X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביקש משפט חוזר על 1,000 שקל

קיבל חניה חינם בעליון

עו"ד יורם ניצן מנהל מזה 3.5 שנים מאבק בכל הערכאות נגד דוח חניה שקיבל, והגיע עד כדי בקשה למשפט חוזר. הבקשה נדחתה כצפוי, אך משום מה בית המשפט העליון לא חייב אותו בהוצאות
▪  ▪  ▪
סימון או שילוט [צילום אילוסטרציה: אור ירוק]

כאשר עורך דין מייצג את עצמו - מעבר לשאלה האם הדבר נכון (ידועה האמרה: "עורך דין המייצג את עצמו מעניק שירות גרוע ללקוח טיפש") - ביכולתו לנקוט הליכים אשר בן תמותה רגיל לא ינקוט. הסיבה פשוטה: לעורך הדין זה לא יעלה כסף אלא רק זמן. אבל יש מי שמשלם את המחיר: המדינה.
ראו את המקרה של עו"ד יורם ניצן. מזה 3.5 שנים הוא מנהל מאבק משפטי לאחר שהוגש נגדו דוח על כך שהחנה את מכוניתו בחניית נכים בירושלים. רוב בני האדם היו משלמים את הקנס - אומנם 1,000 שקל, אבל הליך משפטי עולה יותר. לא ניצן. הוא הגיע עד לבית המשפט העליון.
ניצן ביקש להישפט, הורשע בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים ונקנס ב-2,500 שקל. רובנו היינו מוותרים על ההמשך: זה כבר עלה פי 2.5 מאשר הקנס המקורי. לא ניצן. הוא ערער לבית המשפט המחוזי ונדחה. רוב עורכי הדין היו מרימים ידיים, כי הרי אין כאן שום עילה לדיון בגלגול שלישי. לא ניצן. הוא הגיש בקשת רשות ערעור לעליון ונדחה.
מי עכשיו היה ממשיך? דומה שרק ניצן. הוא ביקש משפט חוזר. לא פחות ולא יותר - להתחיל את הכל מההתחלה, אחרי שהפסיד בשלוש ערכאות. ועל מה? על 2,500 שקל. הטענה המקורית שלו: מקום החניה לא סומן על הכביש כחניית נכים אלא רק בתמרור שהוצב לידו. ההוכחה שלו: תמונות. לכאורה - ראיה ניצחת. אלא שהמדינה טענה, שהתמונות צולמו לאחר אפריל 2012, כך שאינן מלמדות דבר על המצב בשטח כאשר קיבל את הדוח.
המשנה לנשיאה, אליקים רובינשטיין, דחה כצפוי (24.12.15) את בקשתו של ניצן. ראשית הוא מעיר, כי הבקשה הוגשה באיחור של שלושה חודשים לעומת הקבוע בחוק. שנית, וזה העיקר, "הליך זה שמור למקרים נדירים המצדיקים זאת, והבקשה שבפנינו - בכל הכבוד - אינה נמנית עליהם, בכל הלהט שהמבקש מקרין. אין היא מצדיקה גלגול רביעי של התיק, תיק חניה; משאבי בתי המשפט אינם בלתי מוגבלים".
ניצן טוען שנגרם לו עיוות דין, אומר רובינשטיין, אבל בית המשפט לעניינים מקומיים כבר נדרש לטענותיו ודחה אותן. "הקושי הוא שמן התמונות שבפנינו קשה מאוד לקבל תמונה המצדיקה התערבות בהכרעתו של בית המשפט לעניינים מקומיים", אומר רובינשטיין בלשון המעטה. חוץ מזה, ממשיך רובינשטיין, גם אם יש חובה לצבוע את מקום החניה עצמו - ולא ברור אם קיימת חובה כזו - הרי שהתמרור המתאים היה במקום וניצן התעלם ממנו.
הבקשה נדחתה וכמקובל ניצן לא חויב בהוצאות. אבל למה לא בעצם? המדינה חויבה להשיב לבקשה, בית המשפט העליון השחית עליה את זמנו. אם ניצן ודומיו רוצים לבזבז את כספם וזמנם - יבושם להם. אבל למה את המשאבים של כולנו?

תאריך:  27/12/2015   |   עודכן:  27/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיבל חניה חינם בעליון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניצן כנראה חושב שנעשה לו עוול
arik11  |  27/12/15 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פרקליט המדינה שי ניצן משקר על ימין ועל שמאל, ללא הרף וללא אבחנה    לא רק בפרשת פורמן-רזניק, אלא בשורה ארוכה של עניינים    הנה המקרים הבולטים שליקטנו מהשנתיים של כהונתו
אלעזר לוין
"החידוש האחרון הוא התקנת קירות וחיפויי זכוכית גם בתוך הבית"    זכוכית ב-3 מיליון שקל בביתו של פעיל בשוק ההון    קיר זכוכית ב-7 מיליון שקל ב"הבימה"    לילי אלשטיין חתמה על חוזה ב-10 מיליון שקל    וגם: קניון ארנה, פדני, יונדאי, קרסו, אואזיס    "אין לי עסקים עם בן-הדוד הקבלן"
שלומית פז
חורף גשום לא תמיד מועיל, כי יחד איתו מגיעים היתושים שמעבירים את קדחת מערב הנילוס    אז אולי עדיף חורף שחון? לא ממש, כי הקדחת תגיע בכל מקרה
טובה ספרא
אחדות תעזור למצוא פתרון מול אויבינו, כזה שיענה באמת לצרכים החשובים לעצמאותה של מדינת ישראל    בהשפעת ליקויי החמה הצפויים, חוסר יציבות במזרח התיכון ימשיך    השבוע החשיבה חריפה, שנונה אבל גם אלימה; שימרו על עצמכם
איציק וולף
חקירת המשטרה נגד דוקרי תמונתו של עלי דוואבשה בריקוד הנקמה בחתונת פעילי הימין נמצאת בהילוך גבוה    גורמים בפרקליטות מבהירים: סיכוי גבוה מאוד לביסוס כתב אישום בגין הסתה לאלימות ולטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il