X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוטרפים מאהבה [צילום: ז'ראר אלון]
תהומות השגעון שבאהבה
כשלתיאטרון הבימה יש נכס כמו השחקן גיל פרנק, אין תמה שהוא בחר להעניק לצופים ולשחקן כאחד את האפשרות להחצין את כל עוצמת היצרים המורידים את האדם לתהומות נפש שאין לאמוד את עוצמתם. זאת - במחזה "מוטרפים מאהבה" שנכתב בידי סם שפארד וזכה להצלחות על הבימות ובקולנוע, וזוכה כאן להפקה מסעירה ומרתקת במיוחד

לא נשכח את ההצגה Fool For Love שראינו בברודווי לפני שנים רבות עם סם שפארד עצמו ורעייתו אז - ג'סיקה לאנג המרהיבה. המחזה היה לאחת מאבני הדרך בתולדות המחזאות האמריקנית, ושפארד עצמו, שחקן ובימאי נודע, נחקק גם הוא בתודעה הבינלאומית. מאז, ראינו גם את הסרט, וגם שתי הפקות שונות בישראל. אך ההפקה הנוכחית עם גיל פרנק וליאת אקטע - לא מביישת את המקור, ואף עולה על כולן בעוצמת להט האהבה והתשוקה שבה.
למוטל עלוב באמצע שום-מקום, מגיע גבר הנראה כקאובוי, מסוקס ובעל גישה ישירה ובלתי אמצעית, עד בוטות, החוזר לאחר שנים של פרידה לאהובתו מאז ילדותו. האישה הצעירה והחטובה, הסקסית והצמאה לאהבה ברוב בדידותה, נקרעת למראהו, אך נכבשת בכוח הקסם המאגי של התשוקה שהוא מדליק בה. סצנת הפגישה הפותחת את המחזה, היא הארוטית והחושנית שנראתה מכל ההפקות של המחזה הזה, וגם בהצגות אחרות.
גיל פרנק, בדרך כלל בתפקידי מלך, מפקד ובתפקידים קלאסיים ושייקספירים - כאן הוא מולך בגורלה של אהובתו, כשהוא גורם לה להיטלטל בין התשוקה העזה אליו-עד התמכרות, לבין ההיגיון האומר לה שאין להאמין לו, כי הוא תמיד מבטיח, אך לבסוף - עוזב. כמוה, גם הוא אובססיבי לגביה, והקשר ביניהם, שבהמשך מתגלה הסוד האיום של עברם, הקשר הזה אינו בר-ניתוק. הדו-קרב המיני בין השניים גורם לפרנק הכה גברי להחצין את כל יכולות התשוקה הקיימת בתוכו, בשיא העילאיות שלה, ולאקטע הוא גורם את אותן התשוקות מלוות בהתלבטות וההיגיון שלה הרבים משלו.
שם ההצגה באנגלית - Fool For Love - מכיל בחובו את השם הנלווה לשמו של ישו. גם אותו נהגו לכנות fool, לאו-דווקא במובן טיפש, וממנו מכנים את הראשון באפריל כ-fool's day. דהיינו, היום בו אפשר להשתגע ולהתל באחרים. גם בסרטו של פייר פאולו פאזוליני "תיאורמה", מגיח אל משפחה אצילית באיטליה גבר יפה תואר, הכובש בגוף ובנפש את כל בני המשפחה, החל מהאם, האב, הבת והמשרתת. גם הוא מסמל בסרט את דמות שליחו של האל, בכך שגרם לאב להיות קומוניסט ולתרום את כל נכסיו לפועלי מפעלו. מכאן, ששם ההצגה אינו מתכוון לטיפשים בגלל האהבה. אלא מלמד עד כמה סערת האהבה יכולה להוריד את נפש האדם לתהומות עמוקים ופוצעים, בד-בבד עם הסערה של התשוקה המתממשת.
אל תוך הסערה, מגיח ה"דייט" של מיי, בחור צעיר ותמים (עודד אהרליך במשחק כובש ומשכנע בכנות תמימותו) שמעלה את רמת הקנאה שבלב אדי עד לרמות בלתי נתפסות. אך לא הוא בלבד קיים ביניהם. ברקע הדו קרב המילולי והפיסי המתקיים בין השניים, קיימת דמות נוספת, כעין רוח, המספר ומגלה לנו שמץ מסודות השניים, שנחשפים לקראת הסוף. פולי רשף הוותיק יותר, עם דיבורו הברור וחוצב הלהבות, מגיע לאוזן כל צופה, ומהווה השלמה למערכה הניטשת לעינינו, במשחק המעורר התפעלות רבה ביותר. רשף כזקן, מלא הדר, אך קולו המסמל את ההיגיון, אינו מיועד לאוזני הגיבורים, אלא יותר לקהל, ומעניק צבעים נוספים לדרמה שעל בימת "הבימרתף". שהוא אולם קטן-ממדים, בו הקהל חש שהוא ממש לוקח חלק בהתרחשות, ובדרך כלל, כל הצגה שעלתה בו מאז שאני זוכרת, היא הצלחה לא רגילה. העוצמות שבאינטימיות שבה מפלחות את לב הצופים ביתר אינטנסיביות, מאשר באולמות גדולים ורבי קהל. יש יתרון עצום להצגה באולם קטן, במיוחד להצגה עם מספר משתתפים קטן, המתמקדת בנפש הגיבורים שבה, ופחות בתנועה, מחול או כל אקטים המענגים את העין בלבד.
גיל פרנק, מאז שהיה הורדוס, ולאחרונה בהצלחה הפנומנלית של "קוריאולנוס", הוא הגבר המושלם לדמותו של אדי, כשם שליאת אקטע, שכבשה את הקהל בהצגה "טקסי", ובהצגת "וונוס בפרווה" ב"הבימה", היא האישה האולטימטיבית - נשית, חטובה, עם זוג רגליים שאין רבות כמותן על הבמה הישראלית, ויכולת משחק רבגונית: מאהבה יוקדת עד טינה וכמעט שנאה, וקבלת ההיגיון כפתרון. אלה שני הרי געש הנפגשים לעינינו.
הצגה מרתקת, שבוימה בידי נועם שמואל מאנסמבל רינה שיינפלד, עם מוזיקה קצבית אמריקנית נהדרת של אייל ווייס, תלבושות אותנטיות של אביה בש, עיצוב במה מדויק של ניב מנור, תנועה של שרון גל, ותאורה של מאיר אלון הוותיק בהבימה.
לא להחמיץ - חוויה סקסית-נפשית המעוררת מחשבה בבעייתיות של הקשר. מוגבלת לגיל 18 ומעלה.

תאריך:  29/06/2016   |   עודכן:  29/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תהומות השגעון שבאהבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נעם שמואל אינו מ"רינה שיינפלד" ל"ת
alice  |  29/06/16 09:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב מורן
בנייה לא חוקית שמניבה ארנונה שמנה לעיריית פתח תקוה, מונעת מעשרות אלפי תושבים להגיע לתחנת הרכבת בעיר    העירייה: "זה היה כך עוד לפני שראש העיר הנוכחי נבחר"
חיים נוי
מופע מוזיקלי מרשים וענוג משירי רחל המשוררת- בית צבי    מופע מרשים, נוגע ללב שהצליח להפיק קורת רוח ובת צחוק של הנאה מהצופים באולם
גיא חזן
כשמדובר בתיק השקעות סטנדרטי - כזה שבו למשקיע יש יכולות, נמוכות או גבוהות, להשפיע על הרכב ההשקעה ואופיה, השפעה על החשיפה לסיכון וקשר רציף מול מנהל הסיכון של תיק ההשקעות – אז המצב הוא אידיאלי ואופטימלי
אלי אלון
הבית לא נכלל ברשימת הבתים המיועדים לשימור והדבר מעורר תמיהה רבה, שכן מדובר בבית מגוריו של "אדריכל העיר" ובמבנה בעל ערך אדריכלי והיסטורי
איתמר לוין
תביעות קטנות מחייבות את השופט לסבלנות והקשבה, אבל אצל משה תדמור-ברנשטיין התכונות החיוביות הללו מגיעות להגזמה הגורמת להתמשכות יתר של דיונים פשוטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il