X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צייר: הרצל ישראל]
הרצל חי וקיים
הרצל חי וקיים ומציג בגלריה ברעננה. זה לא בדיוק בנימין זאב, אבל ישראל הרצל הוא נצר לחוזה המדינה ומתנהג בהתאם: סבא-רבא של ישראל היה דודו של סבא-רבא של תיאודור הרצל. וישראל מרגיש את כובד האחריות על כתפו
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין יוצרת סרטים, עיתונאית
עץ דיגיטלי [צייר: הרצל ישראל]

הרצל והיהודים
משפחתו של אביו של תיאודור הרצל חיה בעיר זמלין שבסרביה, בה גרו משפחות עשירות. באותה תקופה חקקו שליטי הארץ שבעיר יורשו להתגורר רק עשרים וחמש משפחות יהודיות. משפחת הסבא שגרה בכפר ונשאה את שם המשפחה לבל, שינתה את השם ל-הרצל, על-מנת שתוכל לעבור לזמלין. שנים אחדות אחר-כך, עברה המשפחה לבודפשט בירת הונגריה, בה נולד הרצל (1860), ולאחר מכן העבירה את מושבה לווינה, שם התבגר תיאודור הרצל הצעיר, רכש השכלה והקים את משפחתו. לאחר שנפטר, בשנת 1904, הוא לא השאיר אחריו דור המשך, למרות שהוליד שני בנים ובת. נכדו היחיד, שנולד מבתו ושירת בצבא הבריטי, התאבד לאחר ששמע כי הוריו נרצחו בשואה במחנה טריזינשטט.
תאודור הרצל נולד למשפחה יהודית מתבוללת, והוא עצמו לא מל את בנו הנס. בצעירותו החל לחשוב על פתרון לבעיית היהודים, עוד לפני פעילותו להגשמת הציונות. ביומניו מופיע הרעיון שכל יהודי אוסטריה יתנצרו בגאון ובנוכחות הארכיהגמון. זמן לא רב אחר כך הוא עצמו ביטל רעיון זה.
לפי דעה אחת, הרצל החל להתוודע לציונות כתוצאה ממשפט דרייפוס, כשנשלח לסקר את המשפט בפריז מטעם העיתון האוסטרי "נויה פרסה". לדעתו של ההיסטוריון הישראלי פרופ' אבינרי הרצל הושפע מקריאת ספר אנטישמי, ולדבריו משפט דרייפוס כמעט לא מוזכר ביומניו או בכתבות ששלח מפריז לווינה.
הרצל, שהיה גם סופר נחשב, כתב ופרסם את הספר 'מדינת היהודים' שממנו החלה הפעילות המעשית להגשמת הציונות ה לכה למעשה . הוא עמד בראש הקונגרסים הציוניים הראשונים, פעל באופן דיפלומטי מול מנהיגי אירופה וטורקיה, ולמעשה היה 'עמוד השידרה' של התנועה הציונית עד מותו בגיל 44 ונחשב לחוזה מדינת היהודים מאז ועד היום.
עם מותו של הרצל נשארה משפחתו מרוששת. אשתו נאלצה למכור את חדר העבודה שלו על-מנת להתקיים. את ספרייתו קנה יהודי אמיד בשם וולפסון, נשיא ההסתדרות הציונית, אשר העביר אותה לעיר מגוריו, קלן.

איך אתה מרגיש כנצר להרצל "הגדול"?

כבן משפחתו תמיד התעניינתי מאוד בדמותו ובהגותו. חקרתי את חייו ואת חיי משפחתו, למדתי את משנתו, והרציתי עליו למעלה מ-30 פעמים במועדונים בשרון בהתנדבות.
בשלב הבא חקרתי איך ראו אותו האמנים בני זמנו, התחלתי לחקור את דמותו באמנות היהודית בת זמנו, ובעקבות זאת גיליתי שהרצל, שבעצמו היה איש תקשורת המודע ליכולותיה, הכיר בחשיבות הציור והצילום ככלי בעל השפעה ובניית תודעה לאומית, והעמיד עצמו כמודל בפני ציירים פסלים וצלמים, כדוגמת הצייר ג' קופאי, האמן המאייר והצלם א. מ. ליליין שאף צילם את הרצל על המרפסת, הצייר הרמן שטרוק, והפסלים פרידריך באר ובוריס שץ. הערצת אישיותו של הרצל הפכה את הרצל לאגדה עוד בחייו ותמונת דיוקנו הפכה עם מותו לסמל הנפוץ ביותר של התנועה הציונית. אחרי שהכנתי הרצאה בנושא "הרצל באמנות היהודית" החלטתי להמשיך וגם לצייר פרשנות משלי לתמונות הדיוקן המפורסמות שלו.

מהנדסה לצילום דיגיטלי

ישראל הרצל, מהנדס תקשורת ובעל תואר מסטר במנהל עסקים, שימש בתפקידים בכירים בחברות מובילות בארץ, כמו התעשיה האוירית ותדיראן. כיום הוא מתנדב בעמותת "אנוש" לפגועי-נפש, וכן ב"בנק הזמן" בעירו, כפר סבא, בנוסף להרצאות אותן הוא מריץ (בהתנדבות) ברחבי הארץ בנושא "משפחת הרצל". הוא בעל עיטור כבוד של מסדר "אבירי הגריל", אך, לדבריו, בקושי מצליח להכין חביתה...
ישראל נפגע קשות בעיניו והוא מוצא נחמה בעבודה מול המחשב ופיתח אופקים חדשים בתחום הצילום והציור. הוא הפיק ספר בשם "הציור בעידן הדיגיטלי", הנמצא בכל ספריות המוזאונים בארץ. במשך למעלה משנתיים כתב טור חודשי בשם "ניהול עולמי" בירחון "סטטוס", ועזב כשהתחלף העורך, רוביק רוזנטל.
מדברי האוצרת, אורית לוטרינגר: "בצבעוניות עשירה, מלאת תעוזה, יוצר ישראל עולם מרשים מאוד של סימבולים, אשר נברא מתוך מרחבים פנימיים ותחושות. עולם טעון בדימויים רבים של עיניים או ראשים, לצדם פורטרטים של מנהיגים ויידועי שם, או צילומים של ציורים מתוך תולדות האמנות, בהם הוא מתערב, נוקט עמדה, משנה, צובע ויוצר עבודה חדשה עם פרשנויות והיגדים משלו".
תערוכת היחיד הראשונה שלו תתקיים במוזאון הר הרצל בירושלים, בנושא הרצל, כמובן.
יחד עם ישראל מציגה בגלריית על האגם ברעננה גם בת זוגו, עליזה מרום. ציורי הנוף שלה, אקריליק על קנבס, מצטיינים ברגישות ובקלילות.
גלריה על האגם, רעננה, 15.2-28.2.16
אוצרת: אורית לוטרינגר

כלניות [ציירה: עליזה מרום]
תאריך:  17/02/2016   |   עודכן:  17/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רוביק רוזנטל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ממסעדת "דה לוקאל" התל אביבית, שהתברכה בשף מדופלם ועתיר-ניסיון, ניתן בהחלט לצפות ליותר ממה שמוצע בה
בלפור חקק
מחרוזת שירי אהבה שמעצבת ממש תורת אהבה משֶלה, על החלומות ועל המאוויים הכְּמוסים
עודד ערן, אואן אלתרמן
בזמנים של פער מפלגתי מתמשך בגישות כלפי ישראל, הצורך לאזן בין פוליטיקה אליטיסטית לפופוליסטית בולט במיוחד בקרב הדמוקרטים. ישראל בת מזל שהגיבור הפופוליסט של הבחירות האלה הוא ברני סנדרס, שאינו שותף לעוינות כלפיה, כפי שסביר שחשים רבים מתומכיו. אולם, בשנים הקרובות, אפשר שישראל ותומכיה לא יהיו ברי מזל
צבי גיל
חרף הנהגה אטומה וקלוקלת ואווירת השנאה והשטנה - ישראל היא עדיין לא סדום ועמורה ויש בה גם צדיקים
אודי דקל, עומר עינב
ניתן להגדיר את היעדרה של הגדרה מוסכמת לבעיה האסטרטגית שבפני ישראל, לצד תיעדוף שונה של האיומים והיעדר הצבעה על הזדמנויות, כ'מבוכה אסטרטגית'. במילים חריפות יותר: הכאוס בסביבתה האסטרטגית של מדינת ישראל גורם לכאוס מחשבתי ולבחירה בתפיסת הסטטוס-קוו כאופציה העדיפה    שרטוט קווי מדיניות לממשלת ישראל, שיסייעו להתמודדות מיטבית עם האתגרים    תובנות מהכנס השנתי (2016) של המכון למחקרי ביטחון לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il