X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפעימה השנייה של הרפורמה כובלת את תושבי עפולה לבית שאן בלי לאפשר מעבר מוזל לטבריה ואת תושבי טבריה לקריית שמונה ולצפת בלי לאפשר להם מעבר מוזל לעפולה
▪  ▪  ▪
תחנה מרכזית טבריה. רפורמה לא שלמה
כך תיראה פעימת התעריפים החדשה
עידן יוסף
מהפכת תעריפי התחבורה הציבורית נמשכת: מיום שישי הקרוב יתוספו שבעה אזורים חדשים שיחברו את כל הישובים בישראל לארבע המטרופולינים הגדולות
לרשימה המלאה

לגלות גמישות
אם בתוך המטרופולין אין שום מניעה שיהיה מעבר בין שתי טבעות תיכונות, מבלי שיורחב טווח הנסיעה לכל המטרופולין, קל וחומר שאפשר לעשות זאת בין שני תתי-אזורים סמוכים. תנו לנוסע את האפשרות לבחור מהם שני תתי-האזורים בהם הוא עושה הכי הרבה שימוש. איש לא ביקש לאפשר מעבר בין שני תתי-אזורים רחוקים, אלא את הדבר הכי הגיוני ומתבקש. ומה עם העלות? כלל לא בטוח שהעלות למדינה תגדל. אדרבה, יש סיכוי שאפילו תהיה נמוכה יותר ותתברר כמשתלמת למדינה.

ב-1 באפריל הורחבה רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית לכל הישובים בארץ. חלקו המערבי של צפון הארץ נכנס כבר ב-1 בינואר לרפורמת המטרופולינים, ונכלל במטרופולין חיפה. ביום שישי האחרון צורף החלק המזרחי של צפון הארץ כאשר העיקרון המנחה היה לא להכליל ממש את האזורים החדשים ממזרח במטרופולין, אלא ליצור חיבור שיאפשר מעבר זול יותר בין האזורים שנוספו למטרופולין.
אולם בדיקת News1 מצאה כי בתכנון האזורים החדשים קיימת לקונה, שאינה מאפשרת מעבר בין שני האזורים התיכוניים. כדי להבין זאת דרושה הקדמה קצרה:
צפון-מזרח הארץ חולק לשני אזורים - צפוני (צפונה מנצרת ועד רמת הגולן) ודרומי (דרומה לנצרת ועד החלק הדרומי של העמקים). שני אזורים אלה מחולקים אף הם לארבעה תתי-אזורים, שניים לכל אזור: 1א - הגליל העליון וצפון הגולן ; 1ב - סובב כינרת ודרום הגולן; 2א - עפולה; 2ב - בית שאן.
לנוסעים מתאפשר לעשות מינוי בתוך תת-אזור, בין שני תתי-אזורים ובין אזור למטרופולין כולה. אולם הרפורמה החדשה אינה מאפשרת להם לנוע בהנחה בין שני תתי-אזורים צמודים, רק משום שמשרד התחבורה מחשיב אותם במפות כאזורים נפרדים. כלומר, הרפורמה אינה חלה במעבר שבין תת-אזור 1.2 לתת-אזור 2.1.
כך למשל, במקום שנסיעה הלוך-חזור בין טבריה לעפולה תעלה 21.50 שקל, היא עולה 43 שקלים לפחות. לפחות, כי היא אינה כוללת החלפה בין קווים.
מדוע אפוא כובל משרד התחבורה תושבים מטבריה והישובים סביב הכינרת שעובדים בעפולה והאזור לצפת, קריית שמונה וקצרין - אזורים שהם אינם מגיעים אליהם ומדוע הוא כובל את תושבי אזור עפולה העובדים בטבריה ובישובים סביב הכינרת לבית שאן והאזור שאליהם הם אינם מגיעים.
גורם ברשות הארצית לתחבורה ציבורית אמר ל-News1 שהסיבה לכך היא שתיקון כאמור אמור להיות חלק מהרפורמה הבינעירונית, אותה רפורמה שבהיעדר מימון עדיין לא נקבע לה תאריך יעד.
הבלבול ברמלוד
בהזדמנות זו כדאי להעיר כי במסגרת הפעימה הראשונה של הרפורמה בינואר, בה צורפו לוד ורמלה למטרופולין תל אביב, הן צורפו באופן חלקי הגורם ללא מעט בלבול הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים. מתברר, כי ערים אלה נחשבות חלק מהטבעת הפנימית של גוש-דן רק לעניין מינויים, אך לא לעניין נסיעה בודדת שבה מתאפשרת נסיעת המשך של 90 דקות. חוסר האחידות הזה גורם לנוסעים ללא מעט ויכוחים בין נוסעים לנהגים, כאשר כל צד בטוח בצדקתו.

אזור הגליל המזרחי, הגולן וסובב כנרת (עם מטרופולין חיפה והצפון)
אזור בית שאן ועפולה (עם מטרופולין חיפה והצפון
תאריך:  05/04/2016   |   עודכן:  05/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמת התעריפים: העמקים נפלו בין הכסאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תשובה לשאלת בעל הרשימה
אוונגארד  |  5/04/16 18:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
הרכבת התחייבה לבצע התמודדות פנימית ("תיחור") בין ארבע חברות מדידה שזכו במכרז שפרסמה - אך העניקה לאחת החברות עבודות ב-3.6 מיליון שקל מבלי לבצע את אותה התמודדות    הנהלת הרכבת נימקה: מ.ת.ב הציעה את המחירים הזולים ביותר והשירות הטוב ביותר
עידן יוסף
שעות ארוכות המתינו עשרות נוסעים שהיו בדרכם לאלעד שנהגי האוטובוס יואילו לעצור להם בתחנה מול אוניברסיטת בר-אילן    אגד תעבורה אפילו לא תגברה את השירות וטוענת לביקוש חריג
אלי אלון
התקשורת מסקרת וסיקרה בהרחבה את סיפורה של "רכבת העמק" המתחדשת. מעט נכתב ושודר על הנזקים הסביבתיים שנגרמו ויגרמו בעתיד כתוצאה מסלילת והפעלת קו רכבת זו
עידן יוסף
נסיעת מבחן על הפסים החדשים התקיימה בהשתתפות ותיקי העמק שבילדותם נסעו ברכבת הישנה-החיג'אזית
עידן יוסף
כך ממליצה ועדת המחירים לשרי האוצר והתחבורה    זאת לנוכח ירידה במחירי הדלק    נהגי המוניות התנגדו להוזלה מאיימים לעתור לבג"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il