X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רכש עם שותפים את המגרש היקר ביותר בהיסטוריה של א"י והמדינה יבנו 324 דירות ו-10,400 מ"ר חלק מששת אריות הנדל"ן שהפסידו חורקים שיניים בזעם בונה 3,500 דירות פלד מגיב לראשונה על טענות לגבי העסקה: "התקציב מאוזן לתפארת"
▪  ▪  ▪
מוטי פלד. ממהר להחתים

הכלכלן ואיש הנדל"ן מרדכי (מוטי) פלד, יזם בן 38, זכה השבוע, עם שני שותפיו וקבוצת רכישה מאחוריו, במכרז לרכישת המגרש היקר ביותר שנקנה אי-פעם בישראל: הם התחייבו לשלם לרשות מקרקעי ישראל, בעוד כחצי שנה, 1.33 מיליארד שקל (כולל מיסים ופיתוח) בעד מגרש בן 9.1 דונם בדרום הקריה, תל אביב, לבניית 324 דירות יוקרה ובנין משרדים ומסחר. בכל ההיסטוריה של א"י ומדינת ישראל לא הייתה עסקה כזו.
"מינהל מגורים" גברה במכרז על שישה מאריות הנדל"ן של ישראל - גינדי החזקות, האחים חג'ג', ישראל-קנדה, אקרו נדל"ן, אילה אגם, אפריקה ישראל. לא פלא שחלקם חורקים שיניים בזעם. האחים חג'ג, למשל, הודיעו לפני כמה שבועות שכבר, מכרו מראש את כל הדירות. גם חברת אילה אגם ארגנה קבוצת רכישה. אולם החוזים היו מותנים בכך שהיזם-המארגן יזכה במכרז. עכשיו, כאשר הפסידו, הם עומדים בפני אפשרות של הפסדים ניכרים - מצב שאף יזם אינו אוהב.

"הקבוצה מונה 470 חברים, יש רזרבות"

ואכן, רק זכה מוטי פלד במגרש היקר מאוד, מצידו הדרומי של רחוב קפלן, וכבר הותקף על-ידי מי שמתוארים כ"גורמי נדל"ן בכירים". לדבריהם, פלד וקבוצת הרכישה שהוא מייצג התחייבו לשלם מחיר גבוה מדי בעד המגרש. הם לא יוכלו לעמוד בו, וייאלצו "ללא ספק" להחזיר את המגרש בעוד חצי שנה לרמ"י. מי הם הגורמים עלומי השם? News1 קיבל את שמותיהם, אך לא לפרסום. נא לנחש או להעריך מי הם אותם שני יזמים, המצפים לכשלונו של פלד, שייאלץ להחזיר את המגרש, כדי שיימכר מחדש, אולי ממישהו אחר (מי?...). גם השמאי הוותיק ארז כהן העלה חששות, אומנם מאופקים יותר, לגבי הצלחת העסקה.
בראיון ל-News1 מגיב מוטי פלד לראשונה על הטיעונים נגד העסקה. פלד: "אלו טענות מגוחכות, וכל מי שמכיר את פרטי העסקה יודע זאת. נכון, המגרש מיועד לבניית שלושה מגדלי מגורים בני 30 קומות. אבל הטוענים "שכחו", שהתשלום כולל גם זכויות בנייה ל-10,400 מ"ר נכסים מניבים - 8,100 מ"ר משרדים ו-2,300 מ"ר מסחר, מדובר בכ-110 משרדים ו-30 חנויות. הקבוצה מונה סך הכל כ-470 חברים. התקציב נבנה בקפידה והוא מאוזן לתפארת, הוא כולל גם רזרבות ניכרות".

"אירגנו את הקבוצה במשך עשרה חודשים"

בראיון, חושף פלד לראשונה גם את שיטת ארגון קבוצת הרכישה הגדולה: "רוב חברי הקבוצה הם העמיתים בקבוצה קודמת, שהתמודדה בנובמבר אשתקד על רכישת המגרש המקביל, מצידו הצפוני של רחוב קפלן. אומנם הפסדנו, אבל רוב חברי הקבוצה הלכו אתנו למכרז השני וחדשים הצטרפו. אירגנו את הקבוצה הקודמת במשך חצי שנה, על-ידי צוות אנשי המכירות שלנו. בסיכום, אנחנו עובדים 10 חודשים על ארגון הקבוצה הרוכשת. יש בה אנשי עסקים רציניים מאוד!"
מוטי פלד סיים לימודי ב.א. בכלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן. נשא אישה, הוליד ארבעה ילדים ונכנס תוך כדי כך לעסקי הנדל"ן, תוך הקמת החברה וגיוס השותפים. הם יושבים בקומת משרדים צנועה, באזור רחוב יגאל אלון בתל אביב. לצידו של פלד יושב אחד השותפים, שלמה ונטורה, בעבר סגן המחלקה לליווי פיננסי בבנק דיסקונט. שותף נוסף הוא יאיר מרט, שהיה מראשי מינהלת המגורים של צה"ל.
מהי חלוקת העבודה?
פלד: "ונטורה אחראי לניהול ולקשר עם הבנקים. מרט מטפל בנושאי תקציב וארגון. אני עוסק בפיתוח עסקי ובשיווק".
סיסמת החברה היא אחדות ישראל, וכן, רוב הפרויקטים קרויים בשמות כמו "פסגת האחדות" או "מגדל האחדות". חוץ מההיבט הרוחני, יש במילה זו גם רמז ברור למבנה של קבוצת הרכישה: התאחדות של מאות עמיתים ומשקיעים קטנים ובינוניים, המאמינים שהאחדות בינם תוליד עסקה טובה.

עורכי דין הפכו למקדמי מכירות

אתם עובדים לבד?
פלד: "מה פתאום! בחברה עובדים 25 איש, בעיקר מקדמי מכירות ומגייסי עמיתים לקבוצות הרכישה, שהם עיקר הפעילות שלנו. בין העובדים מצויים עורכי דין ורואי חשבון, אנשי מקצוע בנדל"ן ובנושאים משיקים".
החברה מתנהלת בפשטות. בכיר בחברה שרוצה ספל קפה, יקום לא אחת לעצמו. אין פאר חיצוני, סתם משרדים נקיים ותכליתיים.
מה עשיתם עד היום?
פלד: "מינהל מגורים אחראית כיום על בניית 3,500 דירות, כולן באמצעות קבוצות רכישה. מרכז פעילותנו הוא בחריש, שם אנחנו היזם הגדול ביותר, בונים כ-1,500 דירות, כולל תוספת של 20 אחוז שקיבלנו על-פי תיקון שבס. בראשית 2013 רכשנו מרמ"י מגרש ל ל-592 דירות, שגדלו ל-705 בזכות תיקון שבס. אשתקד רכשנו מאשדר מגרש נוסף ל-490 דירות. גם הן גדלו בכ-34 מיליון שקל. יש גם מגרש שלישי לבניית בניינים מדורגים. אנחנו בונים כ-1,000 דירות נוספות בפתח תקוה, ברמת גן, במודיעין, באלקנה ובקרית גת".
טענה אחרת היא, שעד היום אין ליווי פיננסי לאחד הפרויקטים.
פלד: "הנה העובדות. 900 דירות נמצאות בבנייה. הושלמה בניית השלד, והדירות יימסרו בעוד כשנה. קבוצת רכישה אחת לא הצליחה להשיג ליווי פיננסי. הם פנו ללאומי ולמזרחי-טפחות, שלא יכלו לתת להם ליווי, כי השלימו את המכסה המותרת להם על-ידי בנק ישראל. באנו לעזרתם, ובאחרונה אירגנו להם ליווי פיננסי על-ידי שתי קרנות השקעה, האחת פרטיות והאחת קרן מוסדית. השמות יפורסמו בקרוב, והבנייה עומדת להתחיל:
האם באמת האחדות כל כך חשובה, ועדיף לרכוש דירות באמצעות קבוצת רכישה?
פלד: "הדירות בקבוצת רכישה זולות מדירות שקונים מיזמים פרטיים. הקבוצה היא בעצם היזם של עצמה, וחוסכת את הרווח הקבלני. בנוסף, קבוצה של מאות חברים יכולה להשיג מחיר ותנאים טובים יותר מקבלן מבצע. מצד שני, יזם תלוי רק בעצמו, חותם על חוזה עם קבלן, ומתחילים לבנות. אבל חלק גדול מעמיתי קבוצות הרכישה קונים דירה כדי לדור בה. לכל אחד יש טעם אישי ודרישות משלו, וזה מעכב את הבנייה ולעתים גם מייקר אותה".
כל צוות העובדים של מינהל מגורים עסוק מאוד בימים האחרונים, מאז זכו במכרז ביום שני בערב. יש להחתים מהר ככל האפשר את 470 הקונים על החוזים, אחרי שקודם לכן חתמו רק על חוזים מותנים. קשה מאוד לשוחח בנחת עם פלד ועוזריו. הם רוצים לגמור מהר ככל האפשר. אז אולי יהיה למוטי פלד זמן, יהודי שומר-מצוות, ליהנות מאחד מתחביביו - האזנה לקונצרטים לחזנות.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  25/03/2016   |   עודכן:  25/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלד עושה היסטוריה: מגרש ב-1.33 מיליארד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
אביגדור ליברמן ממשיך להסתער על לשכת ראש הממשלה    דני עטר מכניס לקק"ל את משפחת דרעי - והתוצאות ברורות    יוחנן דנינו לא משלם על מסע הפרידה היקר והיוקרתי
יובל לובנשטיין
מדוע לאפשר יבוא ושימוש בסוג זה של חומר בגורם לנזקים אדירים למערכת אכיפת החוק, לעומס רב ולהקצאת משאבים מיותרת
חיים נוי
הפערים החברתיים בין מתנחלים לחילונים-שמאלנים נפגשים בזירת החתונות - קומדיה שנונה ועליזה ואפילו הזויה - התיאטרון הקאמרי
אלי אלון
ביוני 2015 הלך לעולמו יואב נחשון חבר קיבוץ גבע שהיה מסולני להקת הגבעטרון ומעמודי התווך של להקה זו במשך שנים רבות. סיפור חיו המרגש
עו"ד עופרה בן-מאיר
על הקשר בין התעללות והזנחה בילדות ובין התמכרויות, תהליך הגמילה וההשלכות על חיי המטופלים    ראיון עם הרב אקשטיין, מנהל ארגון 'רטורנו' לטיפול בהתמכרויות, ועם בוגרי המוסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il