X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כשההפרה היא קולקטיבית אין סיבה להימנע מענישה קולקטיבית
▪  ▪  ▪
סלאח. ניצול הדמוקרטיה[צילום: פלאש 90]

האירועים הקשים הפוקדים את הארץ לאחרונה, מפרשת מוחמד עלאן, התלקחות הר-הבית ועד גל הטרור ה"עממי", צריכים להדליק את כל הנורות האדומות, ולהבהיר שוב כמה חשוב לשנות את הגישה כלפי הטרור מצד המטפלים בו. עד שלא נבין את הכשלים באופן הטיפול בטרור, נמשיך לסבול ממנו, ולהתגונן ללא יצירת הרתעה והפנמה בצד השני כי הטרור אינו דרך להשגת מטרות.
השינוי הראשון שעלינו לאמץ כדי להביא הישגים משמעותיים במלחמה בטרור הוא ההבנה כי אי-אפשר להילחם בטרור בכלים דמוקרטיים. הדמוקרטיה היא הקן הבטוח ביותר להתפתחותם של ארגוני טרור, והדוגמה הקרובה ביותר אלינו היא "התנועה האיסלאמית" של ראאד סלאח, שבכלים הדמוקרטיים שהענקנו לו הוא מנהל היום מערך טרור שמהווה סכנה קיומית למדינת ישראל. מבית מדרשו יצאו המחבל מאבו-סנאן שביצע פיגוע התאבדות בנהריה, והמחבלים ממשפחת חטיב מכפר כנא שאחד מהם חטף ורצח את החייל אולג שייחט. אחיו של המחבל דקר חייל בצומת גולני, ואחר כך ביצע פיגוע ירי בצומת רימון שבמהלכו נהרג מאש תגובה לעברו, ומוחמד חטיב חטף נשק ממאבטח בישיבת עטרת כוהנים וירה באזרחים. תנועתו של סלאח אחראית להקמת ארגון המוראבטון והמוראבטאת שעוסקים בהתססה בהר-הבית, וכמעט כל תושבי ישראל שהתגייסו להילחם לצד ארגון דאעש, התחילו את דרכם בבית מדרשו של סלאח.
הכלים הדמוקרטיים שמערכת אכיפת החוק והענישה כפופים להם, מונעים את האפשרות להצר את צעדיהם של סלאח ותנועתו ולמנוע ממנה להתפתח לארגון טרור. האבסורד הוא שהמדינה כובלת את ידיה ומונעת מעצמה להילחם במי שמבקש את הכחדתה. הדמוקרטיה מאפשרת לתנועה האיסלאמית חופש תנועה ופעולה, וחופש לפרסם חומרי הסתה ושנאה נגד מדינת ישראל ואזרחיה. הכלים הדמוקרטיים מאפשרים לה להילחם בכל ערבי ישראלי שבוחר לתמוך בישראל, ולהשתמש בשנאת ישראל כדי לגייס תרומות ולהילחם בישראל. עם חופש פעולה כזה, "התנועה האיסלאמית" מהווה איום קיומי על מדינת ישראל לא פחות מכל איום אזורי או בינלאומי.
צעדי המנע יכולים להיות פשוטים ואפקטיביים, הם יחסכו בחיי אדם, כמו גם במשאבים. כך, בנוסף להוצאת "התנועה האיסלאמית" מחוץ לחוק והטלת מעצר מנהלי על ראשיה, יש להטיל עונש מינימום של שלוש שנות מאסר בשל עבירה על החוק האוסר על הנפת דגלים של מדינות וארגוני אויב. כמו-כן יש לאכוף את האיסור על אימאמים במסגדים להכתיב מסרים טרוריסטיים, לפקח על העיתונות הערבית ולהעניש על דברי הסתה המתחזים כחופש ביטוי. מדובר בצעדים שעל כל חברה בריאה להנהיג, שבניגוד לטענות השמאל אינם פוגעים באופיה הדמוקרטי .
במלחמה בטרור, ככל שחוקרי השב"כ זוכים לחופש פעולה בחקירות נגד מחבלים, כך הם משיגים יותר מידע שנותן להם את הכלים למנוע טרור. במסגרת חוקי החרום למניעת טרור, יש להתיר כל דרף להשיג מידע מציל חיים כזה. כמו-כן, אין להיבהל מענישה קולקטיבית. כשההסתה היא קולקטיבית, טענה שמחבל מגיע לשלב של ביצוע פיגוע טרור מבלי שאיש ירגיש בכך, היא רחוקה מהמציאות התרבותית בחברה הערבית. הקן המשפחתי בחברה הערבית הוא הגורם המשפיע ביותר על אופי ההתנהגות של הילדים, כך שלהכללת המשפחה באחריות על מעשי ילדיהם ובענישתם יש לא רק הצדקה מוסרית, אלא גם תוצאות אפקטיביות. כמו-כן יש לשקול הקמה של בתי דין מיוחדים לענייני טרור שלא יהיו מושפעים מן הנרטיב האופף את המערכת האזרחית.
הטוענים כי הצעדים המוצעים אינם דמוקרטיים ואינה מוסריים, מתעלמים מכך שהטרור אינו דמוקרטי ואינו מוסרי. מדובר בצעדים מידתיים, שיש בכוחם למנוע ממחבלים מתאבדים להיכנס לאוטובוס או למסעדה או כל מקום הומה אדם ולפגע בהם, ולצמצם את היקפה של הרשת החברתית המעודדת אותם לפעול, מסייעת להם ותומכת בהם. הרחמנות שבה נוהגות ממשלות ישראל מאז קום המדינה, מגבירה את אכזריותם של אויבינו ומחריפה את הטרור שפוגע בנו. אין מדובר באנשים המכבדים את ערכי החברה הדמוקרטית. הם באים להרוס אותה להשמיד את חבריה. עלינו להשיב ביד ברזל על כל איום שמסכן את אזרחי ישראל. עלינו לשמור על קיומנו בשלום ולא לסכן את קיומנו במרדף אחריו.

אתר מגזין "מראה"
תאריך:  16/10/2015   |   עודכן:  19/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין דמוקרטיה לטרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון מאד!!! ל"ת
וינטר הניה  |  16/10/15 19:25
2
מה לך ולדמוקרטיה?
אלטע קאקער  |  19/10/15 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יובל ברנדשטטר
עד מהרה יגלו האירופים שכיבוש איסלאמי אינו שונה מעשית מכיבוש נאצי, וכי שלושת הדורות של החיים הטובים תחת פקס אמריקנה וגאסט ארבייטרס הלכו לבלי שוב. ואם יש עדיין באירופה דור צעיר שרוצה לחיות חיי חופש - הם יילחמו
צבי גיל
ההכנה לשלום דרושה לא פחות מהכנות למלחמה    הגיע הזמן להיפרד סופית מהפלשתינים
יוני בן-מנחם
הדור הצעיר הפלשתיני אימץ את הסכינאות כטקטיקה חדשה נגד ישראל וטוען להישגים מדיניים    הוא ממקד את הטרור בירושלים כדי לנתק את מזרח ירושלים ממערבה כשלב בדרך לחיסול כל ההתנחלויות
מחלקה ראשונה
אירוע הדקירה - ליד קריית ארבע    המחבל לבש אפוד עיתונאים    הוא נורה ונהרג
עידן יוסף
בהודעת גינוי חריפה שפרסם אמר יו"ר הרשות: "אני דוחה מעשים אלה המנוגדים לחוק ולסדר מכל וכל. הם מנוגדים לתרבות שלנו, לדת שלנו ולמוסר שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il