X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסודות מאחורי המדפים

סלמונלה בקניון? זו רק שאלה של זמן

מדוע נדרשים יצרני המזון, לציין תאריך תפוגה ולעמוד בביקורות חוזרות ונשנות ומנגד קיימת לה תעשיה שלמה (של אוכל ביתי, אוכל מוכן, ירידי אוכל), אשר פועלת מתחת לרדאר, בתנאי יצור אשר לא נהירים ולא מבוקרים ללא כל פיקוח ובקרה?
▪  ▪  ▪
מה מסתתר במזון? [צילום: גארת מילס/פלאש 90]

הבריאות מעסיקה את כולנו וזה טבעי, במיוחד שתוחלת החיים שלנו עולה ועולה.
מזון בריא, פעילות גופנית וכנראה גם קצת גנטיקה טובה, מאפשרים לנו לשפר את איכות חיינו וזה אך טבעי, שקמה לה תעשיה שלמה של מכונים, מפעלים, גופי תקשורת שעוסקים בתחום ובנושא.
לבקרים, אנו צופים בתוכניות טלוויזיה, שם מראים לנו פקחים של משרד הבריאות עורכים ביקורות פתע במסעדות "ונחרדים" (כאילו שלא מודעים למצב העגום בשטח) לגלות תנאי אחסון לא נאותים, אי-הקפדה על שרשרת קירור נאותה, טיפול שאינו ראוי בבשר שהופשר והוקפא מחדש, שימוש לא מבוקר בשמנים וכו.
פעילות בקרה זו של משרד הבריאות מבורכת ונראה שיש מקום לבחון הגדלת צוותי הפיקוח (ואת התקנים שלבטח לא עודכנו שנים רבות), במיוחד לאור ריבוי נקודות האוכל ובשל העובדה שהישראלי אוהב לאכול בחוץ ובשנים האחרונות גם בירידי האוכל של דיזנגוף סנטר, אשר הוביל טרנד זה בחוזקה, במרכזי הקניות ובקניונים האחרים.
צוות בקרה שכזה, מורכב מאנשי מקצוע, אשר מופקדים על טריטוריה/אזור גאוגרפי ונראה שבאופן יחסי עבודתם אינה מסובכת, שכן הם מכירים את המקום ואת מתקניו, את המקררים והמחסנים של אותו עסק, דבר שמאפשר להם לפקוד את המקום ואף לבחון את תיקון הליקויים וכל זמן לאורך זמן.
מנגד קיימת בישראל תופעה של שווקי אוכל מוכן או ירידי אוכל, שם מוקמים בתוך מתחם הקניות, בפינת רחוב או בעיקר בקניונים, במיוחד בסופי שבוע.
תנאים לא תנאים
פעילויות אלה של אוכל מוכן, אשר בושל (לא בקניון), במקום אחר, מושכות קהל רב, אשר אוהב גיוון, חוויה גסטרונומית וסתם להעביר את הזמן עם מאפה "תוצרת בית" או סתם "תבשיל של סבתא/אמא".
ובכל זאת... האם קיים פיקוח כל שהוא על ירידי אוכל אלה? האם מישהוא בודק היכן נעשה התבשיל? באיזה תנאים סניטריים? איך נשמר המזון? האם ממחזרים את המזון שנשאר, גם ליריד של יום שבת, שלמחרת? מי אחראי לכך שהמזון שאנו אוכלים בקניון, אכן נקי ושאינו מכיל סלמונלה למשל?
מנהלי הקניונים, המרכזים הפתוחים, לבטח אינם מומחי בריאות ולבטח לא רוצים את רעת לקוחותיהם, אולם האם מאמציהם למשוך למתחם לקוחות רבים ככל שאפשר, עומדת בקנה אחד עם בריאות הציבור?
האם להיטותם (של מנהלי הקניונים, מרכזי הקניות) כי רבה, אינה מסכנת אותנו עם מזון שאינו תקין, מזון שבושל בתנאים לא עלינו ועמד שעות רבות בשמש וללא תנאי אחסון מינימאליים ואו אפילו מזון מקולקל?
מדוע נדרשים יצרני המזון, לציין תאריך תפוגה ולעמוד בביקורות חוזרות ונשנות ומנגד קיימת לה תעשיה שלמה (של אוכל ביתי, אוכל מוכן, ירידי אוכל), אשר פועלת מתחת לרדאר, בתנאי יצור אשר לא נהירים ולא מבוקרים ללא כל פיקוח ובקרה?
מה שונה מפעל הסעדה, אשר נמצא בפיקוח ובקרה מיריד אוכל בקניון או מרכז מסחרי, אשר מלקט לתוכו עשרות דוכנים, אשר מציגים את מעשי ידיהם?? שניהם מספקים אוכל לציבור!!
האם לא הגיע הזמן שלצד תעודת הכשרות (שמוכיחה רק את העובדה שבעל העסק שילם לרבנות), אשר בה מתהדר כל דוכן קטן לממכר בורקס, פלפל ואוכל מוכן, תוצג גם תעודה, המאשרת, שעסק זה נמצא בפיקוח ובקרה של משרד הבריאות ואו שהמזון המסופק הינו בהשגחה, אשר יוצר בתנאים נאותים והוא עומד בסטנדרטים של משרד הבריאות?!
הידעת?
  • תוחלת החיים הממוצעת בעולם עלתה ב-21 שנה ב-50 השנים האחרונות?
  • תוחלת החיים בהודו עמדה בשנת 1960 על 41 שנה ובשנת 2010 על 66 שנה, גידול מעל הממוצע העולמי.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלמונלה בקניון? זו רק שאלה של זמן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת זווית
כל העולם דיבר בוועידת פריז לשינוי אקלים על צמצום פליטות גזי חממה, אבל בינתיים שכחו שצריך לדבר על שינוי האקלים שכבר החל ועל הצעדים שאפשר וצריך לנקוט כדי להסתגל אליו
ד"ר עידו שחר
מבט אקדמי ונטול פניות על השריעה מעלה, כי המדובר באחת ממערכות הצדק המשוכללות והמרשימות ביותר שפותחו בהיסטוריה האנושית. גם מבלי שנקבל את התפיסה המוסלמית הרואה בשריעה משפט שמקורו אלוהי, אין מנוס מלהכיר בערכו הסגולי - הנורמטיבי, הדוקטרינרי, המוסדי והאנליטי - של המפעל העצום של גיבוש ופיתוח ההלכה המוסלמית
עליס בליטנטל
הסיפור המיתולוגי על אהבת פדרה לבנו של בעלה תזיאוס, שזכה לעיבודים שונים לבמה (של רסין) ולקולנוע (עם מלינה מרקורי בבימוי ז'ול דאסן), קיבל טוויסט חזק בגרסה של המחזאית שרה קיין והבימוי של דוראל זילברמן
אורית שדמון
שיטות חדשות להאטת קצב התקדמות קוצר הראייה קיימות נכון להיום ומוכיחות יעילותן לשליטה בהתפתחות קוצר הראייה
בנדטה ברטי
החלטה 2254 משקפת התפתחות חיובית, אולם כל עוד לא תתגבש פשרה בציר אירן-ערב הסעודית-טורקיה - התרחשות שסבירותה פחתה עקב ההסלמה בין ערב הסעודית לאירן, שהובילה לנתק ביחסים ביניהן - התפתחות זו עלולה להתגלות כחסרת משמעות מכדי לשנות מהותית את המצב הטראגי של סוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il