X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בפסח הזה הפכה בירת הונגריה למוקד משיכה אטרקטיבי במיוחד לתיירים מהארץ, אם בשל תעריפיה הזולים, אם משום בטיחותה היחסית, ואם בשל האהדה שרוחש ההונגרי המצוי לישראלים
▪  ▪  ▪
אהדה לישראלים [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

בודפשט הפכה בפסח הזה לאחד היעדים הקורצים ביותר לתייר הישראלי ביבשת אירופה, אם משום תעריפיה, הזולים לאין שיעור מאלה של שאר היעדים שבמערב היבשת, ואם משום בטיחותה היחסית של בירת הונגריה מבחינה ביטחונית, בהשוואה לשאר יעדי היבשת. שלא להזכיר את שפע האטרקציות שמציעה בירתה של הונגריה לתייר המגיע אליה עכשיו מהארץ.
מעל לכל משתלמת בימים אלה של חופשת החג עסקת חבילה של טיסה ומלון. חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות הגיעו לקראת החג להסכמים מפתים, שבהם מוצע איכסון באחד ממלונות חמישה כוכבים, באזור הדנובה הקסום של בודפשט, בתעריף שאינו עולה על מחיר של איכסון במלון בן שלושה כוכבים בשווייץ, צרפת או בריטניה.
מבלי לפתוח, חלילה, פה לשטן, ראוי ביחד עם זה להודות שבודפשט עדיין אינה מצויה על מפת המטרות של הטרור האיסלאמי, מה שמבטיח חופשה רגועה לאחד שכמונו הבא מהארץ.
הערצה לישראלים
לזכותם של מלונות חמישה כוכבים ייאמר שהם שהם מצויידים במילה האחרונה של הטכנולוגיה המודרנית. במלון "סופיטל", למשל, שבו שהינו, מתאפשרת העלייה במעלית אל קומת החדר רק באמצעות הצמדתו של מפתח אלקטרוני, הניתן לאורח בדלפק הקבלה, אל שבב שמצוי על מספר הקומה, וזאת כדי למנוע הסתננות של זרים למלון. את הכספת שבחדר ניתן להפעיל רק באמצעות הפס המגנטי של כרטיס האשראי האישי המצוי בידיו של המתארח, ואילו הרתחת מים לקפה או תה בקומקום החשמלי שבחדר מתאפשרת רק על-ידי הדלקה מלאה של כל האורות שבחדר.
הפלא ופלא, אבל חרף שליטתו של הימין הקיצוני בהונגריה, שאינו אוהד במיוחד יהודים, לא מסתיר הממשל המקומי את אהדתו הגלויה לישראל, אם בשל הערצתו את כוחה הצבאי, ואם משום שהוא נוטה להבחין בין יהודים לישראלים. כתוצאה מכך זוכה התייר הישראלי המצוי לסימפטיה רבה בעיר הבירה ומתקבל על כל צעד ושעל בסבר-פנים יפות ובהערצה גלויה מצד המקומיים.
מאכלים יהודיים
במדרחוב ואצי אוצה, השוקק חיים בכל שעות היום, יש לישראל נציגות נכבדה. השקל נסחר כאן כמעט בכל צ'נג', וזוכה לכבוד לא פחות מזה שזוכים לו האירו והדולר. חנות האופנה של מיכל נגרין, הממוקמת במרכז המדרחוב הסואן, זוכה כאן להצלחה מסחררת, וכמוה גם הסוכנות המקומית של מפעל התמרוקים הישראלי הפופולרי "אהבה" מופעלת בהצלחה מרובה על-ידי קבוצת סטודנטים ישראלים. ובהקשר לכך ראוי להזכיר שלא מעט סטודנטים ישראלים חובשים את ספסלי הפקולטה לרפואה של בודפשט ועושים בה חייל רב בלימודיהם.
בית הכנסת הרפורמי של בודפשט, הנחשב לגדול בתי הכנסת של אירופה, הפך לאתר תיירות רשמי-כללי של שלטונות הונגריה, וטיולים מאורגנים, המופעלים על-ידי משרד התיירות המקומי, מופנים אליו חדשים לבקרים. סביב בית הכנסת, מקום בו היה בעבר אזור מגורים יהודי, יש מסעדות רבות המגישות מדי יום מאכלים יהודיים מסורתיים, כשרבים מהסועדים בהן כלל אינם יהודים.

תאריך:  27/04/2016   |   עודכן:  27/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שלדון אדלסון טרם הודיע האם יתמוך בדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות, אך הקו הברור של ישראל היום מלמד על תמיכה כזאת. מה שאומר, שגם סיקור הבחירות בארה"ב יהיה מוטה לפי רצונו של הבעלים
איתמר לוין
השופטת ניצה מימון-שעשוע מביאה את מגיפת איסורי הפרסום הבלתי-חוקיים לשפל חדש. הסניגור של העיתונאית החשודה בניסיון לרצוח את אמה ביקש איסור פרסום, המשטרה הסכימה והשופטת נתנה צו ללא כל הנמקה - בניגוד לחוק, בניגוד לפסיקה מפורשת של ביהמ"ש העליון ותוך פגיעה בזכויות יסוד
אהוד פרלסמן
בחודשים האחרונים רשמה טמפרטורת כדור-הארץ שיאי חום חסרי תקדים    הטמפרטורה הממוצעת בשלושת החודשים דצמבר 2015 - פברואר 2016 הייתה גבוהה בחצי מעלה מהטמפרטורה הממוצעת בשנים 2013-2001
מאיה פלח
דוח חדש מזהיר ששינוי האקלים הוא האיום הגדול ביותר על הבריאות העולמית במאה ה-21, ומי שצפויים להיפגע במיוחד הם הילדים    למה דווקא הם חשופים יותר לסיכונים הבריאותיים, ומה אפשר לעשות כדי לצמצם את הפגיעה?
מור ליפין
כניסה לטיפול מאיימת לגעת בפצעים מדממים שנערות שחוו התעללות אינן מסוגלות לגעת בהם. פעמים רבות עצם השהייה לבד בחדר עם המטפלת מעלה בתחילת הקשר פחד רב אצל הנערות וחשש מניצול ומפגיעה    על הטיפול ב"בית רות" בנערות נפגעות התעללות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il