X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יכלול רק את החלפת הוועד הפועל של אש"ף לצרכיו הפוליטיים של יו"ר הרש"פ וללא השתתפות החמאס והג'יהאד האיסלאמי אש"ף בהנהגת עבאס שאמור לייצג את כל הפלשתינים הפך לגוף ארכאי המייצג רק חלק מהם ואינו זוכה לפופולריות רבה בשטחים ובפזורה הפלשתינית
▪  ▪  ▪
מימין: סלים א-זענון, אבו-מאזן [צילום: AP]

המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ), שהיא הפרלמנט של אש"ף, תתכנס ברמאללה במחצית החודש הבא. כך סוכם בפגישה שהתקיימה בסוף-השבוע שעבר בירדן בין יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן לבין סלים זענון (אבו אלאדיב) ראש המועצה הלאומית הפלשתינית. הישיבה תהיה ישיבה רגילה ולא ישיבה שלא מן המנין כפי שהחליט הוועד הפועל של אש"ף לפני כשבועיים.
לשכתו של זענון כבר החלה בשיגור ההזמנות לחברי המל"פ בשטחים ובפזורה הפלשתינית. מדובר ביותר מ-700 חברים שכשני שלישים מהם מתקשים לתפקד בגלל גילם המבוגר. על-פי מקורות פלשתינים כ-60 מהם כבר הלכו לעולמם.
באש"ף מעריכים כי צפויות בעיות בהגעתם של חברי המל"פ מרצועת עזה הזקוקים לאישור מממשל חמאס ומישראל כדי לצאת מהרצועה, וכן בהגעתם של חברי מל"פ ממדינות ערב השונות הצריכים להגיע לרמאללה לצורך ההשתתפות בכינוס. לצורך השגת קוורום לדיונים זקוק יו"ר המל"פ להשתתפות 450 חברים.
על-פי הודעת יו"ר המל"פ זענון, הדיונים יעסקו בבחירת ועד פועל חדש לאש"ף המונה 18 חברים. סדר היום הזה הוא לרוחו של מחמוד עבאס אשר ביקש את כינוס המל"פ, כדי להקים ועד פועל חדש לאש"ף המורכב מנאמניו ומעושי דברו.
לפני שלושה שבועות הוא הדיח את יאסר עבד רבו מתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל ומינה במקומו את סאאב עריקאת שהוא נאמנו ושאותו הוא מייעד להיות יורשו בתפקיד יו"ר הרש"פ כשיחליט לפרוש. עבאס פועל להוציא משורות הוועד הפועל את פארוק קאדומי, מי שמשמש כראש המחלקה המדינית של אש"ף ואת ד"ר זכריא אלאע'א מבכירי פתח ברצועת עזה.
עתה מתברר כי ההצהרות על רענון מוסדות אש"ף והזרמת דם חדש לארגון על-ידי בחירות למל"פ ולמועצה המרכזית, שהיא גוף הביניים המקשר בין המל"פ לועד הפועל של אש"ף, היו רק מסך עשן כדי להשאיר את המל"פ במתכונתו הנוכחית. מדובר בגוף שהוא משותק חלקית, דבר שמשרת את התנהלותו הדיקטטורית של מחמוד עבאס בתהליך קבלת ההחלטות.
ההרכב הנוכחי של המל"פ איננו מייצג את המפה הפוליטית הרחבה בשטחים. בעבר הוסכם על הכללת תנועת חמאס וארגון הג'יהאד האיסלאמי במל"פ אך מחמוד עבאס לא מצא לנכון להתייעץ עמם על הכינוס הנוכחי והם הודיעו כי יחרימו את הכינוס. המהלך של עבאס לכנס את המל"פ במתכונת הזו מחליש עוד יותר את מעמדו של אש"ף כנציג הבלעדי והיחיד של הפלשתינים. אש"ף ממילא איבד רבות ממעמדו בעקבות הסכמי אוסלו ב-1993 והקמת הרש"פ. גם התחזקותה של תנועת חמאס והשתלטותה על רצועת עזה לפני כמה שנים כרסמו קשות במעמד הארגון שהוביל מאז הקמתו את המאבק בישראל.
הדבר הבולט בהזמנה לכינוס המל"פ הנוכחי הוא העדר סדר-יום הכולל גיבוש מצע מדיני חדש של אש"ף, המעודכן להתפתחויות המדיניות והאזוריות האחרונות, ותוכנית עבודה מפורטת שתהווה את האג'נדה של העם הפלשתיני על כל פלגיו, שכן אש"ף מתיימר להיות הנציג הלגיטימי והבלעדי של כל הפלשתינים בעולם.
גם ההכנות לכינוס המל"פ אינן רציניות. אין דיונים מעמיקים בהשתתפות כל הפלגים הפוליטיים ומחמוד עבאס הקים ועדה מכינה הכוללת שלושה מנאמניו - עריקאת מזכ"ל הוועד הפועל, אחמד אלמג'דלאני, חבר הוועד הפועל ועזאם אלאחמד חבר הוועדה המרכזית של תנועת פתח. נראה כי כינוס המל"פ הקרוב נועד לשרת את המטרה הפוליטית המיידית של מחמוד עבאס, שהיא השתלטות על הוועד הפועל של אש"ף וחיסול מתנגדיו - דבר שיסייע לו בהמשך הדרך לקביעת יורשו בתפקיד, כשיחליט לפרוש, וזאת נוכח הקושי העצום לקיים בחירות בשטחים הגלל הפיצול בין הגדה לרצועה והמשך הסכסוך עם תנועת חמאס.
ההערכה בשטחים היא כי אכן עבאס יצליח במשימתו ואז הוא אמור להיערך לשלב הבא בתוכניתו והוא כינוס הוועידה השביעית של פתח בסוף חודש אוקטובר כדי לבחור את מוסדות התנועה. בכינוס הזה צפויה לאבו מאזן התנגדות קשה יותר לממש את תוכניותיו הפוליטיות מצד יריביו כמו מחמד דחלאן, מרוואן ברגותי, תאופיק טיראווי ואחרים.

תאריך:  01/09/2015   |   עודכן:  01/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כינוס המל"פ: האם ההר יוליד עכבר?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המצאה ישראלית
נובל  |  1/09/15 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
כוחות צה"ל, מג"ב והשב"כ כיתרו שני בתים בהם התבצר מחבל חמאס    הפלשתינים מדווחים על נפגעים בצידם ומאיימים בירי רקטי על ישראל
איתמר לוין
בית המשפט העליון תוחם את החסינות המהותית של חברי הכנסת: היא תחול רק אם העבירה שבוצעה במסגרת התפקיד נגזרה ממעשים חוקיים שהיו חלק ממילוי התפקיד
איתן קלינסקי
יפעת, כואב לי, שחלום טוסקנה שלך מתנפץ. חלום טוסקנה שלך מתנפץ כי מתחזקת בישראל מגמת ההתעלמות, שעל אותה כברת ארץ חיים שני עמים, הנושמים מאוויים לאומיים. וכל עוד האחד רואה את השני כרסיס בישבן שיש לסבול אותו, לא ימתינו ימים טובים לטוסקנה
איתמר לוין
העליון דחה את ערעורו של סעיד נפאע על הרשעתו וחומרת עונשו בעקבות יציאתו לסוריה בשנת 2007 ופגישותיו שם עם חאלד משעל ועם סגן מזכיר החזית העממית
מנשה שאול
חמאס אינו מצליח ליישב את הסתירה בין היותו תנועת התנגדות היוזמת פעולות נגד ישראל, לבין היותו ממשלה שלטת ואחראית על חייהם התקינים של כ-2 מיליון בני אדם שחיים ברצועת עזה - מצב המחייב את הארגון לנהוג מתינות ורציונליות    האביב הערבי החדש מתקרב לגבולותינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il