הקמעונאות ועולם מוצרי הצריכה, אומנם חיים מהלקוחות הקיימים והמבוססים, אולם דווקא הצעירים, הם אלא אשר משנים את הזווית, הגודל, הצבע ואת השיפוע של המדף.
הצעירים בגילי העשרים והשלושים, צורכים היום הרבה יותר ירקות ופירות ומעדיפים אותם ללא חומרי הדברה וריסוס, צורכים פחות משקאות ממותקים ומעדיפים מי ברז מסוננים על-ידי בריטה ודומיהם, ממעטים לצרוך מוצרי חלב, צורכים יותר תה וג'ינג'ר, שלא לדבר על הצניחה החדה במכירת מוצרי בשר מעובד ונקניקים למיניהם, ומשנים, אם כי באיטיות מה, את כללי המשחק ואת תמהיל המוצרים על גבי המדפים ברשתות המזון והפארם.
נכון הצעירים האלה, נאבקים קשות ביוקר המחיה, אם זה בשכר הדירה או בהחזר המשכנתא, בחיתולים ומזון לתינוקות, אך הכי חשוב זו המודעות ההולכת וגדלה שלהם לנושא הבריאות ושמירה על היגיינה בסיסית.
שמירה על כושר זה מתחיל במודעות לשמירה על ניקיון הפירות והירקות (משרים אותם במים עם חומץ), דרך מאפים בריאים יותר ולחם מלא, הורדה הולכת וגדלה של מוצרי בצק קפואים ירידה בקניית חטיפים ומתוקים ובעיקר ירידה בכמויות האוכל הנקנות והנאכלות, מאחר שבעיקר לצעירים קיימת מודעות גדולה יותר למראה החיצוני, לשמירה על כושר ולהקפדה על מזון בריא ובמינונים מתאימים יותר.
(ניתן לראות מגמה זאת, דווקא במכירת מקפיאים חשמליים למטבח. פעם מוצר זה היה "מוצר חובה" ובשנים האחרונות, חדרה התודעה, שמוצר זה מיותר ועדיף להיעזר במקפיאי הרשתות).
לאט-לאט חודרת המודעות להורדה בכמויות האוכל, אם כי זה תהליך איטי ואולי בלתי נראה לעניין במיוחד לעיין בלתי מזויינת.
עדיין העגלות בסופר גדושות מדי (עדיין למרביתנו לא נעים להסתובב בסופר עם העגלה הגדולה, (גדולה מידי) רק עם מעט מוצרים, מרבית הציבור נמצא בתחושה של מצור ואו מלחמה קרבה שלא לצורך ועדיין הציבור נענה למבצעי הכמות, אשר רובם נזרקים בסופו של דבר לפח (אם כי רוב האנשים לא חושבים כך).
גם עידן האינטרנט מתחיל להשפיע ולהוריד את הכמויות, שכן מזמינים מה שצריך ופחות מושפעים מהמחירים, אם כי קיימת עדיין מגבלת סכום ההזמנה ועלות המשלוח, ברקע, אולם אם התגברות התחרות, גם עלות המשלוח תרד ותעלם עם השנים ואולי אף תעלם לחלוטין.
בשוק האופנה, השפעת הצעירים, הייתה גדולה מאז ומעולם שלא לדבר על מדפי הסלולר ושאר האביזרים הנלווים.
הידעת? כשליש מהמוצרים הנקנים על ידינו בממוצע, אינם בשימוש ואו נזרקים בסופו של דבר לפח?
כל אחד יכול לעשות בדיקה קצרה להוכחת טענה זו אצלו בבית, בדיקה שלוקחת אולי 4 דקות לכול היותר.
בדקו כמה זוגות מכנסיים לדוגמה יש לכם בארון וכמה מהם נמצאים בשימוש?
תופתעו לגלות שכשליש מהמכנסים לא נמצאים כלל בשימוש ואו תוכלו להוציא אותם מהארון ולא תרגישו כלל בחסרונם, אך לבטח תרגישו בדבר אחר ברור ומובהק - שיש לכם יותר מקום.