X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עדי שמחוביץ' משמשת בתפקיד סגנית דובר במשרד המשפטים ומדבררת בעיקר את מח"ש בעלה אביעד גליקמן הינו כתב המשפט של ערוץ 10 ניגוד עניינים מובנה מסכן עבודתם של כתבי המשפט בכלי תקשורת מתחרים, וגם מאלץ את גליקמן "להתנחמד" לבכירי משרד המשפטים
▪  ▪  ▪
גליקמן. זוכה מן ההפקר? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

משרד המשפטים הוא, כידוע, אחד הגורמים החזקים במשק. מערך הדוברות המופעל מול כלי התקשורת, המספק שירותים ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליטת המדינה, ולגופים הנוספים במשרד, נחשב לאחד החשובים בשירות הציבורי.
כתבי המשפט בכלי התקשורת ניזונים מדוברות משרד המשפטים, בעניינים רבים העומדים על-סדר היום הציבורי. יש בהם - כמו ברוך קרא (ערוץ 10) - הסמוכים יתר על המידה ללשכת הדובר, ומשמשים בפועל כדוברים סמויים, תוך פגיעה בציבור הצופים.
סוד גלוי הוא כי כתבי המשפט מתחרים ביניהם על השגת מידע בלעדי ממשרד זה, ו"משגיחים" זה על זה שלא יינתן יתרון למי מהם. בנוסף, כי כל אחד מהדוברים בלשכת הדוברות חשוף למרבית השאילתות המוגשות לדוברות משרד המשפטים. לכן אין אולי פלא, כי קיימת מורת רוח כמעט גלויה מכך שאחת העובדות הבכירות בלשכת דובר משרד המשפטים היא עדי שמחוביץ', רעייתו של כתב המשפטי של ערוץ 10, אביעד גליקמן (העובד בערוץ 10 כצוות עם ברוך קרא).
עדי שמחוביץ' (שעומדת לשוב מחופשת לידה) מדבררת בעיקר את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), ומבצעת משימות נוספות. כתבי המשפט מכלי תקשורת נזקקים לשירותיה, באופן שוטף. הם נאלצים להפנות אליה שאילתות, הכוללות לעיתים מידע בלעדי שמגיע לידיעתם, ולהסתכן בדליפת המידע לבעלה-גליקמן (ערוץ 10), היינו: לכלי תקשורת מתחרה.
מצב זה בלתי נסבל. שכן, הוא מגלם בתוכו ניגוד עניינים מובנה. ומאחר שאין עסקינן במלאכים, וקשה לצפות משמחוביץ' להימנע מלשוחח עם בעלה בביתם על עבודתה במשרד המשפטים, הרי שאנו מצויים בניגוד עניינים מובנה פסול ואסור, שיוצר סיכון ממשי לדליפת מידע אסורה ופסולה לערוץ 10 בכלל ולגליקמן בפרט. בידי הח"מ מידע כי בכמה עניינים מוכמנים גילה גליקמן בקיאות מופלגת בדבר פעולות שנעשו במח"ש, דבר המעלה כמעט באופן אוטומטי את החשש שמא הוא זוכה מן ההפקר, וכי מידע שהתקבל בדרך פסולה פורסם בערוץ 10 באמצעות ברוך קרא או עיתונאי אחר.
ניגוד העניינים המובנה מסכן זרימה חופשית של מידע לצופים בערוץ 10, במיוחד מידע שלילי ו/או ביקורתי כנגד אנשי משרד המשפטים. שכן גליקמן נאלץ גם הוא "להתנחמד" לבכירי משרד המשפטים, בתקווה שאלה ימשיכו לשמור על רעייתו ולקדמה בעבודתה.
דובר משרד המשפטים, משה כהן, התבקש להשיב לשאלות שלהלן:
  • 1) מדוע הותר לשמחוביץ' לשמש במשך שנים כדוברת ו/או כסגנית הדובר.
    2) מדוע לא תועבר לתפקיד מחוץ למערך הדוברות, אם וכאשר תשוב מחופשת לידה.
על-כך הגיב משה כהן:
"הנ"ל עובדת בדוברות משרד המשפטים משנת 2009. העניין הוסדר בשעתו באמצעות הסדר ניגוד עניינים אשר נערך בפני היועצת המשפטית של משרד המשפטים, ובמסגרתו מנועה העובדת מלעסוק בכל נושא הנוגע לעניינים המסוקרים בידי בעלה".
תשובת דובר משרד המשפטים אינה מספקת מענה משכנע, ומעלה שאלה: מדוע בכירי המשרד אינם מקיימים נורמה בסיסית של הימנעות מניגוד עניינים, שאותה הם דורשים מאחרים כדבר המובן מאליו. בנסיבות אלה מסתכנים במשרד המשפטים בהפרת אמונים. ברי, כי המגבלה המוטלת על שמחוביץ' אינה מבטיחה שמידע אקסקלוסיבי המובא לידיעתה ולתגובת משרד המשפטים, מצד כתבי משפט אחרים, לא ידלוף לבעלה - שמעמדו המקצועי וגובה שכרו מותנה ב"סחורה החמה" ביותר שישיג עבור ערוץ 10.

תאריך:  05/03/2016   |   עודכן:  05/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניגוד עניינים בדוברות משרד המשפטים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו ברור מדוע נלחם בחרוף נפש
נער הייתי  |  5/03/16 01:53
 
- ברור שנשלח מטעם הפרקליטות
שמעון אמסלם  |  5/03/16 07:31
 
- ראו את גליקמן ביומן בדקה 60
שושי  |  5/03/16 10:14
 
- ראיתי את גליקמן, שיא עליבות עו
שלום כלפה  |  5/03/16 17:53
2
ניגוד עניינים כרגיל...אין חדש
חשדנית  |  5/03/16 02:13
3
נאפוטיזם ויד שלוחצת שרץ בידה
חתול רחוב  |  5/03/16 05:43
4
עתונאי חסר יושרה
חרד  |  5/03/16 08:41
5
הפודל ...
שוקי משעול  |  5/03/16 09:02
 
- ליבי ליבי עליך
חתול רחוב  |  5/03/16 13:56
 
- ערר
תגובה לשוקי משעול  |  6/03/16 14:17
 
- שוקי, חבל שלא הקלטת את פישר
חשדנית  |  6/03/16 22:27
6
דיני נפשות
יוסף הדואג  |  6/03/16 08:42
7
צביעות מצידו של קרא וגליקמן
צופה מודאג  |  26/03/16 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המשנה לראש עיריית קריית שמונה השתתף בדיונים לאישור בניית מרכז מסחרי על מגרש בבעלות חברה שבה הוא שותף    על המגרש, בגודל 533 מ"ר, נרשם שיעבוד בסכום חריג של 3.9 מיליון שקל    חבר מועצה מאשים: "השווי הגבוה ככל הנראה, מגלם בתוכו זכויות מיוחדות, שלצורך קיומן ומימושן פועל מר זפרני"
אלעזר לוין
רואה החשבון החיפאי הצנוע, שהקים אימפריית נדל"ן בגרמניה, הפתיע השבוע את עולם הנדל"ן, כשרכש כ-18% ממניות כלכלית ירושלים, ב-245 מיליון שקל    התוכנית: לחבור עם אחרים, אולי הפניקס, ולהשתלט על החברה
טובה ספרא
ליקוי החמה אינו תומך בשיתופי הפעולה בין לפיד וליברמן. גם גדעון סער מקבל המלצה ממופע הליקוי    אנו ברצועת זמן בה הרטוריקה מניפולטיבית וקיים פיתוי להאשים אחרים בכישלונות וליצור מצב שיהיו שעיר לעזאזל    מומלץ לדחות החלטות לאחר הליקוי    המשיכו לשמור על מוצא פיכם
עליס בליטנטל
כמה אפשר לצחוק מהמוות, מהתאלמנות ומהחיים עצמם, מוכיח תיאטרון היידישפיל בהצגתו "מועדון האלמנות העליזות" (באנגלית "מועדון בית הקברות"). מסתבר, שביידיש - זה תמיד מצחיק יותר; גם לבורים ביידיש כמוני
יוסף כהן-אלרן
שלא כהרגלי אני רושם כאן דברים על שני ספרי ילדים שהתקבלו יחד לידי    דפדפתי בהם מתוך סקרנות ואחר כך, משקראתי, מצאתי שיש בהם משקל פדגוגי וכי יש קשר של נושא ביניהם    אודה כי שתי הכותבות ידידות לי, אך אכתוב על הספרונים במידה: "הגמדון של פילוני" מאת רינת מצליח, ו"פגישה חלומית" של יהודית מליק-שירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il