X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ככל שגיל החוסך גבוה יותר, כך התרומה תהיה קטנה יותר, וככל שהשכר נמוך יותר כך התרומה קטנה יותר. למעשה, שלאנשים בשכר הנמוך הגידול בפנסיה יכול דווקא להזיק
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בחודש הבא (יולי) תתבצע הפעימה הראשונה בהעלאת ההפרשה לפנסיה, ובחודש ינואר 2017 תתבצע הפעימה השנייה. ההפרשות לפנסיה כיום הינם בשיעור כולל של 17.5% מהשכר - 5.5% על חשבון העובד, 6% הפרשות המעסיק לתגמולים ו-6% נוספים, הפרשות המעביד לפיצויים. בפעימה הראשונה והשנייה יוגדלו ההפרשות ב-0.5% (בכל פעם), ובסה"כ תגדל ההפרשה ל-18.5%.
ביולי יועלו תשלומי המעסיק לקרן הפנסיה מ-6% ל-6.25% מהשכר, ובהתאמה יעלו ההפרשות של העובד מ-5.5% ל-5.75%. בעוד חצי שנה יועלו הפרשות המעסיק לקרן הפנסיה ל-6.5%, והפרשות העובד ל-6%, ואז סך ההפרשות יעמוד על 18.5% (הפרשות העובד - 6%, הפרשות המעסיק - 12.5% - 6% תגמולים ו-6.5% לפנסיה).
העלייה בהפרשה לפנסיה היא בהתאם להבנות בין ההסתדרות לבין נשיאות הארגוניים העסקיים, אבל האם זה באמת טוב לעובדים? לא בטוח. ככלל, גידול בהפרשה לפנסיה הוא מצוין לעתיד העובדים, כי הכספים שמופרשים היום ישמשו אותם בעתיד (בתקופת הפנסיה), כשבנוסף העובדים נהנים מהפרשה של המעביד (ולא רק שלהם) וכן הם נהנים מהטבות מס על ההפרשה. על-פי ההערכות התוספת לקצבה בפנסיה כתוצאה מהמהלך הזה תהיה בממוצע 5%-6%, ומנגד השכר יירד בפחות מ-0.5% (סכום ההפרשה בניכוי הטבת המס).
אבל צריך להיזהר עם ממוצעים - ככל שגיל החוסך גבוה יותר, כך התרומה תהיה קטנה יותר, וככל שהשכר נמוך יותר כך התרומה קטנה יותר. למעשה, שלאנשים בשכר הנמוך הגידול בפנסיה יכול דווקא להזיק. הם בעצם מפרישים סכום נוסף, ועל הסכום הזה אין להם הטבה (כי הם לא מגיעים למדרגות תשלום המס). הסכום הזה חשוב להם היום, ולא בעוד כמה עשרות שנים, כך שהתועלת במקרים רבים לא ממש ברורה.
זאת ועוד - יש עובדים (לא מעטים) שהשכר שלהם נמוך מאוד ואז כשהם יוצאים לפנסיה הם מקבלים ביטוח לאומי (כמו כולם בהתקיים עמידה בתנאים), וגם השלמת הכנסה. מה שיקרה עכשיו בעקבות הגדלת ההפרשה - הם יקבלו פחות בנטו השוטף שלהם, אבל הם עדיין יצטרכו השלמת הכנסה - במילים פשוטות, הם לא ייהנו מגידול בקצבה בפנסיה בעקבות הגידול בהפרשה השוטפת לפנסיה.
ומעבר לכך - גם מחקרים שבדקו את העלאת הפנסיה הקודמת (ב-2008) מצאו שהסדר הפנסיה החדש לא הביא תועלת לאוכלוסייה גדולה. העלאת הפנסיה, וליתר דיוק - קביעת פנסיית חובה בשנת 2008, פגעה בעובדים שלא הפרישו בעבר וזאת מכיוון שהם צריכים את הכסף עכשיו, ולא בעוד כמה עשרות שנים. אז נכון שחיסכון לפנסיה הוא מבורך, אבל יש רבים שלא גומרים את החודש, וכשלוקחים להם מהנטו ואומרים להם שהם יקבלו את זה בעוד 30 שנה, זה לא ממש מעניין אותם, הם צריכים כסף למחייה.

לאתר 'מהון להון' מדריכים לצרכנות פיננסית
--------------------------------------------------------------------------------
פורסם לראשונה באתר מהון להון מדריכים וכלים פיננסים.
תאריך:  19/06/2016   |   עודכן:  19/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפרשה לפנסיה עולה: כיצד יושפע התלוש?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
האורחים לא נגעו באף משקה ממותק מוגז ומנגד שתו יין, דבר המוכיח שתשדיר משרד הבריאות כוון ופגע היטב בתחושות הציבור
חנינא פורת
סיפור הקמתה של העיר המדברית בשלושת התקופות: עות'מאנית, בריטית וישראלית    הוקמה לפני 106 שנה ולמעשה, היא נוסדה ארבע פעמים מאז שנת 1900
חנינא פורת
שיטות חדשות בייעור הנגב בתקופת המנדט וראשית מדינת ישראל. ויץ וזאב מייטס היו מהדמויות הבולטות בממסד החקלאי שקידמו את נטיעת היערות בנגב תוך לימוד תנאי הקרקע הקשים, המחסור במים ומציאת הזנים והמינים המתאימים לאזור
יואב יצחק
כתרים רבים נקשרו לאלשיך, לפני ועם מינויו למפכ"ל. חוכמה. תושיה. יושר. אומץ לב. תעוזה. וכו' וכו'. אולם ככל שנוקפים הימים, נראה כי חוכמה ויושר אישי אינם הצד החזק אצלו    עסקינן באדם שלקה בשכרון כוח, במפכ"ל שהשתן עלה לו לראש    פוטין קטן כבר אמרנו?
אלעזר לוין
עו"ד איה לביא מעלה במיליוני שקלים של קוני דירות שהפקידו את כספם אצלה בנאמנות    בניגוד לשתי פרשיות קודמות, היא מודה שמעלה ומבטיחה שתנסה להחזיר את הכסף    קוני הדירות בבעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il