X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ארבעים שנה נדרשו לגבן שי זלצר, בעליה של חוות העיזים הר איתן, שעל אם הדרך לירושלים, כדי לקבל אישור משפטי לייצר בה גבינות באורח חוקי
▪  ▪  ▪
שי זלצר

אחרי מאבק, שנמשך ארבעה עשורים בדיוק, זוכה סוף-סוף עכשיו חוות העיזים הר איתן שבהרי ירושלים להכרת בית המשפט העליון בזכותה החוקית לייצר גבינות, בעקבות קביעתו שאין היא פוגעת בנוף הפראי מסביבה.
חוות העיזים, הממוקמת על מורדותיו המזרחיים של הר איתן, בקרבת מעיינות הסטף, נחשבת לבית-יוצר משובח לגבינות..מסתבר כי בעליה, הגבן שי זלצר, מיטיב להפיק מחלבן של העיזים שבחוותו את המעדן, שאיכותו הרבה עוברת מפה לאוזן.
ביקור בחווה חושף עדר ענק של עיזים, גן-ירק אורגני ומחלבה עטורת-שבחים. הגבינות הייחודיות מיוצרות כולן על טהרת המרכיבים המרכזיים של עונת המרעה. אלה משפיעים על טעמו של החלב והרכבו, כשבשלב מאוחר יותר מתווספים להרכב גם אנזימים, בקטריות ושמרים.
הגבינות נוצרות, נחתכות ומעוצבות בידיו האמונות של זלצר, בתבניות מתאימות. בתום התגבשותן הראשונית הן מומלחות ומטופלות בשיטות שונות של גימור; יש מהן שמחופות באבקת-פחם, יש שנרחצות בענבים, או שנעטפות בעלי-גפן - כל סוג על-פי מאפייניו היעודיים. הגבינות מבשילות במערת הגיר הטבעית שבחווה, לתקופה הנעה בין מספר שבועות לשנים אחדות, עד שהן מפתחות לבסוף ארומה וטעם לשמם.
סודות הייצור
הגבינות עצמן מיוצרות בהתאם לעונות השנה. בקיץ, למשל, שבו אנו מצויים עתה, מעניק מרעה החרובים ואוג הבורסקאים חלב עשיר, מרוכז וארומטי, שממנו יוצר שי זלצר את גבינת ה"רעיה" עשירת הטעם, הזוכה לסיומת בגפן והמבשילה במערה בין ארבעה לתשעה חודשים. לטעמי, זוהי הגבינה בהא הידיעה, שאין דומה לה. הגבינות החצי-קשות, לעומת זאת, מיוצרות לאורך כל השנה, על-פי ידע שרכש זלצר במסעותיו והרפתקאותיו ברחבי אירופה.
העיזים שבחווה הן בנות-תערובת רבות-יחוס. כדי ליצור את גרעינו הראשון של העדר, הובא לארץ מוירג'יניה זכר אנגלו-נובי טהור, ששודך לעיזים קפריסאיות ממקור סורי. בשלב מאוחר יותר פותח שכלול ברמת העיזים, בעזרתו של זכר דמשקאי ממקור קפריסאי. תוצאת השידוך הייתה עז מותאמת בצורה אופטימלית לתנאי הצמחיה האופייניים לאזור המרעה שבסביבת החווה. זו מניבה חלב איכותי ועשיר בחומר יבש ובשמן, שהם חומרי הגלם הראשוניים בייצור הגבינה.

תאריך:  23/08/2015   |   עודכן:  23/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
הפסל נתרם לרמת גן על-ידי התעשיין והפילנתרופ היהודי, ליאון גילדסגיים כשי של העם האמריקני לישראל לקראת יובל ה-200 של ארה"ב כדי לתרום לידידות בין ישראל לארה"ב וכביטוי של ידידות וקירבה בין שתי הדמוקרטיות
יוסף כהן-אלרן
האם משורר יכול להיקרא משורר רק לאחר שפרסם שיריו בדפוס, כרך אותם לספר, הפיץ אותם ברבים, הוציא אותם מרשות עצמו למשפטם של אחרים בלי הבדל אם הוא ספון בפינתו הפרטית, הוגה וכותב דברי שירה - ועל דרך ההיפוך, האם כל מי שגיבב שורותיו והביאן לדפוס יכול להיקרא משורר? ומה היא אם כן סימה כהן שאביא את שורותיה כאן?
נעמה בן-דוד-טרבלסי
תזונה בריאה ומאוזנת מסייעת לשמירה על קשב וריכוז, ועל רמת העירנות    שנה חדשה זו הזדמנות לשנות הרגלים
יצחק מאיר
חובת האדם למחול לחברו הוא בחינת משאלה של ה' כי החסד שהוא קיבל על עצמו כאל מוחל וסולח לעוונות בני האדם, יהיה חסד שבני אדם יקבלו זה כלפי זה כדי שימליכו על עצמם את הפיוס, לא כצדק, אלא כחסד, כי ביחסי בני אדם רבים הצדק מול הצדק, ויש צדק מובס ויש צדק מנצח, והאיבה לאן תנוס כשתמיד יש צדק מוטל פצוע וזב דם בזירה, אבל החסד, הפיוס, הוא סודו של השלום במרומיו, והוא סודו של השלום עלינו, על כל בני האדם כאן על הארץ
צילה שיר-אל
בשבוע שעבר נכנס למזל בתולה אחד מהכוכבים היותר אהודים, המוכר גם בשמו צדק - יופיטר, עד לחודש אוקטובר 16. כוכב זה נותן זמן של שנה למימוש הזדמנויות ופוטנציאל ולכן מאוד מומלץ לכם בשנה הקרובה להקשיב לאותות שהיקום מביא אליכם בצורתו הנסתרת ובהחלט להיענות בחיוב להצעות שתקבלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il