X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הסודות מאחורי המדפים

מהו הפרי "הפרסי" שכולנו אוהבים?

פריחת האפרסק מוערכת מאד, משום שהיא מופיעה לפני הנצת נעלים, דבר המראה וממחיש על חיוניות, ויטליות ובגין זה על אריכות ימים
▪  ▪  ▪

הפרי הזה אהוב על כולנו ונמצא, במשך כל עונת האביב והקיץ על מדפי הפירות ברשתות השיווק ובמרכולים. הוא נולד בסין, כבר לפני אלפי שנים, נדד דרך דרך המשי לפרס, אולם את שמו קיבל בטעות בתקופתו של אלכסנדר מוקדון אשר הביא אותו לאירופה מפרס.
הוא נקרא על-ידי היוונים בשם persica ובעברית אפרסק (א-פרס-ק) (הפרי שהגיע מפרס, איך לא חשבנו על זה קודם)?
ישנם מאות זנים, אשר מתחלקים לפרי עם בשר לבן, הנקראים אפרסקים לבנים, אשר הם מתוקים באופן יחסי ולפרי עם בשר צהוב, אשר בהם דרגת החמיצות גבוהה יותר.
עמי המזרח, סין, יפן, קוריאה, לאוס, ויטנאם וטייוואן מעדיפים את הזנים הלבנים, בעוד שהאירופים והאמריקנים מעדיפים את הטעם החמצמץ, הצהוב. בישראל הזנים הלבנים מקדימים ואילו הצהובים מופיעים בהמשך.
יש לשים לב לעובדה, שפרי זה אינו מבשיל לאחר הקטיף, במילים אחרות פרי שנקטף ירוק, לא יבשיל בבית, להבדיל מעגבנייה למשל, אשר מקבלת את צבעה האדום לאחר הקטיף.
אריכות ימים
האפרסק מופיע בחנויות בתוך אריזת ספק, מתוך כוונה לשמור עליו וגם לנסות למכור אותו באריזה, אולם בגלל מחירו היקר יחסית בתחילת העונה, הישראלים נוטים לברור אותו אחד אחד ולהכניסו לשקית ולא לקנות מארז שלם בקנייה.
בעמי המזרח, האפרסק הוא לא רק פרי פופולרי, אלא גם פרי עם הרבה משמעויות, אגדות, מסורות ואמונות, אשר נוצרו במהלך השנים. בסין מאמינים שהאוכל אותו יזכה לאריכות חיים.
פריחת האפרסק מוערכת מאד, משום שהיא מופיעה לפני הנצת נעלים, דבר המראה וממחיש על חיוניות, ויטליות ובגין זה על אריכות ימים.
נעשה גם שימוש נרחב בענפי האפרסק, לצורך גירוש שדים ורוחות ויש אשר מניחים אותו על הדלת כדי להגן מפני רוחות והשפעות רעות. מעץ האפרסק מכינים בעיקר דלתות, בעיקר לכניסה, וכן חלונות, בשל חוזקו ויופיו.
אחד המזיקים הגדולים לעץ הפרי ולעץ בכלל הוא חרק, המכונה, מקדח עץ האפרסק, אשר פוגע גם בעצים כמו דובדבן ושזיף. החרק קודח העץ, גורם להיחלשותו, לשבירת ענפיו ולמות העץ והוא קשה לשליטה ולהדברה, בשלב שהוא עובר תחת לקליפת העץ.
מגלעין הפרי מכינים שמן מיוחד, הנקרא שמן האפרסק, אשר משתמשים בו בתחום הקוסמטיקה ובתחום הארומתרפיה. שמן זה מגיע לכ-42% שומן וחומצות אשר מזינות את העור, מרגיעות, מאזנות ונותנות תחושה של רווחה. שמן האפרסק נמצא יעיל לטיפול באנשים עם בעיות עור כולל אקזמות ואפילו פסוריאזיס.
פרי האפרסק מכיל כ-40 קלוריות לפרי בינוני, הוא עשיר בסיבים תזונתיים, בוויטמינים A,B1,C ובאשלגן.
הרמב"ם, אוסר על אכילתו במצב בוסר, אולם מציין שפיריו הטרי, טוב לאדם בעיקר במצב אי-נוחות של מערכת העיכול. אכילת פרי חי מסייעת במצב עצירות ופרי מבושל במצב של שלשול. אולם יש אנשים אשר אכילת הפרי גורמת להם לפריחה על העור ולתחושה לא נעימה, דבר אשר מחייב הפסקת אכילתו למספר ימים. במידה והתופעה חוזרת גם לאחר אכילה נוספת, מומלץ לאנשים אלה להימנע מאכילתו ואו שתייה של נקטרים ומיצים המכילים אותו.

תאריך:  07/04/2016   |   עודכן:  07/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף כהן-אלרן
כותבת בצבעים של אור" הוא ספר שירי הביכורים של מונה ברק, כבר לא נערה וכנראה הניחה לזה לבשול בתוכה עד אשר יפרוץ, והיא אכן מביאה צבעים לתוך השירים, ככותרת הספר, ומוסיפה להם צלילים שעל אף שאינם נראים הרי שאפשר לחוש בהם
יוני בן-מנחם
המצוקה המדינית והכלכלית של הפלשתינים גורמת להם להרהר מחדש באופציה הירדנית כפתרון לבעייתם. האופציה הירדנית עשוייה להפוך לרלוונטית במקרה של קריסה של הרש"פ
טל שלוש
בימים האחרונים נחשפה לאור-יום העובדה שכולם מודעים אליה אולם מעדיפים להתעלם ממנה: "ישראל הפכה לבית-חרושת להמתת כלבים וחתולים"    ח"כ איציק שמולי חשף בתקשורת ב'יום בעלי החיים' שצוין בכנסת: "60 אלף כלבים וחתולים מומתים בישראל בשנה, ובקרוב יעלה המספר ל-100 אלף"
אלי אלון
בימים אלה הוסר "הפסל המפחיד" שהוצב מול בניין עיריית אור יהודה    לא ברורה לי הסיבה המדויקת להסרתו שנה וחצי בלבד לערך לאחר שהוצב    היו תושבים שטענו כי הפסל לא יפה ולא שייך למקום ומזכיר להם את "שוכני העפר והשדים", ואף היו כאלה שטענו כי בעוברם ליד הפסל הם חוששים מ"עין הרע"
יובל לובנשטיין
מי שמסדר את הסחורה שם זה הספק, אשר "ממלא את המדף" במוצרי החברה שלו    כמובן שהוא מעדיף למלא ולסדר את המקום אשר "שייך לו" במבחר מקסימלי, אולם לא תמיד יש לו במלאי את כל הפריטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il