X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רוסיה יוזמת הצעה חדשה למלחמה בדאעש שמטרתה להשאיר את הנשיא בשאר אסד בשלטון מדינות ערב המתונות ובראשן סעודיה רואות באירן סכנה גדולה יותר מדאעש ולכן הן ידחו את ההצעה
▪  ▪  ▪
אסד. עוד יש לו סיכוי? [צילום: AP]

לפני למעלה משבוע, ב-29 ביוני, ביקר שר החוץ הסורי ווליד מועלם במפתיע במוסקבה ונפגש עם הנשיא וולדימיר פוטין ועם שר החוץ סרגיי לברוב.
הנשיא פוטין הציג בפני שר החוץ הסורי תוכנית רוסית למלחמה בדאעש המבוססת על קואליציה מרובעת חדשה המורכבת מסוריה, טורקיה סעודיה וירדן.
ביקורו של שה"ח הסורי מועלם במוסקבה התקיים כמה ימים לאחר ביקורו של שר ההגנה הסעודי הנסיך מחמד בן סלמאן שם, לא ידוע אם הנושא הזה נדון בפגישתו עם הנשיא פוטין ומה הייתה התגובה הסעודית להצעה הרוסית החדשה.
הנשיא הרוסי פוטין הסביר לשר החוץ הסורי כי האויב העיקרי של מדינות ערב במזרח התיכון הינו ארגון "המדינה האיסלאמית" ומכיוון שהוא מהווה את הסכנה הגדולה והעיקרית על המדינות הערביות עליהן להתאחד נגדו למרות הסכסוכים הקשים ביניהן כדי לשמור על קיומן.
הוא גם הסביר לשר החוץ הסורי כי נוכח המצב הקשה בשטח, הצעתו החדשה יכולה להיות דרך להציל את משטרו של בשאר אסד ולתת לו "אורך נשימה".
נוכח גל הטרור האחרון של דאעש בצרפת, תוניסיה, כווית, סעודיה וצפון חצי האי סיני, מהווה ההצעה הרוסית גם מעין סולם למדינות הערביות, המתנגדות למשטר בשאר אסד, לרדת מ"עץ ההתנגדות" ולהתאחד במאבק באיום של דאעש.
הכדור נמצא כעת במגרשן של סעודיה, טורקיה וירדן אשר לא הגיבו עד כה רשמית על הצעתו של הנשיא פוטין.
באופן מפתיע היה זה דווקא שר החוץ הסורי ווליד מועלם עצמו שהטיל ספק ביוזמתו החדשה של פוטין ואמר: "אני יודע שרוסיה היא מדינה שעושה ניסים, אלם ברית(אפשרית) שלנו עם סעודיה, טורקיה, קטר וסעודיה היא עניין שמצריך נס גדול מאוד".
דבריו של שה"ח הסורי אינם מפתיעים, טורקיה, סעודיה וקטר הקימו ציר התומך בכסף ובנשק בקואליציה של ארגונים הנלחמת במשטרו של בשאר אסד הנקראת "ג'יש פתח" שהארגון העיקרי בה הינו ארגון ג'בהת אנוצרה שהוא השלוחה של אל-קאעדה בסוריה.
מלחמת האזרחים בסוריה שנמשכת כבר ארבע שנים גבתה עד כה כ-300 אלף הרוגים ויצרה מצב שיותר מארבעה מיליון פליטים נמלטו מהמדינה, ארגון דאעש השתלט על מחציתן של סוריה ועירק, הקואליציה שהקים המערב למלחמה בדאעש נכשלה עד כה במאמציה לעצור את התפשטותו ומעשי הטרור שלו הגיעו למדינות ערביות נוספות ולמדינות המערב והם רק הולכים ומתגברים.
יש היגיון רב בהצעתו של הנשיא פוטין אולם נראה כי המדינות הערביות וטורקיה אינן מסוגלות להתגבר על שנאתן למשטרו של בשאר אסד ולהתאחד נגד דאעש.
טורקיה בוחנת בימים אלה אפשרות של פלישה צבאית לצפון סוריה כדי להקים "אזור חיץ" שימנע בין היתר הקמת מדינה כורדית באזור הגבול, ירדן שוקלת את האפשרות לצייד בנשק את השבטים הבדואים הסונים בדרום סוריה כדי להקים, גם כן, "אזור חיץ" שימנע חדירה של כוחות דאעש לתוך ירדן ואילו סעודיה רואה בהתפשטות אירן במזרח התיכון והחתימה שלה על הסכם הגרעין עם המערב, סכנה גדולה יותר על ביטחונה מאשר הסכנה של דאעש.
מעבר לכך, מלחמה יעילה בדאעש מצריכה גם מלחמה קרקעית ולא רק התקפות אוויריות כפי שעושה הקואליציה הנוכחית שהקים הנשיא אובמה.
האם טורקיה, סעודיה וירדן יסכימו לכך?
מבחינתן של המדינות האלה, המכשול העיקרי בהצעה הרוסית החדשה הינו המשך הישארותו של בשאר אסד בשלטון בסוריה, אם הנשיא פוטין היה מסכים להרחיקו ייתכן שהיה על מה לדבר.
בנוסף לכך, סעודיה וטורקיה רואות בהצטרפותן לציר עם סוריה בראשותו של בשאר אסד, בן בריתה של אירן, הכרה בהגמוניה האירנית החדשה במזרח התיכון שאמורה להתחזק עוד יותר לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות.
המלחמה של המערב ומדינות ערב בארגון אל-קאעידה נמשכת כבר זמן רב, נוכח המחלוקות והסכסוכים הפנימיים במזרח התיכון נראה שהמלחמה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) תימשך עוד שנים רבות.

תאריך:  10/07/2015   |   עודכן:  11/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזמה חדשה להצלת בשאר אסד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מקודם ראינו את איש השלטון
סרנדה לחמור  |  10/07/15 22:35
2
אסד ילך כאשר תחליט ארה"ב
מסעודה משדרות  |  11/07/15 13:23
3
יש אידיוטים ויש אדיוטים
מדופלמים או  |  11/07/15 22:44
 
- המזרח התיכון
ראיס-פוטין-טיל400  |  12/07/15 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
אריאל י. לוין
ראש אגף המחקר במשרד, רן שגב, מציב ארבעה תסריטים לעתידה של סוריה: תיקו אסטרטגי, התערבות אירנית רבת עוצמה, ניצחון לקיצוניים בראשות דאעש והתערבות מערבית לטובת סונים מתונים
חיים שטנגר
על-רקע השינויים המבניים הפוקדים אזור המזרח-התיכון והמדינות הסובבות והקרובות לו דוגמת: טורקיה, אירן, עירק וסוריה, מן הראוי הוא כי מדינת-ישראל תפעל אצל בני בריתה ובראש ובראשונה אצל ארה"ב, להשגת תמיכתה בהקמת מדינת כורדיסטן
אודי דקל, עומר עינב
המענה היחיד לשלושת התרחישים הוא חיזוק והרחבת מנופי ההשפעה הישראלים בדרום סוריה וברמת הגולן. לשם כך, מומלץ לתכנן אסטרטגיה משותפת עם ירדן, בגיבוי אמריקני, לכינון אזור השפעה משותף בדרום סוריה. במסגרת זאת, יש לחתור לתיאום עם שחקנים "חיוביים", כמו כוחות 'צבא סוריה החופשית', קהילות מקומיות וקבוצות מיעוטים, כגון הדרוזים
יוסי בלום הלוי
הבנת את זה ברוך? יש "מיליציה של מתנחלים" (כביכול), אז שתהיה לנו גם מיליציה של דרוזים אליבא דגורדון החכמולוג. ומי לא נלחם בפעולות הנערים הפרועים הללו?
רון בריימן
גם צודק, גם חכם: הערכת הסיכונים בקשר למעורבות ישראלית אפשרית למען הדרוזים בסוריה צריכה להיעשות לאלתר, וכך גם בחירת דרכי הפעולה האפשריות למזעור הסיכונים. ככל ששלבים אלה ייעשו מוקדם יותר ובאופן תקיף ונחוש יותר, כך ייתכן שייחסך הצורך לפעול בכוח בכלל וביבשה בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il