X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מרמאללה לסעודיה ומשם לקנדה: על חייה של קנדית ממוצא פלשתיני שבחרה לעזוב את האיסלאם התובעני ולעבור לאורח חיים נוצרי
▪  ▪  ▪
סנדרה עטופה בדגל ישראל [צילום: CIJnews]

סנדרה (שם משפחתה שמור במערכת) נולדה למשפחה מוסלמית ברמאללה, שעברה לירדן ולאחר מכן לעיר ג'דה בסעודיה, שם עברה עליה תקופת ילדותה ובגרותה.
בגיל 21 כפו עליה להינשא לפלשתיני. היא היגרה לקנדה בשנת 2004, ושנה לאחר מכן, כאשר בנה היה בן 3, היא חזרה לסעודיה כדי להתגרש. בשנת 2012 סנדרה נתנה גט כריתות לאיסלאם ובחרה להתנצר. בני משפחתה הגיבו בצורה קשה להמרת הדת. אחותה, מוסלמית אדוקה המתגוררת בירדן, צעקה עליה ואיימה לרצוח אותה נפש, "שכן האיסלאם מורה למוסלמים לעשות כן במקרה של כפירה בדת", סיפרה סנדרה בראיון ל-CIJnews.
האחות גירשה את סנדרה מהבית ויצרה קשר עם הגרוש שלה, כדי לעדכן אותו בדבר ולשדל אותו שלא ימסור את הבן שלהם לאמו. סנדרה: "היא אמרה לי לשכוח מבני וכי אני לא אראה אותו עוד לעולם. היא התכחשה להיותה אחותי לאור העובדה שבראייתה אני הפכתי להיות כופרת. נאמר לי שלא לחזור לעולם לירדן אחרת אחי ירצח אותי בהתאם לדין האיסלאמי (השריעה)", נזכרת סנדרה בשיחתה הטעונה עם אחותה.

עולצים כאשר יהודים נרצחים

סנדרה מציינת, כי הגישה של מרבית הפלשתינים כלפי ישראל נשענת על יסודות עמוקים של שנאה. "הם מאשימים את היהודים בכל דבר. הם עולצים כאשר יהודים נרצחים. אין אצלם כבוד, אהבה ושלום, אלא רק זעם ושנאה לאחר", אמרה.
בתקופה בה התגוררה בערב הסעודית, תקופה אותה היא מכנה "חור שחור", סנדרה קיבלה חינוך איסלאמי אדוק. החינוך התחיל בגיל 9. "באותה עת נהניתי לקרוא את הקוראן, למרות שלא הבנתי באופן מלא את תוכנו בגין גילי הצעיר", סיפרה.
"רוב הנושאים שלמדתי היו קשורים לאיסלאם, לקוראן ולסונה (הוראותיו של מוחמד). למדתי על האיסלאם ועל הדין האיסלאמית (שריעה) שהוא הבסיס המוסרי של המוסלמים. לימדו אותנו על מזון כשר (חלאל), ועל המותר והאסור באיסלאם. כאשר גדלתי, ובעיקר בבית הספר התיכון, התחלתי לחוש שמספר דברים באיסלאם אינם הגיוניים. אהבתי לקרוא ספרים על פסיכולוגיה, והרעיונות שלמדתי שם היו עמוקים יותר מאלה שספגתי בלימודי האיסלאם. הדבר הוביל אותי להטיל ספק באללה ולתמוה אם הוא באמת בורא העולם".

גברים רשאים להינשא ל-4 נשים ולהכותן

היחס לנשים באיסלאם לא נתן לה מנוח, בפרט לאור העובדה שנכפה עליה ללבוש את הניקאב (כיסוי גוף מלא למעט חריץ צר לעיניים) אותו היא שנאה. בסעודיה השמרנית הנשים אינן יכולות לבחור את לבושן או אורח חייהן. האיסלאם אינו מכבד את זכויות הנשים. הוא מעניק לגברים סמכות עדיפה וגוברת על הנשים", היא מסבירה. על-פי הדין האיסלאמי, הגברים רשאים להינשא לארבע נשים ולהכות אותן אם הן אינן מצייתות להם".
"היו מאפיינים רבים אחרים בחברה הסעודית שלא יכולתי להשלים איתם, והגעתי למסקנה כי האיסלאם נוצר בידי גברים ועבור גברים. נוכח העובדה שחייתי במדינה הנשלטת בהתאם לדין האיסלאמי, לא יכולתי לפקפק בדבר בבית הספר או בבית. נכפה עלינו להאמין שהקוראן היא הספר האחרון שנגלה ע"י אללה וכי כל המפקפק בו נחשב מחלל את הקודש".
ההנחיות של הקוראן לרצוח כל אדם שאינו מאמין באיסלאם הדירו שינה מעיני סנדרה, הטוענת שהקוראן מלמד שהדרך היחידה להשגת הישועה עוברת דרך החובה הדתית של הג'יהאד. "בבית הספר לימדו אותנו, כי על-מנת להיות מוסלמי טוב הזוכה להגיע לגן-העדן חייבים למות למען אללה. יתר על כן, האיסלאם רואה ביהודים צאצאים של הקופים והחזירים. אדם שאינו מאמין באיסלאם ובמוחמד נחשב לאויב אללה, והמוסלמים בזים לו. כדי שהאיסלאם יוכל לכבוש ולהתפשט, המוסלמים חייבים לכפות על הכופרים להיכנע לאללה, לשלם כופר נפש (ג'זיה) או להיות מוצאים להורג".
חוסר הנחת שלה הלך וגבר מההיחשפות לשנאה ולאלימות שלימדו אותה האימאמים בבית הספר. "לא מצאתי שלום ואהבה בקוראן. גורמים רבים הניעו אותי לחדול מלקיים את מצוות האיסלאם ולדחות את האמונה באללה".

הסרטון שטלטל

לאחר שעברה לקנדה, החלה סנדרה לחפש תשובות בכוחות עצמה מבלי שחשה עוד בלחץ של הדין האיסלאמי. "מצאתי שלווה כאשר הייתי מסוגלת להתחבר לאל אופן אישי. ייחלתי לקשר אישי עם האל, המבוסס על אהבה ושלום וללא פחד. לאורך כל מאבקי כאם חד-הורית תמיד חשתי שאני מוקפת בנוכחות ובאהבה של האל".
באחד הימים צפתה סנדרה בסרטון וידאו ביוטיוב שגולל את סיפורה של ילדה מוסלמית נוג'וד עלי מתימן, אשר נכפה עליה להתחתן בנישואים שהוסדרו ע"י משפחתה. הילדה עונתה, נאנסה בידי בעלה המבוגר, הצליחה בדרך-לא-דרך להתגרש ונמלטה על נפשה. סיפור זה זעזע את סנדרה אשר מכירה היטב מלימודיה את האיסלאם כי חכמי הדת המוסלמים מתירים נישואי קטינות.
לאחר תקופה של חיפוש וחיבוט הנפש, סנדרה לקחה את כתבי הקודש הנוצריים ולא יכולה הייתה להניחם עד שהשלימה את הקריאה, והגיעה למסקנה כי אלה הם דברי האל, וכי כל מה שלמדה על הנצרות מפי האימאמים היה שקר. "אני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון כאשר גמרתי אומר לנטוש את האיסלאם", אמרה.
בנוגע לישראל, אומרת סנדרה כי ליהודים הזכות לחיות בשלום בארצם. היא מעוניינת להביא את המסר הזה לתקשורת הישראלית. לדבריה, העמידה שלה בפומבי לימין העם היהודי נובעת מכך שהיהודים הם מיעוט אשר נקלע בליבו של סכסוך פוליטי ודתי בין האיסלאם ליהדות. "בהיותי מוסלמית לשעבר, אני חשה מחויבות מיוחדת לעמוד לימין ישראל. לישראל הזכות להתקיים".

פורסם במקור: אתר CIJnews
תאריך:  19/02/2016   |   עודכן:  19/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערבייה שהתנצרה: "אוהבת את ישראל"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איזה מוצא זה "פלסטיני"?עם
הסבר המוצא  |  19/02/16 11:27
2
את המאמר הזה של שניידר
מאמר לשמאלני  |  19/02/16 17:59
3
שתקרא את התנ"ך ותגלה את האמת ל"ת
עיניה  |  19/02/16 18:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ארי בוסל
האיסלאמיסטים צועדים בבטחה הולכת וגוברת ומרגישים כי כוחם הולך וגובר. איש לא יכול - וגם לא מנסה - לעוצרם. רק מתי מעט, הרעד העובר בהם כה חזק והם יודעים שחובה לעשות מעשה - שהרי איך תינצל שארית הפליטה?
יוני בן-מנחם
על-פי מקורות בחמאס יו"ר הלשכה המדינית ח'אלד משעל החליט שלא להתמודד בבחירות על ראשות התנועה והמועמד המוביל לתפקיד הינו אסמעיל הניה. דאגה במחנה הסוני ששינוי ההנהגה בחמאס יאיץ את התקרבותה מחדש לאירן
אודי דקל, עומר עינב
ניתן להגדיר את היעדרה של הגדרה מוסכמת לבעיה האסטרטגית שבפני ישראל, לצד תיעדוף שונה של האיומים והיעדר הצבעה על הזדמנויות, כ'מבוכה אסטרטגית'. במילים חריפות יותר: הכאוס בסביבתה האסטרטגית של מדינת ישראל גורם לכאוס מחשבתי ולבחירה בתפיסת הסטטוס-קוו כאופציה העדיפה    שרטוט קווי מדיניות לממשלת ישראל, שיסייעו להתמודדות מיטבית עם האתגרים    תובנות מהכנס השנתי (2016) של המכון למחקרי ביטחון לאומי
יוני בן-מנחם
הוצאתו להורג של פעיל חמאס שנחשד כי הסגיר את מקום המסתור של מחמד דף לישראל מעוררת סערה בחמאס ובתנועת "האחים המוסלמים". הפרשה משקפת את הסכסוכים וחילוקי הדעות בתוך הנהגת הזרוע הצבאית ובינה לבין מנהיג התנועה חא'לד משעל
מנשה שאול
ראש הממשלה איסמאעיל הנייה התגאה בחפירת המנהרות כאמצעי מלחמה נגד ישראל    בית הדין המנהלי במצרים דחה את ערעורן של עובדות באוניברסיטת קהיר האוסרת עליהן לבוא לעבודה בכיסוי ראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il