X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החוק היבש קובע כי מותר להסיר יד מההגה רק במקרה שאנו נדרשים לבצע פעולה הקשורה לנהיגה עצמה (איתות, לדוגמה)
▪  ▪  ▪
זמינות מרבית [צילום: יח"צ]

קשה לדמיין כוח חזק שיפריד בינינו ובין הטלפון החכם שלנו. ככל שהתקדמו והשתכללו הפונקציות שהטלפון הנייד שלנו מסוגל לבצע, קטן הסיכוי שנניח אותו בצד.
העובדה הפשוטה היא שרובנו זקוק לזמינות מרבית וגישה לאינטרנט כמעט בכל זמן נתון. לרבים מאתנו שגרת יום הכוללת נהיגה, ולעתים אנו נמצאים ברכבנו זמן רב ולא מבוטל, אם בגלל מרחק נסיעה רב ואם בגלל פקקים בלתי נגמרים.
בזמן זה אנו מוגבלים עד מאוד באופן שבו אנו יכולים להשתמש בנייד שלנו. למעשה אסור להשתמש בו כלל. הסכנה ברורה: הסטת המבט מהדרך ואיבוד הריכוז עלולים להביא את הנוסע/ים ברכב לכדי תאונה שעלולה, לא עלינו, להיות קטלנית. הסיכון שאנו נוטלים לא חל רק עלינו ועל השותפים לרכב, אלא גם על נהגים אחרים בדרך.
עונש וקנס
החוק היבש קובע כי מותר להסיר יד מההגה רק במקרה שאנו נדרשים לבצע פעולה הקשורה לנהיגה עצמה (איתות, לדוגמה). שליחת מסרון טקסט או דיבור בנייד היא לא פעולה הקשורה בנהיגה ואי לכך מהווה עבירה על חוקי התנועה.
כמו-כן ישנן פסיקות הקובעות כי שימוש בנייד כשהרכב עומד (רמזור) אינה מהווה עבירה, בעוד שהיו מקרים בהם השופט החמיר עם הנאשמים וקבע כי כל שימוש בנייד בעת נהיגה, גם בעת שהרכב עומד ולא נוסע, היא עבירה שדינה עונש וקנס.
באופן גורף חל איסור להחזיק את הטלפון הנייד ואפילו להשתמש בדיבורית הפנימית המובנית בו תוך כדי נהיגה. אם תיתפסו על-ידי שוטר חרוץ וקפדן, אתם עלולים לקבל קנס ורישום עבירה. על-פי הנחיות משטרת ישראל, טלפון סלולרי חייב להימצא בתוך מתקן קבוע ברכב, וכל שימוש בו בדרך אחרת - ללא המתקן - מהווה עבירה שלצידה קנס של 1000 שקל ואובדן ארבע נקודות רישוי.
איך בכל זאת נמנעים מהקנס ומהעבירה המיותרת?
הדרך היחידה בה החוק מאפשר בכל זאת להשתמש בנייד במהלך נהיגה, היא על-ידי שימוש באביזרים נלווים לטלפונים סלולריים. דיבורית ייעודית וקבועה לשימוש ברכב, למשל, תאפשר לכם להשתמש בנייד בעת נסיעה ולא תגרור קנס או עבירה.
ישנן דיבוריות המתחברות למערכת הרמקולים ברכב, או שאפשר להשתמש ברמקול המוגבר שקיים כיום בכל נייד. הכי חשוב לקבע את הטלפון ולא לאחוז בו ביד. את הידיים שמרו על ההגה וכך תוכלו להבטיח ריכוז מרבי בעת נהיגה.

תאריך:  12/08/2015   |   עודכן:  12/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלולרי בנהיגה: החוק דורש דיבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה לא אוכפת את החוק
זהג נהיר  |  13/08/15 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דניאל מדר
לרגל 70 שנה להטלת פצצות הגרעין על יפן, 4 שנים לאסון פוקושימה ו-29 שנים לאסון צ'רנוביל - מהם היתרונות והחסרונות של אנרגיה גרעינית והאם יש לה מקום גם בישראל
יבשם עזגד
שתי פצצות אטום הוטלו על הירושימה ועל נגסאקי ב-1945: כך זה התחיל, המשיך והתפתח - עד ששמענו "בום"
ד"ר יהודה בלנגה
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי הגיע לאחרונה לקהיר לרגל פסגת "הדיאלוג האסטרטגי" בין מצרים לארה"ב. חידוש הדיאלוג האסטרטגי לאחר הפסקה בת 4 שנים מרמז על שינוי חיובי ביחסים בין ארה"ב למצרים, יחסים היסטוריים שעברו טלטלה קשה מאז עליית משטרו של אל-סיסי והדחת שלטון האחים המוסלמים. לאור התגברות הטרור באזור וריבוי האתגרים המשותפים, מקווים בקהיר ובוושינגטון לפתוח דף חדש
ציפי ישראלי, מיכל חטואל-רדושיצקי
יתרונות הסיקור הנרחב את התנועה הפועלת להחרים את ישראל, גוברים על חסרונותיו. סימון ברור של הסוגיה ממחיש את האתגר שבפני ישראל ומדגיש, כי יש להתמודד עמו במקצועיות ובמסגרת הממסדית
עליס בליטנטל
התשובה היא להיות עם, ולהרגיש בלי. הצגת "המלט" בסמינר הקיבוצים יכולה להטעות את מי שבא לראות את אחד משיאי יצירתו של ויליאם שייקספיר. כי לאמיתו של דבר, ההצגה היא מחזה שכתב וביים מאור זגורי בעקבות המחזה האלמותי הנודע, אך רחוק ושונה מאוד ממה שהמחבר התכוון אליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il