X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נועם הליכותיו של השופט אליקים רובינשטיין ובקיאותו במשפט העברי באים לידי ביטוי בהחלטתו בעניין מתדיין סדרתי שתקף בצורה גסה ביותר את בתי המשפט
▪  ▪  ▪
משלי, רמב"ם, ירושלמי [צילום: פלאש 90]

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, ידוע בין היתר בנועם הליכותיו ובבקיאותו המופלגת במשפט העברי. שתי תכונות אלו באות לידי ביטוי בהחלטה קצרה אך חדה שכתב (6.7.15) בעניינו של סהר שוקר, מתדיין סדרתי שנקט בלשון גסה ביותר כלפי בתי המשפט.
שוקר ניסה להפוך למשווק של משקפי מגן מתוצרת זרה, קיבל בלעדיות מחברת אינספקס לשישה חודשים, אך העסק לא צלח והחברה הודיעה שלא תסכים לעבוד איתו. שוקר הגיש נגד החברה תביעה בסך 15 מיליון שקל, "שהולידה התדיינות לאין קץ", כלשונו של רובינשטיין, כולל לא פחות מ-35 בקשות של שוקר לפסילת שופטים. הנושא שהגיע לפתחו של בית המשפט העליון היה החלטתה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, גילה כנפי-שטייניץ, למחוק על הסף תביעה שהגיש שוקר, תוך שהיא מתארת את הדברים:
"בתגובותיו והודעותיו אלה הוא חוזר ומעלה את הטענות שהעלה בעבר, מייחס שחיתות ועבירות פליליות לבית משפט (לרבות לבית המשפט העליון שדחה בקשתו לרשות ערעור), טוען כי חשדותיו למתן שוחד לבית המשפט לגיטימיים, חוזר ומכנה את ראשי מערכת המשפט 'ראשי ארגון פשע', ומודיע כי טענותיו לביצוע עבירות פליליות ע"י בית המשפט יפורסמו באינטרנט באתרים שונים. התובע מוסיף ומציין כי הוא עושה 'לבית המשפט עם כל הפרופסורים המלומדים שעומדים בראשו בית ספר', ומודיע כי ככל שתימחק תביעתו יגיש תביעה בהאג נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד מותב זה על 'פשעים נגד האנושות'".
שוקר לא הסתפק בכך, כפי שכותב רובינשטיין: "בפנינו טען המערער, לבד מן האמירה המחמיאה שבית המשפט הוא ארגון פשיעה ויש לפסול את השופטים, כי בשל תלונותיו על שופטות מסוימות ואמירתו שיתבע את מדינת ישראל בהאג, נקנס על-ידי בית המשפט, כי יש לפסול את תצהירי המשיבה שכן הוגשו באיחור של יום (המועד הרשום היה שבת), וששופטות 'שיקרו' אפוא בקבען כי היו תצהירים, כי בית המשפט העליון והמחוזי מתאמים ביניהם וגורמים להתאבדויות ר"ל, ואם נמחקה תביעתו, יש גם לשחרר את יגאל עמיר, ועוד כיוצא באלה".
רובינשטיין מגיב באיפוק על הדברים, תוך שהוא משמיט בכוונה שתי מילים מן הפסוק שהוא מצטט: "הקשבנו באורך רוח לדברים לא ראויים, לשון המעטה, שנאמרו באולם מפי המערער ולא מצאנו להגיב עליהם, בנימת דברי הפסוק 'אל תען...פן תשוה לו גם אתה'"; בהוספת המילים שהשמיט רובינשטיין הפסוק הוא "אל תען כסיל כאיוולתו" וכו'.
אין ספק שמדובר בבזיון בית המשפט, ממשיך רובינשטיין, אך הוא וחבריו יורם דנציגר ומני מזוז מעדיפים שלא להגיב. שהרי חז"ל אמרו: "ואזהרה לדיין שיסבול את הציבור; עד כמה? אמר רבי חנין, אמר רבי שבתאי: כאשר ישא האומן את היונק". וגם הרמב"ם הורה, ממשיך רובינשטיין ומצטט: "וסובל טורח הציבור ומשאן כמשה רבינו, שנאמר בו 'כאשר ישא האומן את היונק', והרי הוא אומר, 'ואצוה את שופטיכם', זו אזהרה לדיין שיסבול את הציבור כאשר ישא האומן את היונק. צא ולמד ממשה רבן של כל הנביאים: כיוון ששלחו הקב"ה במצרים ונאמר 'ויצום אל בני ישראל', אמרו מפי הקבלה שאמר להם למשה ולאהרן, על-מנת שיהיו מקללים אתכם וסוקלים אתכם באבנים", כלומר - דעו שזה חלקכם".
לאחר ציטוט נוסף, הפעם מהתלמוד הירושלמי, מסכם רובינשטיין: "אין פירוש הדבר, שאורך הרוח המופלג כלפי בעלי דין קנטרנים אין לו גבולות, וכאן נעברו הגבולות, אלא שאיננו רואים מקום לעסוק בכך ולהוסיף ביטול זמן ועוגמת נפש".
לגופם של דברים, מובן שערעורו של שוקר נדחה, תוך שרובינשטיין מאמץ ביטוי החביב במיוחד על הנשיאה מרים נאור: יש "סמכות טבועה לבית המשפט שלא להידרש למי שמנצל באופן קיצוני, בהתנהלות שאין ספק כי היא 'קנטרנית או טרדנית', את הליכי המשפט להשתלחויות אובססיביות בבתי המשפט - תחת לאחוז את השור בקרניו ולנהל תביעה 'נורמלית', בלא שאביע דעה לגופה". שוקר חויב בתשלום הוצאות של 7,000 שקל לאינספקס ושל 3,000 שקל למדינה.

תאריך:  12/07/2015   |   עודכן:  12/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
לשכת עורכי הדין דורשת לשקול את הדחתו של הרשם אסף אבני, שהוציא את הצו - שמשמעותו הוראה לעצור את עורך הדין - לאחר שזעם על בקשות שהגיש בשם לקוחה
איתמר לוין
הנדל: שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב התעלמה מעמדתו של אחד הצדדים שביקש לקיים דיון כפי שהבטיחה לעשות
איתמר לוין
בית המשפט העליון פסל מסמך שקיבל שופט בית המשפט המחוזי לאחר שקבע, כי מדובר בעדות שמיעה והיו שבעה נימוקים שלא לקבל אותה
איתמר לוין
נאשמים ועורכי דין לא טורחים להגיע לבית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן, והיום מתחיל באיחור של שעה. מרדכי בן-חיים שם לב לפרטים ומקפיד על הנהלים, אך בשעה וחצי הוא מתקדם בשני תיקים בלבד
איתמר לוין
גרוניס הורה לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לעיין בעצמה במסמכים שגילויים התבקש במסגרת בקשה לייצוגית נגד הדואר - אך היא לא עשתה זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il