X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפרסומים הראשונים ב-News1 על ניגודי העניינים, ההטבות הכספיות והיחס המועדף למקורבים שהעניק ראש עיריית קריית שמונה פורסמו כבר בשנת 2009 השלטון המרכזי כשל שוב ברגולציה על השלטון המקומי רווי השחיתות
▪  ▪  ▪
מלכה. דוח חריף מלפני 9 שנים הצביע על התנהלות מושחתת
דוח רשם החברות מאשר: עבריינות של ניסים מלכה
איציק וולף
דוח עדכני מגלה שראש העיר קריית שמונה לא ויתר על מניותיו בחברת שורשים * הכסף שחייבת החברה למועצה מעולם לא הושב
לרשימה המלאה

איציק וולף
דובר טבריה: אתבע בחזרה את ניסים מלכה

איציק וולף
חקירה פלילית נגד מנכ"ל החברה הכלכלית

מעלליו של ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, שהורחק השבוע ל-15 ימים מן העירייה לאחר שנחקר בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, נחשפו כאן, ב-News1, כבר לפני זמן רב מאוד. שבע שנים ליתר דיוק.
בפרסום שנעשה ב-3 ביוני 2009 חשפנו כי מלכה פעל תוך ניגודי עניינים והפרת אמונים לכאורה בתפקידו הקודם כראש המועצה הדתית בעיר וכי בדיקה שנערכה בשנת 2007 הוסתרה מעיני הציבור. מלכה וחברים נוספים במועצה הדתית העבירו את סמכויות הקבורה בקריית שמונה מידי המועצה הדתית בעיר לידי חברת 'שורשים' - חברה פרטית לתועלת הציבור שהקימו ושהם היו מהעומדים בראשה.
במהלך התכתובת המתמשכת בין היועץ המשפטי של חברת שורשים, עו"ד טל מלכה, לבין מנכ"ל הרשות הארצית לשירותי דת צוין: "בעלי המניות [בחברת שורשים, א.ו.] עושים עבודתם בחברה ללא קבלת שכר למעט מנהל החברה, הרב ניסים מלכה, המקבל החזר הוצאות בלבד בגין ניהול ההלוויות שמבוצעות על ידו".
אותם החזרי הוצאות ששולמו למלכה, כיום ראש עיריית קריית שמונה, בשנים 2004-2006, הגיעו לסכום 203,790 שקלים. זאת בנוסף למשכורתו כחבר מועצה. אותן הוצאות דווחו בספרי חברת שורשים כהוצאות שכר לכל דבר ועניין. מלבדם שילמה החברה גם הוצאות מעביד נוספות כקרן השתלמות, קופת תגמולים, מס שכר ומס מעסיקים. כל התשלומים הנזכרים חוסים, כאמור, בצל ההגדרה המיתממת "החזר הוצאות".
פרט מעניין ניתן למצוא באתר האינטרנט שהקים מלכה לקראת הבחירות לראשות עיריית קריית שמונה. בין הפרטים הביוגרפיים שלו המוזכרים שם ניתן למצוא את השורה הבאה: "מייסד ומנכ"ל חברת שורשים בהתנדבות" [ניתן לראות בתחתית הידיעה צילום מסך של האתר]. הגדרה מעניינת להתנדבות – עם קבלת תמורה של 203,790 שקלים.
"אנו סבורים כי, בכלל, דרך הקמת חברת קדישא והעברת ענייני בית העלמין והקבורה בעיר קריית שמונה מהמועצה הדתית אליה, ובפרט דרכם של חלק מהמעורבים שנכחו בישיבת מליאת המועצה מיום 21 בדצמבר 2003 יש בה לכאורה, משום ניגוד עניינים מוסדי ואישי והפרה של כללי המנהל התקין, דיני נאמנות, חובת ההגינות ותום הלב וכללי הצדק הטבעי כלפי המועצה הדתית קריית שמונה", נכתב בדוח חמור שהוגש בנושא למשרד לשירותי דת.
בשנים שחלפו מאז הספיק מלכה להעניק, לכאורה, הטבות רבות למקורביו. אחד המתריעים בשער נגד ההטבות שנתן מלכה היה מהנדס העיר, חגי קול. קול אף קיבל צו הגנה מטעם מבקר המדינה לאחר שטען כי מתנכלים לו על-רקע ניסיונו לחשוף את השחיתות בעיריית קריית שמונה ואת ההטבות שהעניק מלכה למקורביו. בין ההטבות הרבות היה גם ניסיונו של מלכה למנות את גיסו לעוזר אישי בשכר. ניסיון זה עומד בלב החשדות שהוטחו השבוע במלכה, לאחר שחבר מועצת קריית שמונה הודיע על הצעות שניתנו לו בתמורה לתמיכתו במינוי גיסו של מלכה לתפקיד.
מדוע אני מזכיר שהפרסומים על-אודות השחיתות של מלכה הולכים שנים רבות לאחור? מכיוון שהסימנים היו שם לאורך כל הדרך. כמו במקרים רבים של התנהלות לא תקינה עד מושחתת בשלטון המקומי - מישהו בשלטון המרכזי העדיף להעלים עין.

דוגמה אישית

מעשי השחיתות בקריית שמונה שהוסתרו מעין הציבור במשך זמן ממושך ממחישים שוב כיצד אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר מפני שחיתות. על יישום העיקרון הזה אחראית היחידה הארצית לחופש המידע במשרד המשפטים.
אל היחידה הארצית מגיעות פניות הנוגעות ליומניהם האישיים של נבחרי ציבור ופקידים בכירים. לפרסום היומנים חשיבות גדולה מאוד בשמירה על טוהר המידות. גם אם אי-אפשר למנוע זאת באופן הרמטי, הרי שבפרסום היומנים ניתן להקטין את הסיכוי לפגישות של מקבלי ההחלטות עם גורמים אינטרסנטיים ואת הסיכוי שאותם גורמים ישפיעו על מקבלי ההחלטות לנהוג בניגוד לאינטרס הציבורי.
לאחרונה הגיעה אל היחידה פניה מפתיעה משהו, לחשוף את היומן של מנהלת היחידה, רבקי דב"ש. בניגוד לעובדי ציבור ולנבחרי ציבור אחרים שמתבצרים בסירובם לפרסם לציבור את יומן העבודה שלהם - מתברר שדב"ש היא נאה דורשת ובהחלט נאה מקיימת.
"הוגשה בקשת חופש מידע לחשוף את היומן שלי. בעיני, לא מאוד מעניין אבל מישהו ביקש (וקיבל - תוך שבוע וחצי) וגם העלינו לאתר המרכזי. שקוף", כתבה בדף הפייסבוק שלה.
שאפו.
לעיון ביומנה של דב"ש לחצו כאן

תאריך:  19/02/2016   |   עודכן:  19/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השחיתות של מלכה - סיפור ארוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מועצה דתית = מקור שחיתות
אז מה חדש?  |  22/02/16 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איציק וולף
ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, הוא הבכיר בעירייה החשוד בעבירות שוחד ובעבירות שחיתות נוספות    מלכה: כופר בכל החשדות, חורשי מזימות רוצים להדיח אותי
איתמר לוין
מחמוד חדיג'ה יישלח ל-20 חודשי מאסר על שוחד, מרמה וסחיטה באיומים    על חברו, ד"ר יוסף מרעי, נגזרו שישה חודשי עבודות שירות
מחלקה ראשונה
איתמר לוין
שאול מזרחי הודה בהפרת אמונים בתאגיד, נקנס ב-75,000 שקל, יעזוב את החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי ולא יכהן בכל תפקיד ציבורי במשך 3.5 שנים
איתמר לוין
העבריין חגי זגורי הודה ששיחד את הסוהר בכלא בו הוא מוחזק כדי שיבריח עבורו טלפון סלולרי, משקאות אלכוהוליים ועוד    בפועל יתווספו רק שישה חודשים לעונשו הנוכחי - 17 שנות מאסר
עידן יוסף
העובד נחקר באזהרה בחשד לשיבוש מהלכי משפט, להפרת אמונים ולהוצאת מסמך ממשמורת    צפויים נחקרים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il