בסוף השבוע האחרון, יצאה חברת תלמה במודעות גדולות, בהן היא מכריזה על מהפכת הבריאות והורדת רמות הסוכר והנתרן בדגני הבוקר שלה עד סוף 2017, שזה עוד שנה וחצי!
מדוע מיהרה תלמה להזדרז בהודעתה? הרי מדובר בתאריך יעד של עוד 18 חודש!?
חברת תלמה, המובילה את קטגורית דגני הבוקר בישראל, העדיפה לקחת יוזמה ולפרסם על כוונתה לעשות כן, רגע לפני הפיכתה של קטגוריה זו לקטגוריה אחת ביחד עם הסלטים המוכנים, הנקניקים, הבשר המעובד והעוגות המוכנות, אשר נמצאו כלא בריאות.
תלמה חשבה לנכון להודיע על כך מראש, בתקווה שהציבור יסלח לה ויבין, צעד שהוא בהחלט נכון, אולם איך צעד שכזה מסתדר עם המסר של הצלחה/כוח/בריאות הנוכחי של מוצריה, לאלוהים פתרונים.
מנה מקובלת טוב תעשה חברת תלמה אם תעשה שינוי גם בטבלת הקלוריות ותפסיק להציג מנה של 30 גר', שהיא ממש, אבל ממש לא המנה המקובלת לארוחת בוקר, מתוך כוונה ברורה להמעיט ולהאפיל על תכולת הקלוריות האדירה והסוכרים שיש בדגני הבוקר.
תלמה החליטה להקדים לכאורה תרופה למכה (אשר לבטח כבר מורגשת במכירות, כתוצאה מהגברת המודעות הצרכנית סביב דגני הבוקר עתירי הסוכר) ולצאת ביוזמתה בצעד חיובי על-מנת לא להיכנס בתודעת הציבור לרשימה השחורה של המזונות האסורים.
אוסם הקדימה את תלמה במהלך זה ויצאה כבר בתחילת השנה עם סידרת פיטנס (אשר קודם לכן מותגו ושווקו כמוצרי בריאות?!, כולל פרסומות מושקעות של ידוענים) במוצרים אשר מכילים כ-30% פחות סוכר!!
צעדה זה של תלמה, נובע לכאורה מזה שהיא עדיין לא הצליחה לסיים את הפיתוח של סידרת המוצרים והעדיפה לצאת בפרסום בנושא מתוך תקווה שהציבור יזכור לה חסד זה וימתין בסבלנות עד לגמר הפיתוח.
כעת נשאר לנו להמתין לראות מה יעשו עלית ואוסם בקטגורית החטיפים, אשר מהווים מרכיב מהותי ברווחיות שלהן ואשר עדין תופסות שטחים רבים וגדולים על המדפים, מה שבטוח שיהיה מעניין ובטוח בריא הרבה יותר.