X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לאחר 39 שנות שידור ב"קול ישראל" פורשת החודש הקריינית והשדרנית רויטל עמית מרשות השידור אם מצרפים לכך את שנות שידוריה כקריינית בגלי צה"ל הרי שרויטל עמית שידרה בשידור הציבורי משך למעלה מ-40 שנה סיפורה של הקריינית המיתולוגית
▪  ▪  ▪
רויטל עמית [צילום: רשות השידור]
רויטל ויעל עמית עם שגריר בריטניה ליד האקדח שנתן אורד וינגייט במתנה לאביהם אבינועם סלוצקי [צילום: אלי אלון]

קריינית הרדיו הוותיקה רויטל עמית פורשת מ"קול ישראל" בסוף חודש אוקטובר הקרוב, לאחר 39 שנות שידור ב"קול ישראל". עמית אישרה בתשובה לשאלתי את נכונות הידיעה. רויטל אמורה הייתה לפרוש בסוף ספטמבר 2015 והשידור האחרון שלה ב"קול ישראל" תוכנן ליום רביעי 30.9.15 אולם ברגע האחרון, כך מסרה רויטל, התבשרה שהפרישה שלה מרשות השידור תידחה בחודש ותהיה בסוף אוקטובר ועד אז תמשיך לשדר. מאזינים רבים הביעו בדפי הפייסבוק את צערם על פרישתה של הקריינית המצוינת בעלת הקול "המתוק והחם" והביעו תקווה כי תמשיך לשדר. רוויטל פורשת יחד עם שורה ארוכה של עובדי קול ישראל הפורשים בימים אלה מי לגמלאות ומי לפרישה מוקדמת.

הצעירה מנתניה שהפכה לקריינית מיתולוגית
בתחנה הצבאית הגישה רויטל תכניות ומוסיקה, שיחקה בתסכיתים וקריינה בתוכניות רבות
▪  ▪  ▪

רויטל עמית נולדה בשנת 1952 בשם רויטל סלוצקי וגדלה בנתניה. את לימודיה התיכוניים עשתה בבית הספר התיכון "טשרניחובסקי" בעיר. קולה הערב התגלה עוד בנעוריה והיא הייתה הקריינית בטקסי בית הספר ובעצרות עירוניות בנתניה. אישור רשמי לכישוריה כקריינית קיבלה כבר בנעוריה כאשר זכתה בפרס הקריינית הטובה בתחרות הכישרונות הצעירים של עיתון "מעריב לנוער". לא רבים יודעים כי מלבד קריינית ומנחת מופעים ואירועים רויטל השתתפה כשחקנית בהצגות תיאטרון ובהצגות בידור שונות ברחבי הארץ. בנעוריה שיחקה בתיאטרון נוער קומי בנתניה לצד שלמה בר אבא.
בתחילת שנות ה-70 עם גיוסה לצה"ל התקבלה במקביל הן לגלי צה"ל והן ללהקה צבאית. היא בחרה בקריינות, ואת שירותה הצבאי עשתה כקריינית בגלי צה"ל. עודד בן עמי התקבל יחד איתה לגלי צה"ל.
בתחנה הצבאית הגישה רויטל תוכניות ומוזיקה, שיחקה בתסכיתים וקריינה בתוכניות רבות. בן השאר הגישה בגלי צהל את התוכניות: "חמים וטעים", "כאלה היו השירים שהיו" בעריכת דוד פלאי, "מצעד המרגנית" ועוד.
לאחר שחרורה מצה"ל הופיעה בשנת 1973 ביחד עם טוביה צפיר בהצגה "תפוס את הגנב" שכתב יוסף טומי לפיד. באותה שנה השתתפה רויטל עמית כקריינית ומנחה ביחד עם יעקב בן הרצל במופע "כה לחי" - חזיון מוסיקלי בהפקת מרכז ההסברה לציון 25 שנות הקמת המדינה. את המופע כתב ועיצב יעקב בן הרצל וביים דני ליטאי. בן המשתתפים במופע זה דני מסינג, אורי לוי, אופירה גלוסקא, נירה גל, זמירה אדם ועוד. המופע הוצג במקומות שונים ברחבי הארץ.

מצטרפת ל"קול ישראל"
בשנות ה-70 השתתפה רויטל עמית בצוות תכנית הבידור וההומור המיתולוגית "לצון נופל על לצון"
▪  ▪  ▪

בשנת 1976 כשהייתה כבר קריינית מוכרת הצטרפה ל"קול ישראל" . והגישה תוכניות רדיו רבות ובהן: "בוקר טוב - שירים ופרפראות", ששודרה בשעה 8:10 בבוקר, ו"לי ולך שיר וברכה" -תוכנית ד"שים פופולרית אותה הגישה במשך כעשור. בשנת 2009 לאחר הפסקה של שנים רבות חודשה תוכנית הד"שים המיתולוגית והגשתה הופקדה גם הפעם בידי רויטל עמית. אלא שהפעם ברוח התקופה החליפו את גלויות הבקשות מסרונים. בשנות ה-70 השתתפה רויטל עמית בצוות תוכנית הבידור וההומור המיתולוגית "לצון נופל על לצון". ששודרה ב"קול ישראל" ושילבה מערכונים וקטעי הומור. בנוסף לרויטל עמית כלל צוות התוכנית את דודו דותן (מנחה) דודו טופז, יואל ריפל, משה טימור, אבשלום קור, מאיר עוזיאל, עודד בן חור, דליה כהן ונוספים. תוכנית זו הניבה מסע הופעות ברחבי הארץ וכן כמה מערכונים ידועים. אחד מהם הוא המערכון "השעועית" אותו מבצעים רויטל עמית ודודו טופז.

הופיעה גם בטלוויזיה
בשנות ה-80 הנחתה ביחד עם אברהם מור את המופע כ"שהיסמין פורח" ששודר בשידור חי בערוץ הראשון
▪  ▪  ▪

מידי פעם "הגיחה" רויטל עמית אל הטלוויזיה. אולם לא "פרצה" בתחום זה. בסוף שנות ה-70 הנחתה לסירוגין עם אלי ישראלי את התוכנית "אות ועוד" - סדרת שעשועונים ששודרה בטלוויזיה הלימודית (הטלוויזיה החינוכית).שכללה חידון ובו משחקי לשון ומשחקי חשבון.
בדצמבר 1978 הנחתה רויטל עמית ביחד עם מלאכי חזקיה את פסטיבל הזמר והפזמון בסגנון עדות המזרח "למנצח שיר מזמור" שנערך באודיטוריום ע"ש רוטשילד בחיפה. בשנות ה-80 הנחתה ביחד עם אברהם מור את המופע כ"שהיסמין פורח" ששודר בשידור חי בערוץ הראשון והתקיים בבנייני האומה. במשך השנים הנחתה אירועים וטקסים ציבוריים וממלכתיים, ומופעים פומביים למיניהם שחלק מהם הוקלטו ושודרו ברדיו.
בשנים האחרונות רויטל ליוותה כקריינית רצף וכמפיקה ביחד עם מיכל מריאן את תוכניתו של שמוליק רוזן ז"ל "קפד ראשו", השתתפה כקריינית ושחקנית בתוכנית לענייני ספרות ברשת א'. כמו-כן הנחתה במסגרת רשת א' את תוכנית הייעוץ "המומחים באים אליך" בנושא דיני עבודה ובנושא "המשפחה במשפט" רויטל מגישה תוכנית מוזיקה יומית ברשת ג'. ומידי שבת מגישה תוכנית שירים ברשת f88.
רויטל עמית היא אמנית חריזת מילים. משפטים ואמרות חריזה שנהגה לשלב בתוכניותיה הפכו לשם דבר ונכנסו כבר ללקסיקון שידורי הרדיו בארץ. הנה כמה דוגמאות: "ובן תקליט לתקליט כאן רויטל עמית שתהיה לנו יופי של תוכנית", "כאן רויטל עמית סוגרת עוד יופי של תוכנית שלום ולהת' " ויש עוד. בטקס קריאת אולפן 9 של רשת א' בתל אביב על שמו של שמוליק רוזן שנערך לא מכבר, השתמשה ביכולת החריזה שלה ובדברים שנשאה אמרה: "לכל איש יש שם אבל לא לכל אולפן ומהיום גם לאולפן הזה יש שם ולא סתם שם- שם דבר. ואני מאוד מקווה שהאולפן הזה ימשיך לשדר על שמו של שמוליק רוזן, ימשיך וימשיך בעזרת ה'".

בני משפחתה
אחותה של רויטל היא השחקנית יעל עמית הזכורה מתכנית הטלוויזיה "מוצ"ש" עם ספי ריבלין (יוסההההף!")
▪  ▪  ▪

אמה של רויטל עמית, יפה, הייתה מורה. אביה אבינועם סלוצקי היה קבלן לגיזום עצים, היה בן כיתתו של משה דיין בנהלל ונמנה על אנשי פלגות הלילה המיוחדות בפיקודו של אורד וינגייט. אבינועם הוא אחיו של רס"ן זאב (זאבלה) עמית מנהלל שנהרג במלחמת יום כיפור ושעליו ועל חברו יוסי רגב כתבה נעמי שמר את השיר המיתולוגי "אנחנו שנינו מאותו הכפר". באוקטובר 2013 נפתחה במוזאון "בית חיים שטורמן" בעין חרוד תערוכת "הידיד" על אורד וינגייט ובן המוצגים בה היה אקדח שנתן וינגייט במתנה לאבינועם סלוצקי, אביה של רויטל, לאות הערכה והוקרה על "עוז רוחו ותושייתו". בטקס פתיחת התערוכה השתתפו רויטל ואחותה יעל ובני משפחתם וביחד עם שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד הסירו ונמרוד בינדר עוסקים בתחום הדיבוב. יובל הוא עורך ותסריטאי ומפיק סרטונים. אחותה של רויטל היא השחקנית יעל עמית הזכורה מתוכנית הטלוויזיה "מוצ"ש" עם ספי ריבלין (יוסההההף!") ודודניתה תמר עמית-יוסף, בתה של יעל, שירתה עד לא מכבר כקריינית בגלי צה"ל.

ומה הלאה?
אכן לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון רויטל תפרוש בסוף חודש זה מרשות השידור
▪  ▪  ▪

רויטל עמית מספרת כי היא אוהבת מאוד את עבודתה ברדיו. "אני שמחה שהתחביב שלי הפך למקצוע", היא אומרת. אם אכן לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון רויטל תפרוש בסוף חודש זה מרשות השידור. ייתכן כי תימצא מסגרת שידור אחרת בה תמשיך לשדר, או תבחר לעסוק בתחום שעסקה בו בעבר תחום התיאטרון והבידור. ועל זה נאמר ימים יגידו. בכל מקרה "קול ישראל" מאבד קריינית משובחת בעלת קול מיוחד חם ומתוק. בעלת עברית משובחת. קול "מורתי" וממלכתי משהו אבל צעיר ולא בומבסטי או ארכאי.

תאריך:  07/10/2015   |   עודכן:  07/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רויטל עמית פורשת מ"קול ישראל"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
טמטום למה לא משאירים אותה ל"ת
ירושלמית  |  7/10/15 23:10
2
מה עם אריה גולן - 49 שנים ? ! ל"ת
מצפה לתשובתך  |  8/10/15 16:49
 
- אכן הגיע הזמן שעם ישראל
הגיעה העת  |  9/10/15 10:09
 
- למגיב הבז לדמוקרטיה בשידור ! ל"ת
גולן = יושרה  |  9/10/15 18:27
 
- גולן - גסות ותוקפנות. ל"ת
מגיש פראי - גולן  |  11/10/15 10:28
 
- הציבור יודע - בדיוק הפוך ממך  ל"ת
לכזבן 'הפראי'  |  11/10/15 20:34
3
ווואו
כבש 44  |  9/10/15 13:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמר שטרצר
האם תהיו מוכנים לוותר על נסיעה למשרד ברכב הפרטי ולהגיע אליו בתחבורה ציבורית או באופניים? ומה אם תתוגמלו על כך בתלוש המשכורת?    מחקר חדש שנערך באשדוד בדק את הנכונות של עובדי העירייה לשנות את הרגלי התחבורה שלהם וגילה שהמהפך האמיתי לא יגיע מהכביש, אלא דווקא מהראש
ד"ר ליאנה טריפטו-שקולניק
לאוסטיאופרוזיס ולבריחת סידן, ישנם גורמי סיכון גנטיים ופיזיולוגיים שאינם תלויים באדם או בסגנון חייו, אך מודעות לגורמי הסיכון הגנטיים והסביבתיים, מאפשרת למזער את הסיכוי לחלות במחלה
צבי גיל
כמי שערך מסעות רבים ברחבי תבל, אחת האטרקציות שלי במסע הם אנשים איך הם נראים, כיצד הם מתנהגים לעצמם וכלפי אורח
ליטל פיינגרץ
הסתיו כיאה לעונת מעבר היא עונה של חילופי מזג-האוויר אשר מלווה בתופעות אלרגיה, דלקת עונתית ומחלות המערבות את דרכי הנשימה העליונות    נדון בתופעות המציקות ונמליץ על דרכי התמודדות עם תחלואי הסתיו
איתמר לוין
השופט המחוזי התל-אביבי: בלי לדעת לחקור עדים בחקירה נגדית, המצב די אבוד; לא תמיד חייבים לערוך חקירה נגדית - אבל אז צריך לנמק מדוע נמנעים ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il