X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסודות מאחורי המדפים

פאטה מורגנה בסופר

מי שמסדר את הסחורה שם זה הספק, אשר "ממלא את המדף" במוצרי החברה שלו כמובן שהוא מעדיף למלא ולסדר את המקום אשר "שייך לו" במבחר מקסימלי, אולם לא תמיד יש לו במלאי את כל הפריטים
▪  ▪  ▪
מי מרוויח ומי מפסיד? [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

כמה פעמים יצא לכם לחפש בתוך מקרר הקפואים, הגלידות, הירקות והבצקים הקפואים, את המוצר האהוב עליכם ולא מצאתם אותו? בדיוק נגמר הטעם של הגלידה, אומרים לכם בחנות, האומנם?
איך זה שהמדף או המקרר, נראים "מרחוק" שלמים ומלאים בכל טוב, אך שמתקרבים קצת יותר ומתחילים לאתר ולקרוא את שם המוצר, מתברר לכם, שזה כמו פאטה מורגנה, נראה שזה קיים, אך לשווא.
איך קורית התופעה (לא התופעה האופטית "הרגילה", אשר מתגלה לנו בדרך כלל בנסיעה והכביש אשר אנו נוסעים עליו חם) הזאת בסופר?
מי מרוויח ומי מפסיד? איך פותרות את זאת הרשתות המסודרות?
ניהול רשתות קמעונאיות, דורש משמעת תפעולית, נוהלי עבודה סדורים ומסודרים וכמובן יעילות ביצועית. זה מתחיל בנוהל העבודה, לגבי סידור הסחורה על המדף.
החגיגה בעיצומה
מי בעצם מסדר את הסחורה? האם הספק/יצרן או הרשת? לאחרונה קמו רשתות המזון והחזירו להם את השליטה על גבי המדפים, אם כי המהלך נמצא רק בראשיתו ולא אצל כל החנויות.
גם אצל הרשתות הגדולות, השליטה שנמצאת בשלבי מעבר, אינה כוללת עדיין את מקרר החלב ומקררי הקפואים ושם החגיגה בעיצומה.
מי שמסדר את הסחורה שם זה הספק, אשר "ממלא את המדף" במוצרי החברה שלו. כמובן שהוא מעדיף למלא ולסדר את המקום אשר "שייך לו" במבחר מקסימלי, אולם לא תמיד יש לו במלאי את כל הפריטים.
על-פי חוקי מרפי, בדרך כלל המוצר הטוב ביותר והנדרש ביותר, לבטח אם הוא חדש יחסית ואו בתחילת עונה ואו לפני חגים ומועדים - נמצא במחסור. במילים אחרות אז הספק/סדרן נאלץ להתמודד עם חוסרים בטעם מסוים בגלידה או במוצר מסוים של טבעול (לרוב בעקבות פרסום) ואז הוא "דוחף וממלא" את כל המקרר בשאר המוצרים, אשר הם בסדר, אך לא נדרשים.
האם נראה לכם שמישהו הרוויח ממעשה מטופש זה? הלקוח - לא, לא מצא את מבוקשו וילך לחנות אחרת. הרשת - לא, כי אין מכר, יש מלאי, וסיכוי לאובדן לקוח. הספק - בטווח המיידי כן, מעבר לזה לא, כי הוא סותם את המדף במוצרים לא נדרשים, היצרן רואה תנועה ויציאה מהמלאי ומתחיל לייצר עוד מהסחורה אשר לא נדרשת.
רוב היצרנים לא מסתמכים על יציאות ממלאי המפיץ ומחכים למכירות, קרי ליציאות מהמלאי של החנות ופועלים על פיו.
הידעת?
ישנן רשתות אשר עומדות על זה, שאין למלא את המדף, אלא במוצר אשר זה מקומו. אם המוצר חסר, הן דורשות להשאיר מקום ריק ואז קל לכולם לראות שהוא אכן חסר, דבר המגביר את ערנות אנשי התפעול של החנות, או של סוכני הספק.
ישנן רשתות שגם משאירות במקום החסר, תווית ללקוח, המודיע על חוסר במוצר הספציפי בתוספת התנצלות.

תאריך:  06/04/2016   |   עודכן:  06/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
לנסח קוד אתי לגוף ממשלתי כסיב"ט שהוא אפקטיבי וגם ניתן ליישום הוא הרבה יותר קשה מאשר לנסח חוק    דרוש ידע רב באתיקה, ניסיון עשיר בייצוא ביטחוני, ושיתוף פעולה של העובדים והמנהלים    במאמר מושם דגש מיוחד על קצין האתיקה, ניגודי עניינים וניקיון כפיים
גלעד שר, יונתן הויברגר
למעט השרים ישראל כ"ץ ויואב גלנט, ממשלת ישראל לא ביטאה בפומבי עמדה רשמית בקשר לתוכנית לבנות ברצועה נמל ימי. נראה כי הדבר נובע משיקולים הנוגעים לאינטרסים של שחקנים אזוריים נוספים, כמו גם לסוגיות ביטחוניות    להלן כמה מן השיקולים, שראוי כי ינחו את הדיון בנושא
צבי קצבורג
יותר מאשר שהיא חדשנית טכנולוגית, הענקית מקופרטינו מדהימה בכל מה שקשור לשיווק, והיא מצליחה לעשות זאת שוב ושוב ולהיות מובילת שוק ודעת קהל - וכל זאת על-אף כל הדרמות שבדרך
בן ישי דניאלי
כשאנחנו זורקים לפח ירקות שהרקיבו במקרר, אנחנו זורקים איתם גם מיליארדי שקלים שהושקעו במים, בקרקע ובחומרי ההדברה ששימשו כדי לגדל אותם. מה אפשר לעשות כדי להילחם באובדן המזון בישראל?
ורד אורן
כיצד להישמר מפגיעת חומרי ניקוי מסוכנים? מומחי מכון התקנים הישראלי בטיפים מיוחדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il