X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רשת המחשבים הזדונית קיימת כבר מעל לארבע שנים ופגעה עד היום במיליוני משתמשים ב-190 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ישראל
▪  ▪  ▪
שירותים פןפולריים [צילום: דרור גארט/פלאש 90]

-FBI וסוכנויות בינלאומיות נוספות להפלת רשת מחשבים זדונית המכונה Dorkbot.
"בוטנט" הוא מונח מתחום אבטחת המידע אשר מתאר רשת של מחשבים שהודבקו בתוכנה זדונית. הבוטנט המאפשרת להאקר להשתמש במחשבים הנגועים למגוון מטרות, החל מהפצת דואר זבל ועד הפלת אתרי אינטרנט של ארגונים גדולים או סוכנויות ממשלתיות.
Dorkbot, הבוטנט שהופלה במבצע המשותף, נחשפה לראשונה ב-2011 ומטרתה העיקרית הייתה להשיג סיסמאות לשירותים פופולריים כמו פייסבוק, טוויטר, PayPal, ג'ימייל, eBay ועוד, והיא הופצה בעיקר ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, אך גם באמצעות ספאם, רכיבי מדיה ניידת (כמו דיסק-און-קי) ואמצעי פריצה מתקדמים יותר.
לפי ESET במהלך ארבע השנים בהן היא הייתה פעילה, עברה ה-Dorkbot פיתוח נוסף שאפשר לה להדביק את המחשב הנגוע בתוכנות זדוניות נוספות. תוכנות זדוניות אלו אפשרו להאקרים להשתמש במשאבי המחשבים הנגועים כדי לתקוף ולהפיל אתרי אינטרנט על-ידי יצירת עומס גדול על האתר המותקף.
"ה-Dorkbot היא בוטנט ותיקה שהתפתחה מאוד לאורך השנים" אומר גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל. "מוצרי האבטחה שלנו יודעים לזהות אלפי וריאציות שונות של Dorkbot ושל התוכנות הזדוניות אותן היא מפיצה, ואף פיתחנו כלי חינמי שמאפשר לכל גולש לסרוק ולהסיר את ה Dorkbot מהמחשב שלו, אותו ניתן למצוא בקישור הבא".
סימנים שהמחשב שלכם עלול להיות חלק מבוטנט
בוטנט לרוב כוללת כמה עשרות או מאות אלפי מחשבים נגועים, ולרוב לבעלי המחשבים אין כלל מושג שהמחשב שלהם נגוע. אך ישנם כמה סימנים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה:
1. מהירות גלישה איטית - אחד הסימנים הראשונים שהמחשב שלכם הוא חלק מבוטנט יימצא במהירות הגלישה. הבוטנט גוזלת נתח גדול מרוחב הפס שלכם ומשפיעה בצורה ניכרת על מהירות הגלישה.
2. מחשב איטי - בנוסף למהירות הגלישה, אם מישהו משתמש במשאבי המחשב שלכם ללא ידיעתכם המחשב עצמו עלול להיעשות איטי מאוד, וייקח לו זמן רב לבצע פעולות שלרוב מתבצעות כמעט מיד.
3. המאוורר של המחשב פעיל מאוד, גם כשאתם לא משתמשים בו - זה עלול להיות סימן לכך שמישהו או משהו משתמש במחשב שלכם, כשאתם לא.
איך נמנעים?
כדי לוודא שהמחשב שלכם מוגן מפני בוטנט ואיומי רשת אחרים, מומלץ להקפיד על התקנת עידכוני האבטחה של מערכת ההפעלה, להימנע מלחיצה על קישורים מפוקפקים ברשתות החברתיות או בהודעות דואר אלקטרוני ולוודא שתוכנת האבטחה שלכם בתוקף ושהיא מעודכנת בחתימות הווירוסים האחרונות.

גיל נוילנדר הוא מנכ"ל נציגות ESET בישראל.
תאריך:  09/12/2015   |   עודכן:  09/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הופלה רשת מחשבים זדונית לגניבת סיסמאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין קישור בכתבה.NOD32 מגן עלי? ל"ת
מיקי12345  |  9/12/15 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש מתבסס בלוב ומכין אותה כחלופה למקרה שייאלץ לסגת ממאחזיו בסוריה ובעירק. המאחז החדש בלוב אמור להוות גם קרש קפיצה לחדירה למדינות אירופה ולהשתלטות על מדינות צפון אפריקה
גד גזית
פרופ' יובל נוח הררי מתאמץ לנחש ולספר על כיוון התפתחות האנושות במאה ה-21 והלאה, ולצורך זה הוא מגייס לעזרתו את דרווין ואת תורתו הנצחית (בינתיים...)
בלפור חקק
היא כותבת כאישה החושׂפת את המרחב האינטימי שלה בצופן של מילות השיר    יש מתח מתמיד בין תשוקה ופיכחון, בין קצב החיים וקצב הנפש המבקשת מרגוע ושקט
אסף אוריון
בתקשורת הפומבית בין הצדדים בעלי העניין בים סין הדרומי ניתן ביטוי נרחב הן למסרים שנועדו הכלים הצבאיים להעביר, כלומר המחשת הנורמות השולטות והנחישות לקיימן, והן לניתוח הביטויים הקונקרטיים של הפעילות הצבאית. הכלים הצבאיים נועדו לגבות ולחזק את עמדות הצדדים וטיעוניהם בסוגיות המחלוקת, להמחיש נורמות ונחישות ולגדר את גבולות המיקוח, אולם הם אינם פטורים מניהול הסיכונים שמקורם ברמה הטקטית, והם מצווים להימנע מהידרדרות ומהסלמה
מאיה פלח
פרופ' יואב יאיר, חבר הנהלת האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה ודיקן בית הספר לקיימות במרכז הבינתחומי בהרצליה, מספר על הימים ראשונים של ועידת פריז לאקלים ועל תקוות להמשך הוועידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il