X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מספיק למדוד את התיקון האופטי על-מנת לחזות אם הילד יפתח בעתיד קוצר ראייה ואת החשיבות בעריכת בדיקות תקופתיות (שגרתיות) אצל מטפל עיניים מוסמך, בייחוד בגיל הצעיר
▪  ▪  ▪
קוצר ראייה בילדים

קוצר ראייה (מיופיה), מתאר מצב בו אורך העין ארוך מדי או שהעין מרכזת חזק מדי את קרני האור, לכן האור לא פוגע ברשתית ונדרש תיקון משקפיים על-מנת לכוון את קרני האור, כך שייפלו על-גבי הרשתית ליצירת דמות ברורה.
בקוצר ראייה גבוה, ישנו סיכון בהפרדות רשתית, הפרדות זגוגית, קרעים ברשתית ולחץ תוך עיני מוגבר. בגלל ששכיחות קוצר הראייה באוכלוסייה במגמת עלייה (באסיה קוצר הראייה הוגדרה כ"מגיפה", מעל 80% מהאוכלוסייה בעלת קוצר ראייה), מושקעים מאמצים רבים באיתור קוצר ראייה.
מחקר שפורסם לאחרונה ב-JAMA Ophthalmology על-ידי קבוצה של חוקרים בראשותה של ד"ר קרלה זדניק, עוקב אחרי 4,512 תלמידי כיתות א'-ח' בין השנים 1989 לבין 2010 ממוצאים אתניים שונים, על-מנת לאתר גורמי סיכון אפשריים להתפתחות קוצר ראייה. מתוך המדגם, כ-414 תלמידים פיתחו קוצר ראייה בין כיתות ב'-ח' (גילאי 13-7).
החוקרים בחנו את הקשר בין קוצר הראייה לבין 13 גורמים אפשריים (לדוגמא: הורים בעלי קוצר ראייה, כוח העדשה התוך עינית, אורך העין, מספר משקפיים עם גיוסם למחקר, עבודה מקרוב אל מול המחשב, שעות בילוי מחוץ לבית וכיו"ב), ומצאו כי 10 גורמים היו קשורים באופן מובהק להתפתחות קוצר ראייה. הגורם שנמצא בעל יכולת חיזוי חזקה ביותר להתפתחות עתידית של קוצר ראייה, היה התיקון האופטי הנדרש (המספר של המשקפיים). ילדים שהיו בעלי מרשם שנוטה לכיוון קוצר ראייה בגיל צעיר, הפכו לבעלי סיכוי גבוה יותר לפתח קוצר ראייה בהמשך.
ילדים בגילאי חמש-שש, שמתפתחים באופן נורמלי ואינם זקוקים למשקפיים, הם יותר בעלי רוחק ראייה (היפרופייה), משמע - אורך העין קצר מדי או שהעין לא מספיק מרכזת את קרני האור לילדים בגיל שכזה. מסתבר, שילדים באותו טווח גיל, אשר מודדים להם פחות רוחק ראייה, ללא קשר למוצא האתני שלהם, הם בעלי סיכוי גבוה לפתח קוצר ראייה בהמשך.
מחקר זה מדגיש, שמספיק למדוד את התיקון האופטי על-מנת לחזות אם הילד ייפתח בעתיד קוצר ראייה ואת החשיבות בעריכת בדיקות תקופתיות (שגרתיות) אצל מטפל עיניים מוסמך, בייחוד בגיל הצעיר.

הכותבת היא ראש תוכנית תואר שני באופטומטריה במכללה האקדמית הדסה ירושלים
תאריך:  13/07/2015   |   עודכן:  15/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיבות בדיקות ראייה לילדים שלנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמר שטרצר
הקיץ הגיע, ואיתו הפרסומות לתכשירי הגנה מפני השמש. כולנו שמענו על הסכנות שבחשיפה לקרינה, אבל מה עם הסכנות שבמריחת קרם הגנה?
מעיין כפיר
המדריך המלא להבדיל בין רב אמיתי שראוי לתת בו אמון ו'צדיק' מזויף שיש להתרחק ממנו
נעמה בן-דוד-טרבלסי
תוכניות הריאליטי בנושא אוכל ברמה של מסעדות יוקרה, מעודדות את הסקרנות של הצופים וממריצה את כולנו לצאת לאכול במסעדות    תכנון מראש ובחירות יותר נכונות של סוגי המזון שנזמין, יכולים למנוע עלייה בכמות הקלוריות
עליס בליטנטל
סיפור אהבתם של אורפיאוס, הזמר והנגן הפנומנלי ואורידיקה, הונצח בעשרות יצירות אמנות, אופרות ודרמות. סטודיו יורם לוינשטיין מעלה גירסה חדשה לסיפור המיתולוגי שכתבה שרה רוהל וביים אמיר וולף
קובי מיכאל, אודי דקל
'המשחק הכפול' הוא כלי בשימוש השחקנים בזירה הפלשתינית, אשר מאפשר גמישות בין פרגמטיות לאידיאולוגיה. עם זאת, גלום בו סיכון לאובדן שליטה במצב. על-מנת לצמצם את האיום, מומלץ כי ישראל תנקוט מדיניות משולבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il