X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פירצה שקוראת לטרוריסט

בג"ץ עיכב את הגדר

סיבה מרכזית לכך שנותרו פרצות בגדר ההפרדה, אותן מנצלים מחבלים כמו הרוצחים ממתחם שרונה, היא שבג"ץ ניהל עליה עשרות ומאות דיונים וכך התעכבה השלמתה וגם: מערכת אכיפת החוק מפגינה אוזלת יד בטיפול בשב"חים ובמסייעים להם
▪  ▪  ▪
זירת הפיגוע במתחם שרונה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
כל זב חוטם עתר [צילום: מועמר עוואד, פלאש 90]

איציק וולף
4 הרוגים, פצוע אנוש ופצועים קשה

אתם יודעים מדוע נותרו פרצות בגדר ההפרדה - פרצות אותן מנצלים מחבלים כמו הצמד שביצע את הרצח במתחם שרונה? כי בג"ץ עיכב שנים על גבי שנים את השלמתה. ואתם יודעים למה יש שיטפון של שוהים שלא כחוק? כי מערכות האכיפה והמשפט מגלות אוזלת-יד בטיפול בהם.
נתחיל מהגדר. בג"ץ אישר אותה עקרונית לפני שנים, אבל איפשר לכל זב חוטם להגיש עתירה נגדה. וכך נדרשו השופטים לעשרות ואולי למאות עתירות: על שער לפרות ועל גישה לשדה ועל קשר בין בני דודים ומה לא. כל דיון כזה כלל עתירה, תגובה של המדינה, ניסיון של השופטים להביא לפשרה, דחיות ובסוף פסק דין - שבדרך כלל דחה את העתירה או אימץ את הפשרה בין הפלשתינים למדינה.
כל ההליך הזה היה עקום מיסודו. ראשית, כמו בכל עתירה - גם כאן לא נשמעו ראיות והשופטים הסתמכו על תצהירים. זה אומר שהם לא בדקו מה באמת קורה בשטח, לא חקרו את הפלשתינים העותרים, לא עיינו במפות ולא ראו תצלומים. בג"ץ קיבל הכרעות של ערכאה דיונית - בלי לנהל הליך של ערכאה דיונית. אגב: זהו המצב גם לגבי הבנייה בשטחים, אבל זה סיפור אחר.
שנית ועיקרית: בניגוד מוחלט למדיניות השיפוטית בכל נושא אחר - בג"ץ ירד בנושא גדר ההפרדה לרזולוציות נקודתיות. תארו לעצמכם שלא היה מדובר בגדר ההפרדה אלא בגדר של בניין, ושהמשיב לא היה צה"ל אלא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בכזה מקרה, הן בית המשפט המחוזי והן בית המשפט העליון היו אומרים - ובצדק - שהם לא מתכנני-על. כל תפקידם הוא לבדוק את סבירות ההליך ולא את סבירות ההחלטה. אבל כאשר דובר בגדר הביטחון - השופטים לא נרתעו מלהחליף את שיקול הדעת המקצועי של גורמי הצבא בשיקול דעתם שלהם.
התוצאה המתבקשת והבלתי-נמנעת של כל אלו הייתה, שהקמת הגדר נמשכה שנים רבות, ולכן צה"ל עדיין לא הצליח לסתום את כל הפרצות שהיא הותירה. תשוו את זה לגדר בגבול מצרים, אשר הוקמה בתוך שנתיים וחסמה לחלוטין את שטף המסתננים. שם לא היו תושבים שיעתרו, וממילא לא היו שופטים שיעכבו.
נעבור לבעיית השב"חים. יצא לי יותר מפעם אחת לשבת בבית המשפט כאשר הועמדו לדין מסתננים פלשתינים. כמעט תמיד העונשים נעו בין קלים לבין מגוחכים, וכללו מאסר שכבר ריצו השב"חים בימי מעצרם או כמה ימים יותר. כמעט תמיד ריחמו השופטים על אותם צעירים, שטענו שנכנסו לישראל כי אין להם פרנסה בשטחי הרשות הפלשתינית. כמעט תמיד התעלמו השופטים מטענת המדינה, לפיה מדובר בפרצה ביטחונית חמורה.
הבעיה חמורה עוד יותר, משום שהשב"חים לא יכולים להגיע לישראל מבלי שמישהו יסיע אותם ולא יכולים לשהות בה מבלי שמישהו יעסיק אותם ויתן להם קורת גג - ואת אלו המשטרה כמעט לא מצליחה לתפוס. התחושה שלי היא, שיש הרבה יותר משפטים נגד השב"חים - דהיינו נגד הזבובים - מאשר נגד המסייעים להם והנהנים מהם, דהיינו הביצה. במקום לייבש את הביצה, מנסה מערכת אכיפת החוק לגרש כמה זבובים פה וכמה זבובים שם. התוצאה ידועה מראש.
בנושא הזה, צריכה לבוא התערבות של המחוקק. צריך לקבוע עונשי מינימום הן למסתננים והן ובעיקר למי שגורמים להם להגיע לישראל ועוזרים להם לעשות זאת. אם מי שמסיע שב"ח יידע שרשיונו יישלל לשנה-שנתיים ושהוא יישלח לכמה חודשים לכלא, הוא יחשוב פעמיים לפני שיעשה זאת. אם מי שמעסיק שב"ח יידע שהוא יישלח לשנה לכלא וייקנס במיליון שקל, הוא יחשוב עשר פעמים לפני שיעשה זאת. מדובר בחיי אדם, פשוטו כמשמעו. אסור להתפשר ואסור לרחם.

תאריך:  09/06/2016   |   עודכן:  09/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ עיכב את הגדר
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ואני חושב שזו הממשלה ולא בג"ץ
אהוד פרלסמן  |  9/06/16 09:17
2
הגדר לא מונעת מעבר, אפשר לעבור
שמעון 123  |  9/06/16 09:19
3
נו?! איתמר מתי תתבגר
7 שחור  |  9/06/16 09:29
4
עכשיו ניראה את ליברמן!
דוד צימרמן  |  9/06/16 10:20
 
- לא תראה כלום מר צימרמן
רון ה.  |  11/06/16 06:16
5
"בג"ץ עיכב את הגדר" ? לא ! כי.
רר  |  9/06/16 10:42
6
מר לוין ונזהרת למעשיך !!!
חתול רחוב  |  9/06/16 10:50
7
איתמר לוין מפספס את העיקר
יגאל הירושלמי  |  9/06/16 13:16
 
- אז המוני פלשתים ישתלטו על ירדן
ע_הראל  |  10/06/16 00:24
8
קשקשת צבועה ומתחסדת
הירונימוס  |  9/06/16 16:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
תסיסה גדולה בתנועת פתח נגד מחמוד עבאס על-רקע הסחבת בבחירת מוסדות התנועה. על-פי גורמים בפתח מחמד דחלאן הוא שפועל מאחורי הקלעים להתסיס את התנועה במסגרת קרב הירושה על ראשות הרש"פ
ישראל רוזנבלט
הפלשתינים דימו את הסכם אוסלו ל"יציאה מבטן הסוס הטרויאני". הם הגזימו. פשוט, בצד הישראלי התעלמו מכל אתראה שמדובר בתרמית. 23 שנה אחרי מקח הטעות רווי הדמים, מנסים למכור לנו את "יוזמת השלום הסעודית", בדיוק לפי אותה נוסחה א-סימטרית: נדל"ן תמורת הבטחות; שטחים תמורת חיוכים. איש לא מתייחס לסוגיית הבסיס: המיתוס השיקרי שעליו מחנכים דורות של פלשתינים, לפיו הבעיה אינה הכיבוש של 67' אלא של 48'
יהודה דרורי
ברור ובכן לכולנו שיש לנו עניין עם קבוצה של אקדמאים בורים ברובם במתרחש במזרח התיכון, כאלה המושפעים מתעמולה איסלאמית זולה וכ"שמאלנים-ליברלים" מובטחת תמיכתם בפלשתינים "המדוכאים והמסכנים"
זאב בן-יוסף
הנכונות להקים את המדינה הערבית ה-23 ממערב לירדן ולדון ב"יוזמה הערבית" - מנוגדת לחוקת הליכוד ואף שוברת את עקרון קיר הברזל ומזלזלת בכוח הוויתור עליו התריע ז'בוטינסקי
אורי שרגיל
הנוצרים הרי כבר לא הורגים אותנו    תהליך ההרג הסיטוני, החרושתי, נעצר לפני כ-70 שנה בלבד ומאז הם רק מברברים בצדקנות על צדק, חוקה, זכויות הדם ומשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il