X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בכורה ישראלית למחזה מרגש ומותח - תיאטרון הספרייה מחזה רב עוצמה, הנטוע באירועים המתחוללים בישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי צבקר]

"הדיירת" הוא מחזה מרגש ומותח העולה בבכורה ישראלית בתיאטרון הספרייה ברמת גן, מיסודו של בית צבי. זוהי דרמה אפופת מסתורין שרקח המחזאי גדי ענבר שעלילתה לא הייתה מביישת את מלכת ספרות המתח אגאטה כריסטי, בשל הסוף המפתיע.
העלילה עוסקת במונה גורן, גרושה המסתגרת בביתה, במושבה ותיקה בצפון הארץ. היא התגרשה לאחר שתפסה את בעלה בוגד בה עם שכנה צעירה, והשניים מתגוררים עתה בסמוך ומצפים לילד. בתם של מונה וגרושה, נוגה, שוהה בחו"ל והיא מנהלת שיחות יומיומיות עם מונה. השכנה, דורין, נמצאת בקשר טוב עם מונה, חרף מה שאירע, והיא דואגת למחסורה ועורכת עבורה קניות. בשל הלידה הצפויה מפרסמת מונה מודעה ומציעה חדר להתגורר בביתה, תמורת קניות וסיוע בבית.
צעירה בשם דניאל מציעה להתגורר בביתה של מונה, אשת ברזל, קשת יום, קצרת רוח וקפדנית מאוד. השתיים מוצאות שפה משותפת ומתיידדות. ברקע נשמעים ברדיו דיווחים על חיפושים נרחבים ברחבי הארץ אחרי צעירה שנעלמה מביתה ומשפחתה מודאגת מגורלה.
העלילה המותחת והמרגשת מאוד נפרשת לכיוונים שונים והיא אופפת שני סודות המקרינים על כל הנפשות עד לסיום הבלתי צפוי.
חוויה תיאטרלית
גדי ענבר, שאחראי לכמה מחזות ישראלים בארץ וביניהם המחזמר המיתולוגי מיקה שלי, כתב דרמה ישראלית מעניינת וקולחת, בהשראת אירוע אמיתי שאירע בשעתו במושבה בצפון.
הבמאית אתי רזניק הצליחה לעלות מחזה קסום, שזור משחק מעולה של שלוש שחקניות מוכשרות והתוצאה היא הצגה שהיא פשוט חוויה תיאטרלית.
עידית טפרסון הוותיקה מגלמת את מונה גורן במשחק משכנע, מעולה ועוצמתי. עידית מצליחה לרגש מאוד והיא מעצבת את הדמות הטראגית של גיבורת ההצגה במקצועיות רבה וביכולת משחק משובחת. נוי הלפרין מגלמת את דניאל, הצעירה המסתורית שנכנסת לחייה של מונה. נוי מעצבת את הדמות בזכות קסם אישי וכישרון משחק מצוין. היא מקצועית ומצליחה לעורר לחלוחית בעיני הצופים ואפילו שלה עד לסיום הייחודי של המחזה.
מורן (טחן) בן אריה, שחקנית משובחת, מגלמת את דורין, השכנה והיא משחקת בטוב טעם, באורח טוב מאוד ויש לה יכולת משכנעת להתמזג עם הדמות.
דפנה פרץ עיצבה תפאורה נפלאה ותלבושות נאות. אורי רובינשטיין עיצב את התאורה הראויה והנכונה. אפי שושני אחראי למוזיקה היפה, המתמזגת עם העלילה.
"הדיירת" הוא מחזה רב עוצמה, הנטוע באירועים המתחוללים בישראל והיו כבר סרטים והצגות הנשענים על סיומים דומים. עם זאת, זוהי הצגה מעוררת מחשבות ומהנה ביותר.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  01/02/2016   |   עודכן:  01/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נשיא בית משפט השלום בתל אביב מדגיש: לשופטים יש הטיות של ערכים ואמונות, הם לא יכולים לנטרל אותן אבל חייבים להיות מודעים להן    יש לו שורה של סיפורים להוכיח זאת
עליס בליטנטל
הצגה מטלטלת שכמו נכתבה הרגע ושולחת אור בנושא ההטרדות המיניות לפינות האפלות שלא סופרו בעיתונים    מיכל אקרמן כתבה, וניר ארז ביים חוויה שאסור להחמיץ
איתמר לוין
פסק דין בעניינה של משפחה שאחד מילדיה סובל משיתוק מוחין, מגלה כיצד ניסה האפוטרופוס הכללי למנוע ממנה הזדמנות לשפר את תנאי מגוריה    ביהמ"ש דחה את ההתנגדות וגם נתן ליחידה שיעור באנושיות
יואב יצחק
הציפיות מיהודה וינשטיין, עם מינויו ליועץ המשפטי לממשלה, היו גדולות: לעשות סדר ולהגן על הציבור גם מהשחיתות בפרקליטות ובמשטרה. אך וינשטיין בחר להיות משת"פ שלהם    עכשיו ברור לכל: תקופת כהונתו הייתה אחת הרעות ביותר לציבור בישראל    וינשטיין, שלקה בעצמו בכספים שחורים בתקופה שכיהן כפרקליט פרטי, נתן ידו לטיוח ולשיבוש הליכי חקירה בשורה של פרשות חמורות, בהן: פורמן, ברכה, ליברמן, הרפז    תם ולא נשלם.
איציק וולף
בשבוע הבא תדון ועדת הכלכלה של הכנסת באופן שבו התנהלה הנהלת עמידר כשמסרה נכסים במחירים זולים מערכם הריאלי לגופים עסקיים, ללא מכרז, ולא הציעה אותם לזכאי דיור ציבורי    בדיון תעלה גם חשיפת News1 אודות בתי עמידר המשמשים את ערוץ 7
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il