X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסודות מאחורי המדפים

מזרן או מזרון, למה רק לאלפיון?

בארץ כריות מוצגות "כמוצר מהפכני", ובחנויות המתמחות ניתן לראותן גם במחיר של 250 שקל ולפעמים אף למעלה מזה... קצת מוגזם למוצר שעולה להביא אותו לישראל, גג ב-45 שקל
▪  ▪  ▪
מוצר מהפכני? [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

כשליש עד רבע מחיינו עוברים להם עלינו בתנומה, באהבה, בחולי ובסתם שינה טובה.
המזרן הוא חלק מחיינו ובלתי נפרד מהלילות ומהחלומות שלנו, אולם האם תכונות אלו לא אומצו יתר על המידה על-ידי יצרניו ומשווקיו?
בעולם הגדול נמכרים רוב המזרנים בחנויות כל בו, בסופרמרקטים גדולים ואו באתרי האינטרנט, ואילו בארץ רוב המכירות מבוצעות בחנויות מתמחות, אשר מציגות את שלל מוצריהן כולל מזרנים, כריות ושאר אביזרי נוחות למיניהם.
תחום המזרנים ובעיקר תחום הכריות, הוא תחום עתיר רווח, מהגבוהים בתחום מוצרי הצריכה, ולו רק בשל העובדה שלהצגת מוצריו נידרש שטח תצוגה גדול, אולם נראה שהיצרנים והסוחרים בארץ הלכו כברת דרך ארוכה מידי וייקרו את המוצר הבסיסי הזה ומיצבו אותו כמוצר יוקרה במחירים הכפולים מהמחירים המצויים בחו"ל וכידוע גם שם מקובל להרוויח מתהליך המכירה.
חומר זוכר
המזרן במתכונתו הנוכחית חדש יחסית ורק לפני כמאה וחמישים שנה אימצה תעשיית המזרונים את הפיתוחים בתעשיית הקפיצים, שהחלו משנת 1860, עת אומץ הקפיץ לתעשיה זו "במושבי הקפיצים" במושבי כרכרות הסוסים, בכסאות ובאופניים, אשר הלכו ותפסו מקום של כבוד, כאמצעי תעבורה נוח וזול.
תחום כריות השינה בארץ, החל לקבל בשנים האחרונות תאוצה ומנסה להדביק את מה שרואים בחנויות בחו"ל, שם ניתן למצוא אותן גם בחנויות מזון עם תצוגות עשירות של עשרות סוגי כריות ממגוון רחב של חומרים, כולל חומר "אשר זוכר" את תנוחת הראש - "כריות memory" - אשר עשויות בעיקר מחומר הויסקו.
עלות הכריות המיוחדות, עם חומר רך/שקערורית לצוואר וכו' בסין, נעה סביב 6-8 דולר ליחידה, אולם בארץ הן מוצגות "כמוצר מהפכני", ובחנויות המתמחות ניתן לראותן גם במחיר של 250 שקל ולפעמים אף למעלה מזה... קצת מוגזם לא (למוצר שעולה להביא אותו לישראל, גג ב-45 שקל)??
בחנויות לממכר מזרונים, שודרגו בשנים האחרונות התצוגות ומציגים שם מיטות מתכוונות, אולם במחירים גבוהים למדי הנעים סביב 15,000 שקל לסחורה סבירה, אולם לזה יש להוסיף גם עלות החלפת המצעים בבית, למצעים ליחיד במקום המצעים הזוגיים (שכן לכל יחידת מזרון שליטה עצמאית על הגובה והזווית, דבר המחייב סדין וציפה נפרדים).
על-מנת לשמור על המזרן (או מזרון, העיקר שלא יהיה רק עבור האלפיון), מוצע להפוך את הצד שלו, מידי תקופה ובמידה ונדמה לכם שהוא סיים את תפקידו - מוצע להניח לוח עץ או "דלת", מתחתיו על-מנת להקשיחו, דבר שיכול להאריך את חייו גם בעוד כ-5 שנים.
הידעת?
1. נמצאו עדויות למזרוני מים, שנעשו מעורות עיזים בפרס הקדומה, לפני 5,700 שנה (סביב 3,600 לפני הספירה)
2. הרומאים נהגו לפני כ-2,300 שנה למלא שקים בחציר ואו בצמר ולישון עליהם.

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נוילנדר
לראשונה מתקפת סייבר גורמת להפסקת חשמל נרחבת ומתקפה גם על רשות החשמל בישראל    וגם, האם הסיסמה שלכם נמצאת ברשימה השחורה ולמה זה הזמן לשדרג את דפדפן האקספלורר שלכם?
דודו אנואר
אחד הדברים החשובים ביותר בכל אירוע, הוא האופי והאווירה שלו ואת זה בין השאר יוצר הריהוט, פריטי הדקורציה, כאשר כולם ביחד באים לבטא סגנון מסוים שרוצים ליצור באירוע בשביל זה יש ציוד לאירוע שנטי, וציוד אחר לאירוע קלאסי וטרופי.
דניאל גלילי
על המורה להשתמש בשיטות לימוד מגוונות כדי לסייע לתלמידים להבין את החומר וליישם אותו גם מחוץ לכיתה, משמע בחייהם הפרטיים
אהוד פרלסמן
טמפרטורת כדור-הארץ בשנת 2015 רשמה שיא חום חדש, ושיא זה שבר את השיא שקדם לו כמעט בשתי עשיריות המעלה מאז שהחלו המדידות בשנת 1850, לא נרשם הפרש כזה בין השיא החדש לזה שקדם לו
אלי אלון
העיתונאי חיים פלטנר היה במשך שנים רבות כתב ועורך לענייני כלכלה בטלוויזיה הישראלית. בשנת 2002 פרש לגמלאות. ומאז הוא מקדיש לא מעט מזמנו להתנדבות. הוא הצטרף לתנועת של"מ (שרות לאומי למבוגר), תנועה של גמלאים מתנדבים הפועלת בכל רחבי הארץ. סיפור חיו של כתב הטלוויזיה המיתולוגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il