  |  24/06/15 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר זהר
לפני בחירת השולחן הגדירו את מטרת השימוש של פינת האוכל    חשוב להחליט על המרחב בו יעמוד השולחן מראש    בדקו את חומר הגלם ממנו עשוי השולחן, מידת עמידותו ובאילו סוגי הגנות מצופה השולחן
עליס בליטנטל
מתן בן כנען הוא הישראלי הראשון שזכה במוזאון הלאומי לדיוקנאות, ה-NATIONAL PORTRAIT GALLERY שבלונדון, בפרס הראשון ב-2015 בתחרות BP - תחרות הנערכת מדי שנה בין אמנים מכל העולם - עבור יצירתו "אנאבל וגיא"
שירין אלבק
הקפדה על שתיית מים מרובה והימנעות כמה שאפשר מחשיפה לסביבה חמה, הן המפתח לעבור בשלום את גל החום הקרוב
חלי ממן
השירות הצבאי מביא עמו, בין שלל האתגרים, גם אתגר לאכילה נכונה    לקראת פסטיבל יותר, להלן סדרת טיפים שיעזרו למתגייסים להצליח לבחור נכון גם בשירות הצבאי
איתמר לוין
הנכדה מרב מיכאלי: קסטנר הוא דוגמה לחוסר היכולת שלנו להבין מורכבות    אורי אבנרי: קסטנר התחיל להכתיב לי מאמר על "סחורה תמורת דם" אבל חזר בו בלחץ מקורבי מפא"י
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il