X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: גיא כהן]
סיפורם של צילומי הרחוב
בגלריית נמל יפו מוצגת בימים אלה תערוכת צילומי רחוב מהארץ ומהעולם של למעלה מ-100 צלמים ישראלים כישרוניים, החושפת את הצופים בהם לצילום בתנועה מתמדת
[צילום: ליאוניד נטאפוב]

הצצה נדירה לחייהם של אנשים מתרבויות שונות ברחבי העולם נחשפת לראשונה בתערוכת צילומי רחוב מרתקים, המתקיימת בימים אלה בגלריית נמל יפו.
בתערוכה.הייחודית באה לידי ביטוי נקודת-מבטם האירונית והבלתי-שגרתית של יותר מ-100 צלמים ישראלים, מקצועיים וחובבים מישראל, על הז'אנר המיוחד של צילומי הרחוב.
הדברים אמורים בשורה של צלמים מנוסים ומוערכים, בצד צלמים מבטיחים וחובבים, המצויים בראשית דרכם, שהינם בוגרי אקדמיות, מכללות ובתי-ספר לצילום ולאמנות חזותית. צילומיהם, המוצגים בתערוכה, ממחישים רגעים נדירים ואותנטיים שנתפסו בעדשת המצלמה, בצילומים של שחור-לבן ושל צבע.
ראוי לציין ששלל התמונות המוצגות בתערוכה צולמו בטיולים פרטיים שערכו הצלמים ברחבי העולם וגם במדינתם, ישראל. לזכותם ייאמר שבכך הם אפשרו הצצה נדירה לחוויות אותנטיות של ילדים ומבוגרים, החיים את חייהם, וזאת מבלי לעמוד על השונות והרב-תרבויות שהם מייצגים.
תזמון הרגע
הצופה בצילומים המרהיבים עשוי לחוות רגעים של הנאה, ולחלופין גם של עצב, עם המצולמים במרחב הציבורי, הגורמים לו לחשוב על הסיטואציה והדמויות האקראיות מהחיים, שלעיתים איננו נותנים עליהן את הדעת בחיי היומיום שלנו.
גדולתה של התערוכה שהיא מאפשרת להיחשף לצילום בתנועה מתמדת - צילום שבו אין לצלם שליטה על המתרחש, על הדמויות, או התאורה, תוך מתן פרשנות אישית של היוצרים למציאות, עם הקשרים חדשים וסיטואציות חדשות. למותר לציין את החשיבות הרבה לתזמונו של הרגע המכריע שבו מצולמת והתמונה - רגע שבו מעביר הצלם את כישרונו ונותן ביטוי לעולמו התרבותי והאישי.
ולבסוף, אף שמעורבות הצלם בצילום הרחוב היא מינימלית, הרי שלנקודת-מבטו יש חשיבות עליונה. בהקדמה לספרו, "הארץ שלנו", כותב הצלם אלכס ליבק, המאגד צילומי רחוב, כי "לא די במצלמה שתוצב בפינת-רחוב ותצלם כל חמש שניות, באקראי, את מה שחולף על פניה, אלא חייב לצאת משהו מתוך נשמתו של הצלם, מוחו, אישיותו, תמונת העולם הפרטית שלו, ואין שני צלמים שיראו התרחשויות באותו האופן".

תאריך:  03/12/2015   |   עודכן:  03/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
נח הררי נסחף בזרמים הסוערים של ההזיה כאשר הוא מסכם: "מערכת היחסים בין אדם לחיה היא המודל הטוב ביותר שעומד לרשותנו כדי לשער איך תיראה מערכת יחסים עתידית בין העל אדם לאדם"
חובב לויטס
ערב אישור חוק ההסדרים, הכולל לדעת רבים הליכי חקיקה מחמירים שיזם משרד האוצר הממונה על רשות המיסים מבהיר לנו פרופסור דן ביין, שמרבית יוזמות החקיקה בנושאי מיסוי אליהן אנו נחשפים בשנים האחרונות הן תולדה של דרישה בינלאומית. עשר שאלות ועשר תשובות עם פרופסור דן ביין, מרצה בכיר באקדמיה, מגדולי מומחי המס בישראל ובעברו שופט מחוזי מוערך
עמוס ידלין
לישראל אינטרסים מנוגדים בעימות הטורקי-רוסי. אולם דווקא הם מלמדים על היעד החשוב ביותר כעת, גם עבור ארה"ב ואירופה: עיצוב וגיבוש אסטרטגיה, המובילה, להחלשתם ואף לסילוקם של שני הכוחות השליליים, הפועלים בסוריה: משטר אסד מזה ו'המדינה האיסלאמית' מזה
יוסף כהן-אלרן
"בגלל האורך של השתיקה, בגלל הצורך בצעקה, בגלל הפחד מפני הריק, בגלל היחד הלא מציק, בגלל השוני הלשוני, בגלל "כמוני, אך לא אני", בגלל הקטע של הגורל, נפגשנו פתע ויש, בגלל'" - כך, כשהשורות האלה מקבלות את פניך כבר בעמוד הכניסה למגזין הספרותי המשובח הזה, אתה מייד מחבב את האנשים המצויים מאחורי השורות
איתמר לוין
העובדה שבפניו מונחים תיקים רבים אינה מפריעה לשופט שי מזרחי להתכונן היטב לכל הדיונים, וכך לקדם אותם עוד שלב או שניים לעבר השגת הסכמה או מתן פסק דין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il