X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביזיון המעודד עבריינות

שוק התעבורה

נהגים העומדים לדין בבית המשפט לתעבורה בחיפה נאלצים להכריע בתוך כמה שניות האם להודות או לכפור, באווירה בזיונית של שוק ובלי טיפה של פרטיות
▪  ▪  ▪
בלי מראית פני הצדק

התמונות המצורפות לשורות אלו צולמו אתמול (יום ה', 16.6.16) בהיכל המשפט בחיפה. זה לא תור לקבלת מידע, אלו לא אנשים המבקשים לצלם מסמכים. אלו אנשים העומדים לדין פלילי וצריכים להחליט בתוך דקות אחדות כיצד לנהוג.
מדובר בתיקי תעבורה - עשרות ומאות הנקבעים לאותו יום ולאותה שעה בפני שניים-שלושה שופטים. בדרך כלל מדובר בעבירות קלות יחסית של מהירות מופרזת, נהיגה ללא רישיון וכדומה. הענישה המקובלת היא קנס של כמה מאות שקלים ושלילה על תנאי. אם המקרים חמורים יותר ואם לנהג יש עבר מכביד, עשויה המדינה לדרוש שלילה בפועל ואולי אפילו מאסר על תנאי.
אין ספק, שהמספר העצום של התיקים הללו מחייב לטפל בהם ביעילות מירבית, אחרת גם השופטים וגם התובעים וגם הסניגורים וגם הנהגים יישבו בבית המשפט כל היום. אך אין זה אומר שמותר להפוך את הצדק לשוק, את גזירת הדין להתמקחות, את זכויות הנאשם לסרט נע. וזה בדיוק מה שקורה - לא רק בחיפה, אלא כמעט בכל בית משפט לתעבורה.
בחיפה הדבר בולט במיוחד, משום שכפי שניתן לראות - אין לנאשמים שום אפשרות לשקול בכובד ראש ולקבל החלטה לאחר מחשבה. הם זומנו ל-8:30, ובמקום להתייצב בפני השופט - נשלחו לדקה או שתיים של שיחה (אם ניתן לכנותה כך) עם התובע. וזה נעשה תחת לחץ, כאשר לרוב אינם מיוצגים וה"ייעוץ" שהם מקבלים מתמצה בעמדה המאוד-לא-אוביקטיבית של המשטרה.
חמור מכל: כמעט הכל נעשה בעמידה ובצמידות לנהגים אחרים ולעורכי דין; רק בודדים, כנראה אלה שמקריהם קשים יותר, זוכים לשבת עם התובעים - מאחורי אותו דלפק עמוס וללא מינימום של פרטיות. נניח שהנאשם רוצה להסביר את מצבו הרפואי או את קשייו המשפחתיים; כל העולם ואשתו צריכים לשמוע את זה?
כאמור, ריבוי תיקי התעבורה מחייב לפעול ביעילות. אני גם האחרון שרוצה לרחם על נהגים עבריינים, והאחרון שחושב שנהג עם 10, 15 או 20 הרשעות קודמות צריך להמשיך לנהוג כאילו לא קרה כלום. אין זה אומר, שצריך לרמוס את זכויות הנאשם, ובמיוחד אין זה אומר שצריך לבזות את ההליך המשפטי ולהפוך את בית המשפט לשוק פרסי.
הפתרון מחייב חשיבה מחוץ לקופסא. למשל: לקבוע שערעור על קנס ייעשה בהליך מינהלי בפני שופט בדימוס, שערעור עליו לבית המשפט יתקבל רק במקרים נדירים (כמו בהליכי תכנון ובנייה) ושדחיית ערעור תביא להכפלתו או אף לשילושו של הקנס. למשל: לקבוע שממספר מסוים של הרשעות - הסדר טיעון ייעשה רק באולם. למשל: לקבוע שהפגישות בין הנהגים לתובעים יתקיימו לכל המאוחר שבוע לפני מועד הדיון; זה הרי לקחת את אותו כוח אדם שיושב בבית המשפט, ולהושיב אותו במשרדי המשטרה.
לא משנה מה יהיה הפתרון - הוא לבטח יהיה טוב יותר מאשר הביזיון הנוכחי, שרק מעודד עבריינות ויוצר בוז כלפי התהליך והמערכת, שהוא הכל חוץ מאשר משפט צדק ומראית פני הצדק.

הכל בעמידה ובצמידות לאחרים
למה ברגע האחרון?
תאריך:  17/06/2016   |   עודכן:  17/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוק התעבורה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מכירת חיסול
רוכב עייף וכואב  |  17/06/16 12:10
2
מה רע בזה ?
אריאלי  |  17/06/16 13:31
3
הפתרון שאתה מציע: זוועה
אריאלי  |  17/06/16 13:41
4
משפט בישראל? הצחקתם....
משפטן  |  17/06/16 18:43
 
- גם שופטי ביה"ד לעבודה
עוכר דין  |  19/06/16 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
משרד החקלאות התחייב לוועדת הפנים למפות סמכויות בעניין הסדרת גידול גמלים בתוך מספר שבועות    יו"ר ועדת הפנים: בנוסף לסוגיית הסימון הדחופה, תשקלו גם להגביל גידול לפי מכסות
איתמר לוין
החברות מבקשות עיכוב חלקי של ביצוע פסקי דין הניתנים נגדן - מתוך הנחה שייענו ביתר קלות - ומגישות בקשות שטחיות שאינן מנומקות כראוי
איתמר לוין
החוק מחייב שלילת רישיון לשנתיים לפחות - אך בממוצע גוזרים בתי המשפט שלילה של שנה בלבד    השיטה העיקרית: הסדרי טיעון, הכוללים לעיתים מצג שקרי על "קשיים ראייתיים"    חלק מהשופטים מאשרים את ההסדרים משום שהם סבורים שהחוק דרקוני מדי
איתמר לוין
הווטרינר המואשם שגרם לתאונת הרכבת בכפר יהושע בשנת 2006 קיבל תגמולי ביטוח מחברת מנורה מבלי לגלות שהואשם בהריגה לאחר שנהג בהשפעת סמים
עו"ד אילון אורון
מכשיר הינשוף הצביע על שכרותו של הנהג, אך המשטרה הסכימה לבטל את האישום של נהיגה בשכרות - משום שלא עבר פרק זמן מספיק בין הבדיקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il