X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בתוך יום אחד הצביע השופט סלים ג'ובראן על שני עורכי דין שהעלו טיעונים כוזבים או פסולים: מוטי נוה ואסתר בר-ציון הראשון טען בניגוד לכתב האישום בו הודה מרשו, השנייה ניסתה לבצע מקצה שיפורים
▪  ▪  ▪
ג'ובראן. שם לב [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

עורכי דין שמעלים טיעונים לא מדויקים - בלשון המעטה - אינם בגדר מחזה נדיר. אבל מה חושבים לעצמם עורכי דין שעושים את זה כאשר הם פונים לבית המשפט העליון? שאף אחד שם לא ישים לב? שתי החלטות של העליון מאותו יום (11.2.16) מתייחסות לנסיונות הטעיה כאלו, שכמובן לא עלו יפה.
עו"ד מוטי נוה מייצג אדם שהורשע בעבירות מין שביצע בבתו הקטינה ובעבירות אלימות במשפחה, ופנה לבית המשפט לאחר שהשב"ס אסר על ילדיו לבקרו בכלא. עתירתו למחוזי נדחתה וכך גם ערעורו לעליון. בערעור הלה נוה טיעון כוזב, כפי שכותב השופט סלים ג'ובראן:
"המבקש טען כי המלצת הוועדה התבססה על מידע מוטעה שכן הוא לא הורשע בעבירות אלימות כלפי ילדיו, 'ומעולם לא הרים עליהם יד' כלשונו, אלא נקט באלימות רק כלפי אחת מבנותיו - המתלוננת. טענה זו דינה להידחות ומוטב היה לולא עלתה על הכתב.
"עובדות האישום השני בכתב האישום המתוקן, בו הודה כאמור המבקש במסגרת הסדר טיעון, מתארות בצורה מפורשת כיצד 'בתקופה הרלוונטית לכתב האישום... היכה הנאשם את אשתו מספר פעמים וסטר מספר פעמים לילדיו'. עינינו הרואות כי בניגוד מוחלט לטענת המבקש, הוא הודה בין היתר בהפעלת אלימות נגד ילדיו, ולא רק כלפי המתלוננת".
עו"ד אסתר בר-ציון מייצגת שניים שהורשעו בניהול עסק פיראטי למכירת גז בישול (גפ"מ) ונדונה לשבעה ולעשרה חודשי מאסר. ג'ובראן דחה את הבקשה לערער על חומרת העונש (שאושר במחוזי), ואגב כך עמד על נסיונה של בר-ציון לבצע תרגיל פסול:
"המבקשים העלו בבקשת רשות הערעור טענות פרוצדורליות, לפיהן בית משפט השלום לא התיר להם להשלים את הטיעונים לעונש בטרם מסר את גזר דינו. מדובר בטענה אותה העלו המבקשים בערעורם לבית המשפט המחוזי, אולם חזרו בהם ממנה בדיון בפניו והתמקדו בהיבט המהותי.
"במצב דברים זה, אין להתיר את העלאתה מחדש של הטענה בפני בית משפט זה במסגרת בקשת רשות ערעור. מדובר למעשה בניסיון לערוך 'מקצה שיפורים', מצד בעל דין אשר אינו שבע רצון מהתוצאה אליה הגיע ערכאת הערעור, וזאת אין לקבל".
זה לא היה הכל. המדינה העלתה בתשובתה לבקשה טענה משלה כלפי בר-ציון, ממנה משתמע שהיא הפרה את חובותיה כלפי בית המשפט כ-officer of the court. לדברי המדינה, בשל טעות אנוש מצידה בשלום ובמחוזי, לא הוצג עברו הפלילי של אחד המורשעים. ומה עשתה בר-ציון? "באי-כוח המבקשים יצאו מנקודת הנחה מוטעית זו בבקשת רשות הערעור".

תאריך:  14/02/2016   |   עודכן:  14/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
10 שנים אחרי שפתחנו בסדרת התחקירים ב-News1 בהם חשפנו את מעלליו, הולך אהוד אולמרט לכלא    שנים רבות לאחר שחשפנו וקבענו כי אולמרט פעל כמו ראש ארגון פשיעה, חזרו בתי המשפט על קביעות אלה    לא, לא צריך לצפות לחשבון נפש מצד תומכיו של אולמרט, שפרסמו שקרים כדי לשבש הליכי חקירה ומשפט    לא, לא צריך לצפות מפרקליט המדינה שי ניצן להסיק מסקנות אישיות נוכח זאת שהחמיץ הסדר טיעון שהיה עושה סדר וצדק    ב-News1 הוכחנו שוב: בכוחו של נר בודד אחד להאיר ואף לשבור את החושך
איציק וולף
רק השתת תשלום 80 אלף השקלים שנפסקו כפיצוי עוגמת הנפש לאב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה על הגברת נתניהו יכולה לסייע לעצור את דפוס ההעסקה הפוגעני כל עוד משפחת נתניהו נמצאת שם
אלעזר לוין
ראש עיריית מגדל העמק, אליהו ברדה, הוא דוגמה לעיר בפני זינוק נדל"ני    השבוע קיבל מתנת יום הולדת: גבר על כל המכשולים, ונמכרו מגרשים ל-118 דירות בשכונה חדשה    "אני מנהל מו"מ עם הרשויות לעסקה ראשונה מסוגה - מיני-הסכם-גג לבניית 5,000 דירות"
עליס בליטנטל
הצגת המחזה שכתבו יהושע סובול ואיה קפלן ע"פ הרומן הנודע של שלום עליכם "כוכבים תועים", מביאה לתיאטרון היידישפיל את הנסיקה הגדולה ביותר שידע. זאת, משום המזיגה של דרמה משובחת, מחזמר וביצוע מובחר של השחקנים והיוצרים
יוסף כהן-אלרן
האם האניגמה שהעמידה לפנינו מפצחת את עצמה משיר לשיר שהיא כותבת, אולי מתוך רצון לא מודע כל כך להיות מפוצחת, ברורה ובהירה, ידועה ומוכרת? להיות גאה ובלתי נסתרת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il