X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוניות השירות. הענף מדשדש במקום
הרפורמה נדחתה ל-2017
מסתמן: 13 מושבים במוניות שירות
משרד התחבורה טרם גיבש את רשימת קווי מוניות השירות שיפעלו במסגרת הרפורמה האוצר מתנגד לסבסוד ולשילוב רב-קו משרד התחבורה: מוניות השירות יוכלו לפעול גם בשבת ארגון מוניות השירות: לא נהיה גוי של שבת!
חנין. מוניות שירות אינן בן חורג

   עידן יוסף
על שר התחבורה הבא לאשר 30 קווי מוניות חדשים

   עידן יוסף
רפורמה במוניות: 2,000 קווים לתחרות חופשית

הרפורמה הצפויה במוניות השירות שתוכננה להתבצע בשנת 2016 תידחה שוב, והמועד החדש ליישומה הוא תחילת 2017. כך מסרו נציגי משרד התחבורה בדיון (יום ג', 20.10.15) בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת, שהתכנסה ערב פרסום דוח המבקר על מוניות השירות וערב ההחלטה להוזיל את התעריף בˉ6-5 אחוזים, כדי לקבל דיווח מצב היכן הדברים עומדים. הרפורמה נדחית למרות החלטת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפיה גיבוש המדיניות הכללית בנושא הרפורמה אמור הייתה להיות מוכן עד אפריל 2015.
מסקנות ביניים בסוף אוקטובר
ועדה בראשות דרור גנון ממשרד התחבורה צפויה להגיש את מסקנות הביניים שלה לשר התחבורה ישראל כ"ץ עד סוף חודש אוקטובר. מדובר במתווה גולמי שנעדר ירידה לפרטי הרפורמה, לרבות פירוט הקווים החדשים שעתידים להיפתח.
כך למשל, קיימת עמימות סביב מימון הרפורמה. משרד התחבורה אומר שנושא זה נמצא באחריות האוצר, ואילו משרד האוצר אינו נותן תשובות ברורות בנושא. נציג האוצר, מורן מזור, הסביר כי המשרד נמצא בדילמה, בניסיון לאזן בין צורך בשירות משלים לכלכליות ולבקרה. הוא הסביר שיש ליצור מערך גמיש ומהיר אותו יש לחזק במקומות בהם הוא טוב ויעיל, ולאזן בין כלכליות הקו להיותו שירות משלים. מזור אמר כי תשלום סובסידיה למוניות, כמו גם שילוב כרטיסי הרב-קו, הנחה במערכת הכרטוס גם למשתמשים במוניות שירות אינם טריוויאליים, מאחר שהקווים לא מוקצים בהליך תחרותי והמערך לא מצוי תחת בקרה. הוא הסביר כי הבקרה על המוניות אינה דומה לזו של האוטובוסים למרות הקנסות שפה ושם מקבלים. לדבריו, הפיכת מוניות השירות לענף תחרותי תיצור מעין שירות אוטובוסים ואז מאבדים את הגמישות והיעילות.
נציגת מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהגישה מסמך בנושא לקראת הדיון, רינת בניטה, אמרה כי השאלה המרכזית היא האם מוניות השירות הן משלימות לאוטובוסים או מתחרות בהן, ומכאן תיגזר שאלת הסובסידיה ורמת השירות. מהמסמך שהגישה עלה כי מאה 2010 ישנו קיטון של 40% במספר המוניות לכדי 21 אלף, מתוכן 1,400 מוניות שירות לעומת 2,300 ב-2010.

מערכות כרטוס ב-860,000 דולר

במסמך שהוגש נכתב כי עלות ההתקנה של מערכות כרטוס נאמדת בכ-860 אלף דולר. משרד התחבורה ביקש מהאוצר השתתפות של כ-50% מהעלות. בדצמבר 2014 הוחלט ברשות הארצית לתחבורה ציבורית כי החלטה בנושא תתקבל עד מרס 2015, אך עד עכשיו לא התקבלה החלטה. מנכ"ל ארגון מוניות השירות, בן בדרי, אמר כי אם מוניות השירות לא ייכנסו לרב-קו הן לא ישרדו.
משרד האוצר אינו שש לממן את הטכנולוגיה האמורה או לסבסד את ההנחות במוניות ומשרד התחבורה אינו שש לתמוך בשילוביות בין מוניות שירות לאוטובוסים ומבקש להנהיג חוזה נפרד למוניות. גם במשרד התחבורה סבורים כי סובסידיה תפגע ביכולת לפעול ולתפקד כשוק חופשי. מנהל אגף תכנון, תפעול ורישוי תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר: "ברגע שאתה בונה את הענף לפי קילומטר נסיעה, אתה מאבד את האינטרס למשוך נוסעים, אך במסגרת ההמלצות נשאיר פתח בעניין הזה לגבי ההמשך. נכין הליכים תחרותיים של ההתמודדות על הפעלת הקווים. משרד המשפטים הנחה שהתהליך יהיה תחרותי.
יו"ר ארגון נהגי ובעלי המוניות, פריד אברהם, אמר כי במשרד התחבורה עמימות היא שם המשחק. "יש תקציב של 4.5 מיליארד שקל לסובסידיה לתחבורה ציבורית ועוד 1.7 מיליארד שקל לשיפורים לתחבורה ציבורית, אז לא יקרה כלום אם 50 מיליון שקל ילכו למוניות השירות", אמר.

הוועדה של משרד התחבורה אינה שקופה

גנון מסר פרטים על אופי הרפורמה הצפויה. הוא הסביר כי משרד התחבורה מסתכל מנקודת המבט של הנוסע ולא של ענף המוניות, והסביר כי הרעיון מאחוריה הוא שהפעילות תהייה רווחית ולא הפסדית כמו היום. בחזונו הוא צופה רמת שירות גבוהה ואמינה וכן צוות עובדים שיתן מענה לפניות ציבור ולמציאות התפעולית. ביו היתר הוא סבור כי יש לשדרג את הענף באמצעות הטכנולוגיות הידועות בתחבורה הציבורית, בהן מערכת לניהול צי, נווטן (GPS) שיראה את מיקום המוניות, בקרה ואופי שירות ברמת דיווח, בק-אופיס שילווה את המסלקה, זמינות השירות, כמות המוניות וגודל התאגיד שיהיו כלכליים. עוד הוסיף כי התפישה התפעולית נמצאת בשלבים סופיים של קביעה איך ייראו הקווים - עדיין לא ברמת תכנון אלא ברמת אפיון הפרמטרים: באיזה מפלסים יתאים יותר - באילו מקומות יהיו לו יתרונות ובאילו מקומות לא. הוא סיפר כי בוצע סקר רוחבי במסגרתו קיבל משרד התחבורה את עמדת הציבור בעניין. מרכז המחקר של הכנסת ביקש את הסקר ולא קיבל, וועדת המשנה דרשה להעביר אותו אליה בתוך שבוע.
ראש אגף מוניות והיסעים במשרד התחבורה נזרי העריך כי הרפורמה תהיה טובה. "חלק מהמסקנות שלנו זה לאפשר גמישות, כדי לפתוח קווים חדשים ולהאריך קווים בהתאם להקמת שכונות חדשות והרחבת קיימות", אמר. הוא הזכיר שהקווים שישנם היום נקבעו בהסכמה בעבר, אך "בדיעבד התברר שאין גמישות. בחוק הבא תתאפשר גמישות מכסה ומסלולים".
מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, אמר כי צריך להבין את צורכי הציבור ולספק אותם. לדבריו, מה שמשרד התחבורה צריך לשאול זה איך להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית ומוניות השירות, ולא לעשות סקר בקרב המשתמשים כיום במוניות השירות. "התקציב צריך לשרת אנשים ולא להפך, וכדי שהשירות יהיה משלים צריך סבסוד. עבודה מטה כזאת לא נעשתה. עם המשאבים הקיימים לא נצליח לעשות רפורמה וחבל על הדיבורים של כולם. מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, איתי חיים, הציע להפחית מתשלום רישיון מוניות השירות ואמר כי משרד התחבורה מנהל מדיניות של הפרד ומשול ולא משתף את הציבור.
היו"ר חנין מתח ביקורת על משרד התחבורה ואמר כי לא העביר לוועדה מספיק מידע, וגם הציבור לא יודע מה קורה לקראת הרפורמה. גנון טען כי הוועדה נפגשה מספר פעמים עם נציגי הענף, אולם נציגי מוניות השירות טענו כי הייתה פגישה אחת בסך-הכל. נזרי אמר כי כל הדברים שעלו בישיבה נידונים על שולחן הוועדה העוסקת ברפורמה וציין כי המשרד ביקש מארגוני המוניות לקבוע נציגים רשמיים שייצגו אותם. הוא טען כי הוועדה שקופה, אך היו"ר חנין העיר כי "זה הכי רחוק משקיפות. אם אני כיו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית לא יודע כמעט כלום על הוועדה הזו אז המילה שקיפות לא מתאימה".
גנון התחייב לשתף את ציבור ואמר כי אולי ייצא קול קורא להציע רעיונות. הוא הביע חשש מפני התמשכות ההליך החקיקתי, וחנין הבטיח לו "אצלנו זה יהיה קצר ונעבוד גם בלילה". הוא סיכם ואמר כי הוא מברך על הרצון לעשות תהליך שקוף, אך כרגע אין שקיפות. הוא המליץ לוועדה שדנה ברפורמה לנהל שולחן עגול עם כל הגורמים בתחום, כדי שהתהליך יהיה שקוף לספקי השירות, לרשויות המקומיות ולציבור הרחב, שוודאי יש להם הרבה מה לתרום ולהעיר וברשותם הרבה חומרים שעשויים להועיל ולתרום.

שירות משלים או תחרותי?

יו"ר הוועדה ביקש לדעת האם השירות יהיה משלים או מתחרה בתחבורה הציבורית הכבדה, וגנון השיב כי גם וגם - במקומות מסוימים השירות יהיה יותר דומיננטי כמו ליד רכבת ובמקומות אחרים בהם מעט נוסעים יהיה משלים. חנין הגיב ואמר כי אם מדובר בשירות משלים אזי הוא חייב סבסוד. "אם השיקול יהיה רווחי אז לא יהיו מוניות שירות בפריפריה ובקיבוצים ומושבים מרוחקים בגליל המערבי. למשרד קוראים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אבל אם הרווחים יהיו מעל הכל אז לא יהיו מוניות שירות ויהיו תאונות דרכים", אמר.
נציגי משרד התחבורה אמרו כי זה לא יהווה בעיה משום שמוניות יזכו באשכולות רווחיים שבהם יהיו גם קווים לא-רווחיים אתם יידרשו להפעיל. לדבריהם, בחנו את המודל הכלכלי ואת פוטנציאל רווחיות ההכנסה, ולפי זה קבעו את אופי הרפורמה.

תוספת 3 מושבים

נהגי המוניות דורשים הגדלת מספר המושבים במונית מ-10 ל-13. שלמה בורה מהנהלת ארגון מוניות השירות אמר: יש 110 מוניות בתל אביב, ובין 07:30 ל-09:30 זה ייתן תוספת של אלף נוסעים, זה האופטלגין שלנו. יו"ר ארגון מוניות השירות, שמעון דהרי, אמר כי אין שום סיכום עם משרד התחבורה בעניין ואמר כי זה לא יעלה למדינה כסף וכל מה שצריך זה שינוי תקנה. הוא הוסיף כי רכבים דומים בהסעות מורשים להסיע 14 נוסעים. יוסי נזרי אישר כי עד לפני שנה משרד התחבורה התנגד באופן מוחלט להגדלת מספר המושבים ל-13, אך היום "הכל מונח על השולחן".
חנין הוסיף וקרא למשרד התחבורה לא להמתין לרפורמה הגדולה ולבצע כבר עכשיו שינויים קטנים שניתן לעשות, כמו הוספת שלושה מקומות ישיבה והוספת קווים ליפו או לבתי חולים. "הייתה התייחסות לענף כאל בן חורג וזה חייב להסתיים, זה חלק משלים וחיוני למערך התחבורה הציבורית בשכונות וישובים שאוטובוס לא יכול להגיע אליהם ובסופי שבוע – וכדי שזה יקרה צריך סבסוד", אמר ח"כ חנין. הוא אף קרא לשלב את מוניות השירות בכרטיס החכם, יחד עם שאר אמצעי התחבורה הציבורית. כמו-כן פנה ח"כ חנין לנציגי בעלי מוניות השירות ואמר להם כי "אם תהיו נחמדים לא בטוח שהדברים יזוזו – קולו של הציבור צריך להישמע הרבה יותר חזק בשלטים על המוניות ובכל מה שאפשר". הוא הדגיש כי על המחאה להיות לגיטימית באופן שאינו מפר את החוק.

"לא נהיה גוי של שבת"

נושא נוסף שעלה הוא פעילות מוניות השירות בשבת. משרד התחבורה תומך בהפעלת מוניות שירות בשבת. לדברי דרור גנון, אופי פעילות השירות לא יוגבל מבחינת ימים. נזרי הסביר כי לא ניתן לתת קו מוניות שיפעל רק בשבת כי לא יהיה רווחי ועליו לפעול כל השבוע. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי פנתה למשרד התחבורה בינואר 2014 בבקשה לספק תחבורה ציבורית בשבת לבתי חולים וליפו, והתשובות שקיבלה הן שאוטוטו תהיה רפורמה במוניות שירות.
לדבריה, הבטיח לה ראש הרשות לתחבורה ציבורית מאיר חן שתקבל תשובה עד יוני 2015. "התשובה שאני מקבלת על כך שיושבים על המדוכה מבעירה אצלי את המדורה. יו"ר הוועדה התערב והדגיש שמדובר בעבריינות ממשלתית. "משרד התחבורה מאשר קווים שבא לו לאשר, אני מתחננת שנתיים לקו לבית חולים ומפעיל מקבל קו בלי התייעצות עם הרשות המקומית. זה לא תקין, הדרך שבה מקבלים קווים עובדת על קשרים אישיים", אמרה. היא הוסיפה כי אפשר שמוניות השירות יפעילו קווים בלילה ובסופי שבוע, ובשעות הבוקר יבצעו הסעים. היא מחתה על כך שחברה אינה יכולה לנייד מוניות מקו לקו. ח"כ חנין אמר כי על משרד התחבורה לאפשר ניוד מוניות מקו לקו. מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, שוקי שדה, התנגד להצעה שמוניות השירות יכנסו לתחום ההסעות ואמר: "אם התחומים מתערבבים אז שיתנו לנו לעשות קווי שירות".
בורה התרעם על דברי להבי: "מונית שירות עולה 277 אלף שקל. לא נהיה גוי של שבת בגלל שדן לא מוכן שנפעיל קו ונתחרה בו. מאז שיצא הרב-קו זה לא יכול להיות תחרות. נוסעים איתנו מכוח ההרגל". חנין דרש ממשרד התחבורה להציג לוועדה את התייחסותו למתן תחבורה ציבורית בשבת בבתי החולים בכל הארץ ולא רק ביפו ובבת ים.
להבי גם מנתה את הנימוקים שניתנו לה ביולי 2013 על-ידי ארגוני מוניות השירות לביטול קו ביפו - נהגים הותקפו פיזית ומילולית, עולים הרבה נרקומנים. והקו לא רווחי. היא ציינה שגם ברמת אביב שירות ירודה. עוד הוסיפה מחזיקת תיק התחבורה בעירייה כי אינה מעוניינת בקרבות-רחוב בין מוניות שירות לאוטובוסים כפי שיש ברחובות ההגנה ואלנבי, ואמרה שיש לקיים חלוקת עבודה שתאפשר להתפרנס ממוניות היסעים. נציג המוניות קרא לעברה: "את אשמה, כי את לא מאפשרת להציב עמוד". בסיום דבריה, קראה להבי להקמת מוניות שיתופיות שיעבוד לפי קריאת לקוחות וחיוב בהקצאת מוניות שירות לנכים ולא רק מוניות היסעים.

תאריך:  23/10/2015   |   עודכן:  23/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיטל להבי / Meital Lehavi  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תחבורה ציבורית בשבת  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
התשלום יינתן למוסד הרפואי    יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אלאלוף לרופאים: "מערכת הבריאות הציבורית לא קורסת; הפסיקו להבהיל את הציבור"
מירב ארד
אייכלר מבהיר: ויתרתי על תפקיד סגן יו"ר הכנסת כדי להיות יו"ר הוועדה לפניות ציבור, כדי שנוכל לעזור לאנשים פרטיים"
איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, שמנע הצבעה על מתווה הטבות המס לאחר שהבית היהודי הציגה מתווה להסטת 600 מיליון שקל מהתקציב לטובת יישובי יהודה והשומרון, טוען כי נפגע אישית מהתנהלות חברי הכנסת של הבית היהודי
יפעת גדות
כך יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, על התוכנית החדשה לקליטת יוצאי אתיופיה    שר הקליטה זאב אלקין: מרבית הליקויים עליהם הצביע המבקר תוקנו, נעמוד על המשמר שהתוכניות החדשות אכן ימלאו את ייעודם
עידן יוסף
ועדת הפנים דורשת מהמשטרה מסמך המלצות למניעת מכת הפריצות במושבי הדרום    יו"ר ועדת הפנים: הממשלה מתנערת מהחובה לטפל באזרחים. למה מושבניק צריך לשלם על גדר?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il