X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לראשונה מתקפת סייבר גורמת להפסקת חשמל נרחבת ומתקפה גם על רשות החשמל בישראל וגם, האם הסיסמה שלכם נמצאת ברשימה השחורה ולמה זה הזמן לשדרג את דפדפן האקספלורר שלכם?
▪  ▪  ▪
הספקת חשמל [צילום: איסאם נסאר/פלאש 90]

לראשונה בהיסטוריה הפסקת חשמל נרחבת על אוכלוסייה אזרחית מקושרת באופן אמין ביותר למתקפת סייבר על תחנות כוח.
הפרשה שהסעירה את הרוחות באוקראינה נחשפה בתחילת ינואר לאחר שהרשויות באוקראינה האשימו את רוסיה בפריצה למערכות המחשוב של שלוש תחנות כוח באוקראינה שהביאה לניתוקם של יותר מ-700 אלף תושבי מחוז איבנו-פרנקסיבק מרשת החשמל למשך מספר שעות ביום שלפני חג המולד האחרון.
אם כל הפרטים יתבררו כנכונים, ללא ספק מדובר בהסלמה במלחמות הסייבר בין מדינות - דבר שצריך להדאיג מאוד את הרשויות בישראל שנמצאת תחת ניסיונות לתקיפת סייבר מדי יום. וכן, מספר שבועות לאחר מכן הודה שר האנרגיה הישראלי, יובל שטייניץ, שרשות החשמל הישראלית נמצאת תחת מתקפת סייבר שאילצה אותה להשבית חלק גדול ממערכות המחשוב שלה. פרטים מדויקים לא נמסרו, ולא דווח על הפסקה באספקת החשמל הסדירה לאזרחי ישראל בעקבות הפריצה.
האם הסיסמה שלכם ברשימה?
אם נחזור לנושאים שמעסיקים יותר את הגולשים מן השורה, החודש פורסמה רשימת הסיסמאות הנפוצות (והגרועות) ביותר בעולם לשנת 2015. כצפוי, גם השנה את הרשימה מובילה הסיסמה 123456 ואחריה נמצאות סיסמאות חלשות אחרות - שייפרצו תוך שניות אחדות.
אם זיהיתם את הסיסמה שלכם ברשימה, מומלץ למהר ולעדכן סיסמה ובהזדמנות זו לבחור בסיסמה מורכבת וחזקה שלא תיפרץ בקלות. סיסמה כזו מורכבת לרוב משילוב אקראי של ספרות, אותיות וסימנים וכוללת לפחות 8 תווים.
משתמשים באינטרנט אקספלורר? זה הזמן להתעדכן
החל מה-11 לינואר 2016, הפסיקה מיקרוסופט את התמיכה ושחרור העידכונים לגרסאות 8, 9 ו-10 של הדפדפן אינטרנט אקספלורר. צעד זה מצטרף לשורת הצעדים שנוקטת מיקרוסופט במטרה להעביר את כל המשתמשים לחלונות 10 ולדפדפן החדש שלה - Edge. למעשה, הגרסה היחידה של אינטרנט אקספלורר שתמשיך לקבל עידכוני אבטחה היא 11, אך לא למשך זמן רב.
חשוב לציין שדפדפן לא מעודכן במחשב עלול להוות סיכון גם אם אינכם משתמשים בו במהלך הגלישה היום יומית שלכם. כך שאם עדיין מותקנת לכם אחת מהגרסאות הישנות של הדפדפן אקספלורר על המחשב, או אם עדיין לא עברתם לחלונות 10, עליכם לשדרג לגרסה עדכנית בהקדם האפשרי.
כדי לבדוק איזו גרסה של אקספלורר מותקנת לכם על המחשב, פתחו את הדפדפן ובתפריט ההגדרות (אייקון של גלגל שיניים בראש הדפדפן) לחצו על "אודות אינטרנט אקספלורר".

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אנואר
אחד הדברים החשובים ביותר בכל אירוע, הוא האופי והאווירה שלו ואת זה בין השאר יוצר הריהוט, פריטי הדקורציה, כאשר כולם ביחד באים לבטא סגנון מסוים שרוצים ליצור באירוע בשביל זה יש ציוד לאירוע שנטי, וציוד אחר לאירוע קלאסי וטרופי.
דניאל גלילי
על המורה להשתמש בשיטות לימוד מגוונות כדי לסייע לתלמידים להבין את החומר וליישם אותו גם מחוץ לכיתה, משמע בחייהם הפרטיים
אהוד פרלסמן
טמפרטורת כדור-הארץ בשנת 2015 רשמה שיא חום חדש, ושיא זה שבר את השיא שקדם לו כמעט בשתי עשיריות המעלה מאז שהחלו המדידות בשנת 1850, לא נרשם הפרש כזה בין השיא החדש לזה שקדם לו
אלי אלון
העיתונאי חיים פלטנר היה במשך שנים רבות כתב ועורך לענייני כלכלה בטלוויזיה הישראלית. בשנת 2002 פרש לגמלאות. ומאז הוא מקדיש לא מעט מזמנו להתנדבות. הוא הצטרף לתנועת של"מ (שרות לאומי למבוגר), תנועה של גמלאים מתנדבים הפועלת בכל רחבי הארץ. סיפור חיו של כתב הטלוויזיה המיתולוגי
יובל לובנשטיין
הטרנד רק בתחילתו ונראה שבמתכונת הנוכחית "למארקט" תהיה בעיה לאכלס את המקום הגדול הזה המשתרע על שטח של 8700 המטרים המרובעים במתכונת הקיימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il