X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
טענה מקורית בבקשה לעיכוב ביצוע

הנימוק: פגיעה במוניטין עוה"ד

בני הזוג גיל וכנרת פרנקו ביקשו מבית המשפט העליון לעכב פסק דין שחייב אותם בהוצאות כבדות, בנימוק שהוא פוגע במוניטין של האישה כעורכת דין. השופט יורם דנציגר ממש לא התרשם
▪  ▪  ▪
מוכרים בזכרון יעקב

נימוק כזה לערעור עוד לא יצא לכותב שורות אלו לקרוא, למרות שכבר קרא לא מעט: הותרת פסק הדין על-כנו תגרום נזק למוניטין של... עורכת הדין.
מעשה שהיה כך היה. בני הזוג גיל פרנקו וכנרת זמור-פרנקו הגישו תביעה נגד ערן הורביץ ואביו, בסכסוך על רכישת דירה בזכרון יעקב. זמור-פרנקו, עורכת דין במקצועה, ייצגה את השניים. אלא שתחילה מחקו בני הזוג את התביעה נגד האב, ולאחר מכן נמלכו בדעתם ומחקו אותה גם נגד הבן.
למרות שהתביעה נמחקה לפני שנשמעו ראיות בתיק, חייב שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, מנחם רניאל, את בני הזוג פרנקו בתשלום הוצאות ריאליות בסך 58,500 שקל. לדבריו, התביעה נמחקה לאחר שהוגש כתב הגנה והתקיים דיון בבקשת פרנקו לצו מניעה, התשלום בו נשא הורביץ הוא סביר וכמו כל זוכה - מגיע לו לקבל בחזרה את מלוא הוצאותיו.
פרנקו ערערו לבית המשפט העליון על חיובם בהוצאות, בטענה שמדובר בסכום בלתי סביר בעליל. לדבריהם, לא ניתן לראות את הורביץ כמי שזכה בהליך, שכן כאמור הם מחקו את התביעה לפני שמיעת הראיות. לצד הערעור, ביקשו השניים לעכב את ביצועו של פסק הדין. לצד הנימוקים הרגילים - בפסק הדין יש טעות משפטית וטובים הסיכויים שהערעור יתקבל - היה להם טיעון מקורי, כפי שמצטט אותו (יום ב', 7.3.16) השופט יורם דנציגר:
"עוד הם טוענים כי מאזן הנוחות נוטה לטובתם משום שככל שלא יעוכב ביצוע פסק הדין, 'דבר תשלום ההוצאות ייוודע לכל האישים החשובים אשר מכירים את המשיב ואת המבקשים, אשר יראה כאילו המשיב זכה בתביעתו... כך שהנזק שייגרם לעבודתה ותדמיתה של המבקשת יהיה בלתי הפיך, בעוד היא למעשה בחרה למחוק את תביעתה'. הוסבר כי המבקשת 1 היא עורכת דין מוכרת באזור מגוריה, שהוא גם אזור מגורי המשיב [זכרון יעקב]".
דנציגר לא התרשם. הוא הזכיר שככלל - חיוב כספי מעוכב רק במקרים חריגים ביותר. עוד אמר, כי פרנקו לא הוכיחו שמצבם הכלכלי קשה, כפי שטענו סתמית וכללית. ואילו על הטיעון בנוגע למוניטין של עו"ד פרנקו, אומר דנציגר ביובש:
"לא מצאתי ממש גם בטענה לנזק תדמיתי שייגרם למבקשת 1 כתוצאה מ'זכייה' כביכול של המשיב בהליך. טענה זו נשענת על השערות וסברות גרידא ולא על עובדות או ראיות. יתר על כן, לא שוכנעתי כי הפגיעה התדמיתית הנטענת עלולה להסב למבקשת 1 נזק ממשי בנסיבות העניין". לאור כל אלו, הוא מסכם, לא צריך בכלל להידרש לסיכויי הערעור.

תאריך:  08/03/2016   |   עודכן:  08/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
משה יועד הכהן, המתחיל לדון בתיק מצגר, הוא שופט אדברסרי מובהק, הניחן גם בהומור, סבלנות ותשומת לב למתרחש באולמו
יואב יצחק
ברוך קרא פועל כמו שטינקר ומנצל מעמדו לרעה    ל-News1 נודע, כי בימים האחרונים פועל קרא כדי לחבל ולהטיל דופי ולבצע דה-לגיטימציה לסדרת התחקירים "דיני נפשות" ולעיתונאית-הבמאית אורנה בן-דור
סימה שיין
תוצאות הבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר למועצת המומחים ולמג'לס באירן משקפות שינוי, במסגרתו הצליחו אנשי המחנה המתון (יחסית) לכרסם בכוחם של השמרנים הקיצונים    בהקשר הישראלי, השאלה המרכזית היא - האם הצלחת "מחנה רוחאני" תביא גם לשינוי במדיניות האזורית של אירן?
אורנה ליברמן
בעקבות "לא לישון לעולם" מאת וילם פרדריק הרמנס    הרומן כתוב בגוף ראשון: זהו יומנו האישי של אלפרד איסנדורף, סטודנט הולנדי לגאולוגיה
יורם דורי
יום האישה הבינלאומי הביאני לשוטט ברחבי אתרי המורשת כדי לבחון ולעקוב אחרי הצלחות נשיות יוצאות דופן ועם זאת לאתר ספורים על נשים פורצות דרך במאה הקודמת. הציניות שבי הביאה אותי למחשבה שפעם נשים פרצו דרך בלי יום מיוחד. כנראה שלפני שנקבע יום האישה הישראלי או זה הבינלאומי היו לא פחות נשים פורצות דרך מאשר היום. נשים לא פחות אמיצות מאשר היום. נשים שתרומתם לשמירה על חיינו ולעיצובם הייתה דרמטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il