X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: אלי אלון]
בית ילדותו של רבין ברחוב המגיד 5 בת"א
בשנות ה-30 וה-40 התגורר יצחק רבין עם משפחתו ברחוב המגיד 5 א' בתל אביב מעט נכתב וידוע על בית זה רחל רבין מספרת על הבית

תילי תילים של מילים נכתבו על תולדות חייו של יצחק רבין. היכן נולד, היכן למד, היכן שירת וכדומה. אולם מעט ידוע ונכתב על הבית הדו-קומתי ברחוב המגיד 5 א' שליד רחוב רוטש, בו עברו עליו חלק משנות ילדותו ונעוריו.
משפחת רבין, ההורים האב נחמיה רבין והאם רוזה כהן (רוזה האדומה) ושני הילדים יצחק ורחל רבין, עברו להתגורר בבית ברחוב המגיד 5א' בשנת 1931. קודם-לכן התגוררו ברחוב שד"ל בתל אביב רחוב קטן וצדדי לא רחוק מרחוב אלנבי.
מעט ידוע על הבית ברחוב המגיד 5 בו התגוררה במשך שנים לא מועטות משפחת רבין ואפילו צילום של הבית קשה למצוא בארכיונים השונים. רחוב המגיד משתרע ממערב למזרח, מתחיל ברחוב רוטשילד וממוקם בין הרחובות אנגל ובלפור.
מדריכת טיולים שהובילה קבוצת מטיילים לבית ילדותו של רבין ברחוב המגיד 5 א' סיפרה לי, כי לפני הטיול ביקשה לברר פרטים על תולדות בית משפחת רבין ברחוב המגיד והתקשתה למצוא חומר על תולדות הבית, כמו למשל באיזו קומה בבית הדו-קומתי התגוררה משפחת רבין. מי היו שכניהם? מתי עברו להתגורר בבית? וכדומה.
רחל רבין מספרת על הבית ברחוב המגיד
ביקשתי מאחותו של יצחק רבין, רחל רבין-יעקב המתגוררת כידוע בקיבוץ מנרה בגליל העליון, לספר את סיפורו של הבית. רחל אשת חינוך ממייסדות קיבוץ מנרה, היא כיום בת כ-90, צלולה ובעלת זכרון מדהים, זוכרת את הבית והסביבה בה גרה משפחתה לפרטי פרטים.
מספרת רחל: הגענו לבית הזה בשנת 1931. אז הוא היה בן קומה אחת. גרנו בו בשכירות כמנהג הימים וכמקובל אז. בעל הדירה היה קבלן בשם דיסלר. הוא התגורר עם רעייתו בקומה הראשונה בחלק הצפוני של הבית ואילו הורי אני ויצחק, מספרת רחל, התגוררנו בחלק הדרומי של הבית לכיוון המדרכה של רחוב המגיד.
בני הזוג דיסלר היו אנשים מבוגרים ונחמדים שהיו רוב הזמן בבית והסידור הזה התאים להורי שהיו בגלל עבודתם ועיסוקיהם הציבוריים הרבה מחוץ לבית וידעו כי הם לא משאירים את ילדיהם לבד שכן ה"דיסלרים" שומרים עליהם ונמצאים בקרבתם. רחל רבין מספרת, כי בהמשך הוספה לבית קומה נוספת - קומה שניה. בהתחלה גרנו בקומה השנייה ואחר-כך חזרנו להתגורר בקומה הראשונה.
לימים סיפר יצחק רבין, כי מהבית ברחוב המגיד רץ לא פעם לביתו של הרופא באזור כדי להזעיק אותו לבוא לטפל באמו רוזה כהן שהייתה חולה וכל הדרך חשש כי הרופא לא יספיק להגיע בזמן ויהיה מאוחר מדי. אם המשפחה רוזה כהן פעילת ציבור הייתה חברת מועצת העיר תל אביב וחברה במפקדה הארצית של ההגנה, נפטרה בשנת 1937 בגיל 47 ממחלת הסרטן. יצחק היה כבן 15 במותה ואילו רחל הייתה כבת 12. גם לאחר מות רוזה, אם המשפחה המשיכה משפחת רבין להתגורר תקופה בבית ברחוב המגיד. יצחק למד בבית הספר המחוזי בגבעת השלושה אותו הקימה אמו ואחר-כך עבר ללמוד ב"כדורי" והצטרף לפלמ"ח, אולם בחופשות הגיע לבית ברחוב המגיד.
רחל מספרת עוד, כי במהלך תקופת מלחמת העצמאות, נפלה פצצה סמוך לביתם ברחוב המגיד והבית נפגע אך תוקן ושוקם. רחל מספרת לי כי אב המשפחה נחמיה רבין (1886-1971) שהיה עובד חברת חשמל ופעיל ציבור ופעיל ב"ההגנה", עבר להתגורר מאוחר יותר בבית ברחוב טרומפלדור בתל אביב מול בית הקברות הישן. בשנותיו האחרונות התגורר בקיבוץ מנרה ליד בתו רחל.

תאריך:  05/11/2015   |   עודכן:  05/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית ילדותו של רבין ברחוב המגיד 5 בת"א
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
על בני משפחת דיסלר
לאלון - תוספת  |  5/11/15 12:43
 
- עוד פרטים על דיסלר - בית ומש'
לאלון - המשך  |  5/11/15 13:48
 
- עיתונות יהודית היסטורית היינט
עדכון נוסף  |  5/11/15 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
מצודה בירושלים שנבנתה על-ידי אנטיוכוס בתקופת השלטון הסלווקי, ושימשה כמעוז שלהם ושל תומכיהם המתייונים
יוני וייץ
משרד החקלאות ופיתוח הכפר צמצם כמעט לחלוטין את התמיכה התקציבית בגנים הבוטניים, ועבודה של עשרות שנים עלולה לרדת לטמיון
דרור אידר
לא דבר קל ערך הוא לחפש בנרות מדוע ועל מה זכתה סימה קדמון בפרס - שימו לב לנימוקי אגודת העיתונאים: "בשנה זו (שנת בחירות) בלטה קדמון עם ניתוחים מבריקים ומחכימים של מערכת הבחירות ותוצאותיהן"    אין ספק שיש לחברי ועדת הפרס הומור...
שיה מלכין
מפה בצבע ארגמן, ורד אדום ונר זיכרון ריחני לצד תמונתה של ריטה    ליד כל כסא מונח אלבום שהכנתי עם תמונות נוספות מאירועים שונים ביחד איתנו
גלית פרי
ישיבה מול מחשב הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיינו    חלקינו עובדים או לומדים מול המחשב, חלקינו מבלים את שעות הפנאי מול המחשב ורובנו גם בעבודה וגם בשעות הפנאי רובצים מולו    במאמר זה תקבלו טיפים לישיבה נכונה מול המחשב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il