X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מדוע מצפצף משרד התחבורה על מבקר המדינה ושבועות ספורים אחרי הבטחתו שיפסיק לטייח תלונות ציבור בנושא התחבורה הציבורית ממשיך כאילו כלום?
▪  ▪  ▪
שפירא מגיש את הדוח לאדלשטיין ולאלהרר [צילום: יצחק הררי]
האוטובוס לא עצר לך? קבל 300 שקל
עידן יוסף
לפחות 150 שקל פיצוי לנוסע על אוטובוס שאיחר או על נסיעה באוטובוס מלוכלך * זה מה שמציעים חברי כנסת ויובא להכרעה של הממשלה בקרוב
לרשימה המלאה

תלונות למשרד התחבורה צומצמו פיקטיבית
עידן יוסף
תלונות רבות למשרד התחבורה שאמורות היו להיות מסווגות כמוצדקות הפכו לנייטרליות * כשלים מערכתיים לא תוקנו ואיש מהממונים אינו נדרש לתת את הדין
לרשימה המלאה

אגף תחבורה ציבורית טייח תלונות ציבור
עידן יוסף
סיווג 90.5% מתלונות האזרחים נגד חברות התחבורה הציבורית ככאלה שאין לגביהן עמדה * אגף התביעות סגר 99.3% מהתיקים מחוסר ראיות * 11% עלייה בתלונות המוצדקות על משרד התחבורה
לרשימה המלאה

מחדל מח' התביעות: רק 10 אישומים בשנתיים
עידן יוסף
הסיכוי שתלונות נגד מפעילי תחבורה ציבורית שפגעו בנוסעים יבשילו לכדי כתבי אישום ושהנפגעים יפוצו קטן מאוד * למרות שהייתה למשרד התחבורה סמכות לכך - מס' כתבי האישום פחת פי 20.5 * הסיבה: התרשלות וזלזול מצד משרד התחבורה
לרשימה המלאה

דוח נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה חושף את מה שחשים אלפים רבים של נוסעים בתחבורה הציבורית כלפי משרד התחבורה - הגוף הממשלתי שאמור להגן עליהם מפני העוולות היומיומיות בשירותי התחבורה הציבורית.
בירור תלונות על הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה העלה בין היתר כי לעיתים הרשות האמורה אינה מבררת לגופן תלונות המוגשות לה על מפעילי התחבורה הציבורית, אלא מעבירה את תשובת המפעיל כמות שהיא למתלונן, אף שמדובר בתשובה המוכרת לו ושבעקבותיה התלונן. הבירור העלה כי משרד התחבורה אינו עושה שימוש מספיק בסמכויות הפיקוח שיש לו על חברות התחבורה הציבורית, וכי תפקודו כמאסדר של חברות אלה לוקה בחסר.
ומה השיבה על כך הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לנציבות? היא מסרה כי ריעננה את נוהלי העבודה בקרב עובדי האגף לפניות הציבור ברשות.
נדמה לכם שזה פתר את המצב? תמשיכו לחלום. כאילו כלום, ממשיך האגף לפניות הציבור ברשות לתחבורה ציבורית "לדברר" את חברות התחבורה הציבורית במקום לטפל בהן ולמצות עימן את הדין. רוצים דוגמה? בבקשה: במכתב שנשלח בתחילת השבוע לאזרח שהתלונן על התנהגות נהג [מטעמי צנעת הפרט לא אמסור את שמו ולא אפרט את פרטי התלונה], כותבת אליו ראש ענף חקירות רבקה כהן את תגובת החברה הנילונה ככתבה וכלשונה. בפתח הדברים, החברה משבחת את עצמה על פעולותיה להתנהגות נאותה של עובדיה ולהקפדה על מילוי הוראות הנהלים. בהמשך המענה, נאמר לנוסע כי ככל שנגרמה לו תחושת אי-נעימות, הרי שלא הייתה למי מנציגי החברה כל כוונה לגרום לכך. אפילו לא מילה אחת של התנצלות, שלא לדבר על פיצוי.
כל מי שעיניו בראשו ויעיין בתלונה ואחר כך בנוהלים, יבין כי ללא ספק נעברה כאן עבירה. למשרד התחבורה זה ממש לא משנה. למה? אולי כי בירור התלונה מצריך אותם לעבוד, אולי כי זה לא-טוב לסטטיסטיקה ואולי בגלל מחסור בכוח אדם, שגורם לממונים על הטיפול בתלונות הציבור לנהוג כמזכירות וכפקידים זוטרים שמקטינים ראש.
אין להתפלא על הזלזול במבקר המדינה. מי שמצפצף על נוסעי התחבורה הציבורית יום-יום ויוצא מזה נקי - אין סיבה שלא יצפצף גם על מבקר המדינה.
אבל גם נציבות תלונות הציבור אינה נקייה מאשמה. לו הייתה יורדת לעומקה של תשובת משרד התחבורה בדבר ריענון הנהלים כביכול הייתה מבינה שאין מאחוריה ממש. כפי שחשפנו ב-News1, רק לפני חצי שנה עודכן נוהל הטיפול בתלונות הציבור, לאחר 10 שנים בהן לא עודכן. אולם מדובר בנוהל טכני שאינו עוסק בליבת הבעיה - אופן הבירור של התלונות ומתן פיצוי לנוסעים שנפגעו. אז איך בדיוק אפשר לקיים נוהל שמעולם לא הומצא?
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי התחייב לא פעם לתיקון המעוות. אז הבטיח. במקום זאת קיבלנו טיוח של תלונות, צמצום פיקטיבי של תלונות, הפחתת מס' כתבי האישום נגד מפעילים המפרים את החוק פי 20.5 ובמילה אחת: בלוף.
במצב הנוכחי, אין טעם לצפות ממשרד התחבורה שיטפל בתלונות הנוסעים, והסיכוי לקבל פיצוי יגיע רק מבתי המשפט לתביעות קטנות. הכשלים בהתנהלותו של משרד התחבורה מצריכים טיפול שורש מצד הרשויות השונות שינערו את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מרבצה ומשאננותה לנוכח מצוקת הנוסעים הזועקת לשמיים. יואילו בטובם משרד מבקר המדינה, נציבות שירות המדינה, מזכירות הממשלה, הוועדה לביקורת המדינה וכיו"ב לדרוש מהרשות לתחבורה ציבורית להתחיל לתת שירות בסיסי לפונים אליה בתלונות.
יש לנסח נוהל חדש לבירור רציני של תלונות שיחייב ביצוע חקירות והגשת כתבי אישום וקנסות. יש להבטיח פיצוי הולם לנוסעים הנפגעים ולפרסם ברבים את קלונן של החברות שנמצאו מפרות את הוראות התקנות ואת העיצום שננקט כלפיהן.
בהזדמנות זו כדאי לציין כי ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) הגיש השבוע הצעת חוק בה מוצע לחייב את חברות התחבורה הציבורית לרשום תלונות טלפוניות כתלונה לכל דבר המחייבת תגובה ומענה. לדבריו, פונים נענים כי עליהם לשלוח תלונה מפורטת בכתב, ודרישה זו מסננת למעשה אחוז גבוה מאוד של מתלוננים והתלונות "נעלמות" מיד בתום השיחה, וזאת מהסיבה הפשוטה שכאשר הנוסע שהמתין זמן רב בתחנה מגיע אל יעדו, הוא לא יטרח להעלות על הכתב את דבר תלונתו.

משרד התחבורה: הורחב מערך כוח האדם
תגובות
▪  ▪  ▪

  • משרד התחבורה: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מטפלת בכ-8,000 פניות ותלונות בשנה, המוגשות בכתב דרך אתר האינטרנט, פקס או דואר. כל פנייה או תלונה מתועדת במערכת פניות ציבור - CRM, ונבדקת לעומקה במספר מישורים: אם באמצעות בירור מול המפעיל, דרך בדיקת מערכות ממוחשבות (כרטוס, רישוי וכו') ועד לביצוע בקרה ייעודית באמצעות חברות הפיקוח והבקרה שהחלו לפעול בחודש מרס האחרון. לאור הממצאים המתקבלים, נשלח מענה לפונה. יודגש, כי בימים אלה, על-מנת לשפר את השירות בנושא זה, הורחב מערך כוח האדם אשר עוסק במתן מענה לפניות ציבור. אנו עושים שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ומשלבים ביניהם, בהתאם לאופי התלונה ולממצאי הראיות, ובכלל זה הטלת קנסות ופגיעה בניקוד האיכות של מפעילי התחבורה הציבורית, דבר המשליך על יכולתם להתמודד במכרזים עתידיים".
[תגובת משרד התחבורה מתעלמת מהשאלה מדוע למרות התחייבותו לחדול ממתן תשובות מהסוג האמור לפונים הוא ממשיך לעשות זאת. כמו-כן, בתגובה נכתב כאילו תהיה "פגיעה בניקוד האיכות של מפעילי התחבורה הציבורית, דבר המשליך על יכולתם להתמודד במכרזים עתידיים". לא ברור כיצד מתיישבת אמירה זו עם מדיניות המשרד. הרי משרד התחבורה עצמו ביטל במו-ידיו את ציון האיכות במכרזים, בשל קריסת מערך הבקרה למשך יותר משנה. להבדיל מבעבר, אין שום תמריץ לחברה לתת שירות טוב!,
עידכון: משרד התחבורה שלח תיקון בו נכתב שמדובר על המכרזים העתידיים - "לאור כניסתן של חברות הבקרה, חודש מיולי 2015 הנושא של ״ציון מפעיל״ במכרזים החדשים". על כך נאמר - נחיה ונראה. ע.י.]
  • גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות: "משרד התחבורה מפקיר את נוסעי התחבורה הציבורית ומועל בתפקידו כרגולטור שמטרתו להגן על הנוסעים השבויים בידי המפעילים. הפקרת הנוסעים היא מדיניותו של שר התחבורה ישראל כ"ץ - ה'בולדוזר׳ שרומס את הנוסעים בתחבורה הציבורית ואת זכויותיהם מזה כשש שנים".
  • איתי חיים, מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו: "משרד התחבורה צריך לשים את נושא איכות השירות לנוסע מול עיניו. הדוח מעיד, לצערנו, על כשלים רבים ועל כך אסור לעבור על סדר היום. לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת הרשות לתחבורה ציבורית, אנו מצפים משר התחבורה שיתערב באופן אישי ויציב סטנדרטים גבוהים למתן שירות וכן ידאג בהקדם האפשרי לאיוש עשרות תקני פיקוח ובקרה. זה לא פרויקט גדול ומורכב".

תאריך:  08/07/2015   |   עודכן:  08/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרסו את המבקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דיי המבקר תמיד היתה דמות וזהו
מבקר???  |  8/07/15 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שר התחבורה תוקע את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית בשל מחלוקת מול האוצר על מקורות המימון לסבסוד הנסיעה ברכבות בדרום    האוצר מוכן לסבסוד אם תעריף הנסיעה בגוש-דן יעלה ל-7.30 ש"ח
עידן יוסף
נציג המשרד אמר לוועדה לפניות הציבור כי בכוונת המשרד לעבור לשימוש בערך צבור    בתחילת 2016 יונהג ערך צבור בכל הארץ, למעט בירושלים    אחרי החגים - טעינת רב-קו גם באינטרנט
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דורשת כי הדיווח על הפרות מסירת מידע לציבור יימסרו לוועדה בלבד    תובעת הטלת קנסות על מפעילי רכבות
עידן יוסף
תקנות המידע יחולו גם על רכבות כבדות וקלות    הפרות יפורסמו אחת לשנה אך לא ייקבעו סנקציות בצידן    מסירת המידע לציבור עדיין לוקה בחסר
עידן יוסף
בעיות תחבורה ציבורית בגליל עלו על שולחן ועדת פניות הציבור בכנסת    בדיון צצו בעיות סמכות בהוראה על תגבור נסיעות    תגבור משולש בצפת הופך לנסיעת רישוי    משרד התחבורה: נהגים מחויבים לדווח אם השאירו נוסעים בתחנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il