X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
זוטי דברים והגנה מן הצדק

אחר כך מתפלאים על העומס

המשטרה החליטה להעמיד לדין גבר שתקף את בת זוגו - למרות שמדובר היה בדחיפה קלה בלבד, ולמרות שאת האישה כלל לא חקרו על-אף שהיא שהחלה באלימות זה נגמר בזיכוי ובנזיפה למשטרה
▪  ▪  ▪
מי ייצא מחדר השינה? [צילום: פלאש 90]

תיק שנדון בבית משפט השלום בטבריה מדגים היטב כיצד שיקול דעת לקוי, במקרה הטוב, מביא לבזבוז של משאבי המדינה ובית המשפט - שלא לדבר על העמדה לדין מיותרת, על כל המשתמע מכך.
יבגני קצמן הואשם בתקיפת בת זוגו - בהחלט אישום שאין לזלזל בו, על-רקע המציאות העגומה המוכרת לנו. אלא שבמהלך הדיון בפני השופט ניר מישורי לב-טוב התברר, שהתמונה שונה למדי. לא רק שמדובר בזוטי דברים, אלא גם שאם כבר - אז היה מקום להעמיד לדין גם את בת-הזוג, טטיאנה ארטיוקוב.
קודם כל, אומר (11.1.16) מישורי לב-טוב, מדובר בתקרית פעוטה. ארטיוקוב טענה שקצמן נוחר ומפריע לה לישון, הם רבו מי מהם ייצא מחדר השינה, היא דחפה אותו והוא הגיב בדחיפה משלו. על-רקע זה הוזמנה משטרה והוגש כתב אישום נגד קצמן. לא למותר לציין, שהשניים ממשיכים להיות בני זוג.
מישורי לב-טוב אומר: "במקרה שבפני לא מצאתי כי נשקף למתלוננת סיכון מצד הנאשם כיום ובשעת דחיפתה בידי הנאשם. הן המתלוננת והן הנאשם מעידים כי יחסיהם תקינים, המתלוננת מציינת כי מדובר באפיזודה חריגה מאוד ביחסיהם וכי לא הותקפה מעולם, הנאשם דחף המתלוננת בתגובה לדחיפתה ולאחר שביקשה להוציאו בכח מחדר השינה. בנסיבות אלו ובשעה שלא נגרם כל נזק למתלוננת אשר החלה בנקיטת האלימות במקרה זה עולה, כי אכן מדובר במעשה שהינו קל ערך ואשר אינו מצדיק בנסיבות שהוכחו בפני הכתמה פלילית של הנאשם".
חוץ מזה, הוא ממשיך, עומדת לזכותו של קצמן טענה לאכיפה בררנית. כאמור, ארטיוקוב היא שדחפה אותו ראשונה. "מארג הראיות אשר נפרש על-ידי המאשימה במסגרת הליך זה, ואשר על בסיסו הוגש כתב האישום כנגד הנאשם, יכול לבסס הגשת כתב אישום בגין אותן עבירות אף כנגד המתלוננת בגין דחיפתו של הנאשם". אבל בא-כוח המדינה לא ידע לומר מדוע ארטיוקוב אפילו לא נחקרה באזהרה.
"למתלוננת חלק משמעותי ביוזמה לאקט האלים ובהסלמה באותו הלילה שאינו נופל מחלקו של הנאשם אם לא עולה עליו", מדגיש מישורי לב-טוב. המדינה "הסתפקה ללא כל סיבה נראית לעין בהגשת כתב אישום כנגד הנאשם בלבד ולשאלת בית המשפט לא ניתן הסבר כלשהו, לא כל שכן הסבר המניח את הדעת לאפליה זו".
מסקנתו של מישור לב-טוב נחרצת: "המשטרה, על היחידה החוקרת ויחידת התביעות, פעלה באופן שרירותי ופסול בשעה שלא נחקרה המתלוננת באזהרה בתיק זה ובאופן העולה כדי הפליית הנאשם לרעה וחקירה המוטית לצד אחד בלבד, ללא עריכת מאמץ סביר המצופה מחקירה פלילית להגיע לחקר האמת במקרה זה".
הנה לנו מקרה שבכלל לא היה צריך להתפתח לתיק פלילי, שהגיע לאן שהגיע מתוך קיבעון מחשבתי (הגבר אשם, האישה קורבן) ושמדגים מדוע בתי המשפט עמוסים לעייפה ואינם מתפנים למקרים הראויים להידון בפניהם.

תאריך:  20/01/2016   |   עודכן:  20/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
יוסף גדייב ירצה שלוש מאסר ולירון פוגל נשלח ל-34 חודשים, לאחר ששדדו עשרות אלפי שקלים, מכשירים סלולריים ומסמכים מעובדי בנייה זרים
עידן יוסף
חודש אחרי כניסתו לתפקיד, מפרסם גל"ץ שהמפכ"ל החדש מתכוון לבטל את "רפורמת המפנה" - תוכנית הדגל של המפכ"ל היוצא דנינו, ולהחליפה בתוכנית משל עצמו בשם "המסדר"
איתמר לוין
מבקש להפיק לקחים בנוגע לגיבוי לשוטרים נחקרים ולמנוע לחצים כבדים עליהם    "שוברים שתיקה עושים מעשה נבלה"    טוען שבג"ץ לא תמיד מספיק זהיר ומרוסן בהתערבותו בעבודת הממשלה
איציק וולף
המפכ"ל קבע כי ראש אגף התנועה, שנחשד במעורבות בפרשת רונאל פישר, ישוב לשירות מלא    על בארי הוטל קנס בשל התנהגות לא הולמת
איתמר לוין
תראו מה שאלו את שרה נתניהו בחקירתה, ואיך קצין משטרה אנונימי ניסה לנצל את הפיגוע ברחוב דיזנגוף כדי לתקוף את המפכ"ל שהגיע מחוץ לשורות הארגון
רשימות נוספות
שני בלשים מואשמים בהכאת קטין  /  איתמר לוין
מחדלי משטרה בחקירת תאונה פשוטה   /  איתמר לוין
שוטר מואשם בעבירות מין בנערה  /  איתמר לוין
כמה עקיצות למפכ"ל  /  פנחס (פיני) פישלר
הפופוליסטים  /  איתמר לוין
התלוננת במשטרה? אולי אתה חולה נפש  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il