נדמה שעידן הקניונים ומרכזי הקניות מיצה את עצמו ולמרות הרווחים הגדולים ושכר הדירה המטורף אותו הם גובים, אשר מרמז לכאורה על המשך "מגמת הגרף"- בפועל ישנה מגמת בלימה ועצירה מצד בעלי העסקים, אשר חשים שהחבל לא רק מתוח מאוד אלא שהקניונים והמרכזים עברו מזמן את גבול הטעם הטוב ומתחילים לחפש חלופות לחנויות המרכזי ערים ואו במרכזים מסחריים קטנים ושפויים יותר.
ניתן לראות זו בהתנהגות רשתות חשמל כמו שקם אלקטריק, אבי סופר ורשת אופיס דיפו, אשר מעדיפות לצאת מהקניונים או לצמצם שטחים במרכזים מסחריים כדוגמת ביג ולעבור לרחוב או לאזור מסחרי שפוי יותר, בכל הקשור לגובה שכר הדירה והוצאות האחזקה הנלוות להן.
מדיניות העבר שאר בעלי העסקים, בוחנים היטב את גודל השטחים הדרושים להם ומנסים לצמצם שטחים מיותרים, שכן שכר הדירה הגבוה מחייב אותם לייקר את המוצרים וחלקם לא אטרקטיביים בשל כך ונדמה שזה גלגל אשר מגמתו היא יציאה מהתחום והפסדים.
מנגד חברות הנד"לן הגדולות כמו מליסרון עזריאלי וביג, ממשיכות את "מדיניות העבר" לכאורה ונוהגות בקשיחות יתר וממשיכות לחלוב את הפרה עד הסוף כאילו אין מחר, אולם כפי שהן פרחו וגדלו, יכול להיות גם מצב שונה, בשל הרעה במצב המשק/מלחמה/מיתון, דבר שיניע את הלקוחות למוקדי מסחר זולים יותר.
מגמת הקניות באינטרנט לא חלפה מעינם של חברות הנדלן ולאחרונה התבשרנו לחברת ביג יצאה במיזם בתחום, מתוך הבנה שהקניות ברשת רק יתגברו, אולם גם חיבור שכזה מהדק את "הקשר/התלות" בין בעלי העסקים לחברות אלו ומוצע לבחון היטב התקשרות שכזו, על-אף הפיתוי שבכך.
טוב יעשו עסקים ויבחנו כל הזמן- חלופות נדל"ניות חלופיות תוך שימת לב למיקום ברחוב מרכזי או סמוך לו ועדיף מיקום עם חנייה נגישה אפילו של מספר קטן יחסית של כלי רכב על העדרה.