X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רכישה דירה - איך לגשת לפרויקט כזה? עם מי מדברים? מה בודקים? והכי חשוב - איך עוברים את התהליך בצורה הכי חכמה, ללא טעויות
▪  ▪  ▪
לעבור את הפרויקט בשלום [צילום: פלאש 90]

רכישת דירה היא אחד הצעדים הכי מסובכים שאנו עושים ובו-זמנית גם נחשבת לאחת ההוצאות הכספיות הכי משמעותיות שנעשה בימי חיינו. אז איך לגשת לפרויקט כזה? עם מי מדברים? מה בודקים? והכי חשוב - איך עוברים את התהליך בצורה הכי חכמה, ללא טעויות ובצורה שתחסוך לנו עד כמה שיותר כסף וכאבי ראש? אריק דניאל, מנכ"ל חברת ארזים (ג.י.א) מקבוצת אורון אחזקות והשקעות, עם תשעה טיפים שכל רוכש דירה פוטנציאלי חייב לדעת.
  • ערכו בדיקה מעמיקה בין כל משרדי המכירות באזור שבחרתם - מיד לאחר שבחרתם את אזור הדירה בו אתם רוצים לרכוש את הדירה, החלו בסבב בדיקות מקיף אצל כל משרדי המכירות באותו האזור. בדקו, קבלו רושם ושאלו שאלות שחשובות לכם אצל כל משרד ומשרד. לאחר מכן, רכזו את כל המידע שברשותכם וצמצמו אותו לדירות הרלוונטיות ביותר עבורכם.
  • בדקו האם מחירי הדירות שהוצעו לכם עומדים בתקציב הכספי שלכם - רק אחרי שישבתם בצורה מסודרת וקבעתם לעצמכם את תקציב הגג אותו אתם לא מוכנים לעבור, המשיכו הלאה לחיפוש הדירה. ניתן להיוועץ ביועץ משכנתאות שידע לכוון אתכם, בהתאם לתקציבכם, ליכולתכם בטווח הדירות המוצעות בהתחשב בגובה המשכנתא.
  • השאירו יתרת תקציב להוצאות בלתי צפויות - מלבד מחיר הדירה בלבד, צפויות לכם עוד שלל הוצאות נלוות דוגמת שכר טירחת עו"ד, תשלומי הצמדה למדד, חיבורי חשמל, מס רכישה וכו'. חשוב מאוד שתקחו את כל הוצאות אלו בחשבון כאשר אתם משכללים את מחירה הסופי של דירתכם.
  • בדקו היטב את ההצעות במשרדי המכירות - חשוב מאוד לא להיסחף אחר ההצעות האטרקטיביות שיציעו לכם משרדי המכירות. כאנשי מכירות מנוסים, ינסו לשכנע אתכם לרכוש דירות "זולות" במגוון אמצעים ועזרי פרזנטציה, כאשר האמת רחוקה מכך. גם במקרה והדירות זולות יותר מפרויקט מתחרה, על הנייר, יש לבדוק כי הן אכן זהות מבחינת המפרט, שטח, הצמדות כמו מחסן או חנייה וכו'.
  • בדקו את הבטוחות שהקבלן מציע - לפעמים מה שזול הופך ליקר מאוד. תבדקו ותוודאו בקפידה את ערובות והבטוחות אותן מציע הקבלן. רכישת דירה ללא ליווי בנקאי למשל, יכול להוביל לאיבוד כל הכסף שהשקעתם על רכישת הדירה במקרה ולמשל הקבלן פושט רגל.
  • להיעזר בשירותי עו"ד - כדי להימנע מטעויות שנובעות מחוסר ידע, מומלץ מאוד להיעזר בעו"ד המתמחה בתחום, שילווה אתכם בכל שלבי הרכישה, יעבור את פרטי החוזה וימנע מכם לחתום על מסמך שיפגע בכם בעתיד.
  • מבצעים - גם כשאתם נתקלים ב"מבצע", יש חשיבות גבוהה לעבור על פרטיו. לא תמיד מחיר זול המוצג במודעה הוא אכן זול ולא תמיד הוא ישקף הנחה אמיתית. יש לבחון את מחיר הפתיחה, לפני המבצע, ולהשוות לדירות דומות בפרויקטים.
  • תזמון הרכישה - חשוב מאוד לשים לב לתזמון הרכישה. יש לנהל מו"מ על מחיר הדירה לתקופה סבירה ולא להגזים. מו"מ ארוך מידי יכול להוביל למכירת הדירה אותה רציתם. כמו-כן, יש נטייה להיות מושפעים מדברים המפורסמים בתקשורת או בפיהם של סוכנים ממולחים ויש לבדוק פעמיים כל "עובדה".
  • חברת הבנייה - בדקו מי מוכר לכם את הדירה. ערכו תחקיר מעמיק על חברת הבנייה, על הקבלן ועל כל גורם מעורב. יש לשים לב למידת שביעות רצון לקוחות עבר, רקורד בנייה, רמה ואיכות. חשוב לוודא כי לדירה יש "בית", מקור מוסמך ורציני שאחראי עליה, גם לאחר ביצוע העסקה.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ארזים (ג.י.א) מקבוצת אורון אחזקות והשקעות.
תאריך:  07/09/2015   |   עודכן:  07/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשעה צעדים לרכישת דירה כמו מקצוענים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוכן אישי
אהרון שחר  |  7/09/15 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
הממשל הרפובליקני לא היה מסוגל לטפל במשבר משום שסרב לסגת ממדיניות אי-ההתערבות. בבחירות שהתקיימו בשלהי 1932 בצל המשבר החמור ביותר שהיה בארה"ב אי-פעם, ניצח פרנקלין דלנו רוזבלט, המועמד הדמוקרטי לנשיאות
קרטיקייה באטרה
ישראל תיאלץ כנראה להסתפק בתמיכה לא-עקבית של הודו בסוגיות השנויות במחלוקת, במקביל לדינמיקה המשתנה. ממשלתו של מודי מציעה לישראל הזדמנות לקשרים הדוקים יותר בין שתי המדינות, הודות להיותה מאופיינת במטען אידיאולוגי מינימלי שיפריע לכך
עמי דור-און
על-מנת לדעת מי, באמת, היה מרדכי ואנונו חובה להפליג לאחור בזמן, לברר את העובדות האמיתיות ולראות איזו תדמית מסולפת ומוליכת-שולל נבנתה סביב מהות מעשיו של "מרגל האטום" - מרדכי הנוצרי
איתמר לוין
תשע שנים נדרשו להסגיר לגרמניה נאשמת בעבירות גניבה שנמלטה לישראל - ולא רק הצד הישראלי פעל בצורה חסרת יעילות    למרות התמשכות ההליכים, אישר בית המשפט העליון את ההסגרה
הרצל חקק
יובל שמעוני קנה את לבנו לפני שנים בספרו "חדר" - ובלב אוהב חיכינו לאור חדש שיפציע מן החדר, שימלא את הלב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il