X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
חוויה תיאטרלית משובחת [צילום: יוסי צבקר]
חשופות בסאונה
קיטור - נשים בסאונה חושפות הכול ונאבקות על חייהן האישיים - מחזה עטור שבחים לראשונה בישראל בבית צבי

שש נשים בסאונה שכונתית חושפות את הכול ונאבקות על חייהן האישיים ועל עתיד מקום המפלט שלהן. "קיטור" הוא מחזה אנגלי, עטור שבחים, העולה לראשונה בישראל והמזמן לקהל הצופים בבית צבי ברמת גן חוויה תיאטרלית משובחת.
המחזאית הבריטית נל דאן (85) כתבה את המחזה בשנת 1981 וקצרה שבחים רבים וגם זכתה לפרס אוליבייה במתכונתו הראשונית. דאן, שהתחנכה במנזר ואחר כך הפכה למחזאית פורה ומצליחה, העמידה את STREAM כמרכז לפכים קטנים שהופכים למאבקים רציניים בקרב 6 נשים הפוקדות את המקום, שהפך למעין מקום שבו הן מוצאות מפלט מחייהן האישיים וחושפות את מאווייהן ושאיפותיהן.
המחזה הופק ב-1985 לסרט ובו כיכבו וונסה רדגרייב, שרה מיילס ודיאנה דורס, שנחשבה למלכת הזוהר הבריטית בשעתו.
המחזה מזכיר בתבנית המסגרת שלו את המחזה הישראלי "מקווה", אולם התוכן שונה כמובן, לחלוטין.
העלילה עוסקת בסאונה שכונתית, בפרבר אנגלי, המיועד לנשים בלבד. למקום מגיעות בקביעות חמש נשים ממעמדות שונים. הן מוצאות בסאונה מקום מפלט מהחיים האישיים שלהם, חושפות את כל הסודות הכמוסים שלהן ומוצאות שם פורקן מחיים שאינם סוגים בשושנים. שיאו של המחזה הוא כאשר מנהלת המקום מבשרת ללקוחותיה הקבועות שבדעת המועצה המקומית של האזור לסגור את המקום ולהפכו לספרייה, כדי להעניק יותר תרבות לאוכלוסייה. הנשים מתקוממות ומנסות לסכל את רוע הגזירה. בסופו של דבר, כל דמות במחזה משתנה לחלוטין בטרם הורדת המסך (הווירטואלי) אם כי הסיום הוא צפוי מראש.
טל צ'רנובסקי המצוינת מגלמת את ויולט, מנהלת המקום, המהווה מעין כותל דמעות לנשים ומצד שני סופקת כפיים בייאוש לגבי עתידה כאשר ייסגר המקום. טל משחקת באורח משובח ואפילו נוגע ללב במספר סצנות. יש לה יכולת בימתית ראויה וטובה מאוד.
יעל ארביב המוצלחת מגלמת את גברת מדאו הקשישה הפוקדת את המקום עם בתה הצעירה דון, שחוותה כנראה אלימות מינית במפגש עם שוטרים, טופלה במוסד פסיכיאטרי ועתה היא מרותקת לבית ויוצאת רק לחמאם עם אימה. יעל מגלמת את התפקיד באורח מצוין. היא מעולה בגילום האישה המבוגרת החרדה עד לאובססיה לגורל בתה המוזרה, לכאורה. היא מקפידה שתיטול תרופות ופוקחת עליה עין קפדנית וחוששת מעצמאות הבת. יעל היא שחקנית טובה מאוד ורבת כישרון.
לינוי ארליך המשובחת מגלמת את ננסי, אישה ממעמד בינוני, המתיימרת להיות עתירת ממון, אך למעשה היא במצב די קשה. בעלה בגד בה ונטש את הבית והיא מתמודדת לבד עם המשפחה וילדיה.
לינוי היא שחקנית נעימה, מוצלחת מאוד, חיננית ובעלת יכולות דרמטיות משובחות, הבאות לידי ביטוי בעיקר בעימות בינה לבין ג'וזי, המגיעה מהמעמד הנמוך.
מיכל זיסקרוט הנפלאה מגלמת את ג'ין,הדמות המחוברת ביותר למציאות ולקרקע והמכוונת את הנשים כדי לעורר מאבק ציבורי נגד סגירת המקום. מיכל היא שחקנית מצוינת ורבת כישרון ובעלת יכולת משחק נהדרת.
רחלי איצקוביץ' המעולה מגלמת את דון, נערה צעירה ומוזרה בהתנהגותה. אימה גברת מדאו מסבירה זאת בכך שהיא חוותה אירוע טראומטי בשל אלימות משטרתית מינית ואולם בהמשך אנו למדים דברים שונים על אשר אירע באמת. דון הייתה מאושפזת ואחר כך החלה ליטול תרופות והיא מסוגרת בבית במצוות אימה, גרושה כנראה. רחלי מדגימה משחק מופלא ומדהים. לא אחת היא גונבת את ההצגה ושיאו של המשחק כאשר היא משתנה מהקצה אל הקצה לקראת סיום ההצגה.
אליה בר הנהדרת מגלמת את ג'וזי, צעירה נהנתנית וחסרת השכלה, חשפנית במועדון לילה, חושקת בחבר אלים, מגרשת ומקרבת אותו אליה לסירוגין . היא זקוקה נואשות לכסף כדי ליהנות ממנעמי החיים ולרכוש בגדים יפים, אך לבסוף היא מתעשתת ומחליטה לזנוח את עברה, ללמוד ומעדיפה ספרייה על פני סאונה. אליה בר היא שחקנית למופת ומשחקה הוא נהדר. אין ספק שיש לה פוטנציאל רב.
מאיה שעיה אחראית לנוסח העברי ולבימוי והיא הפיקה מחזה צנוע אך נועז, בועט, מרגש ומענג ובזכות להקת השחקניות המוכשרת, זו היא בהחלט הצגה מצויינת.
רוני וילוז'ני אחראית לעיצוב התפאורה המעניינת והיפה כאשר במרכז הבמה מוצבת בריכת המים של הסאונה. רוני עיצבה גם את התלבושות הנאותות, במיוחד של ג'וזי.
מתן פרמינגר אחראי לתאורה הראויה . יובל ברוסילובסקי עיצב מוזיקה מקורית נעימה מאוד.
שי לוי אחראי להקלטות וידאו ארט אומנותיות הקשורות לנושא.
גל שדה (לסירוגין מגלמת את ג'וזי) עיצבה את התנועה בהצגה, במיוחד ראויה תמונת הסיום.
ענת שרון (לסירוגין מגלמת את ננסי) ניהלה את הצגת הבכורה.

[צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  26/10/2015   |   עודכן:  26/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מאיה שעיה / Maya Shaya
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשופות בסאונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תענוג לקרוא את חיים נוי
מבקר על מבקר  |  27/10/15 13:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית פרי
בריחת שתן בגיל המבוגר היא בעיה שכיחה ביותר ועל-פי ההערכות אחת מכל שלוש נשים מעל גיל 60 סובלת מאי שליטה במתן שתן, תחושת דחיפות לתת שתן או עלייה בתדירות ההשתנה
אלינה וסרמן
כל אחד יכול לעזור לאדם מגמגם שנמצא בסביבתכם באופן קבוע או לכזה שנתקלתם בו במקרה    אתם יכולים לעזור לו להמיר את הלימונים שקיבל מהחיים ללימונדה, שתהיה מתוקה גם לכולם מסביבו    הדבר נעשה על-ידי תערובת פלאית של חוסר שיפוטיות, פתיחות, סבלנות, הכלה וכבוד לייחודיות
ערן רענן
המחיר הנפשי אומנם הינו בלתי נראה    לעיתים אף אינו מורגש תחילה, ומתחיל לתת את אותותיו וסימניו חודשים לאחר אירוע כזה או אחר
שושנה ויג
ערב שירה למשורר שזכה בפרסים רבים    הטקסטים של ארז ביטון הושרו בפיהם של זמרים ומלחינים שהעניקו למילים כנפיים והמריאו למחוזות חדשים
דורון מצא, מאיר אלרן, איתמר רדאי
גלישת אלימות למגזר הערבי בישראל על-רקע התערערות המצב הביטחוני בשטחים ובי-ם אינה בבחינת חידוש. מבחינת רבים מהערבים בישראל, מאחורי היחסים הבעייתיים הללו נמצאות כוונה ופעולה ממסדית להדיר אותם מהמרחב התרבותי והפוליטי של המדינה, המוצגת על-ידי הרוב, כ"מדינה יהודית דמוקרטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il